|

Már áprilisban repülhet az MQ-4C Triton

Az MQ-4C Triton fejlesztését végző Northrop Grumman reményét fejezte ki, hogy az elkövetkező hónapban végrehajthatja első felszállását a pilóta nélküli járőrgép.

Ezt Greg Miller fejlesztési vezető jelentette be az ausztráliai Avalon légi bemutatón, hozzátéve, hogy az SDD-1 és SDD-2 (System Development and Demonstration) jelölésű Triton a tesztek utolsó fázisában van, a földi és gurulóteszteket már elvégezték velük.

Fotó: Northrop Grumman

MQ-4C Triton SDD-1 | Fotó: Northrop Grumman ,

„Nagyon közel vagyunk az SDD-1 első felszállásához.” – nyilatkozta Miller. „Ezután a repülési tartomány kiterjesztésére szolgáló tesztrepüléseket hajtjuk végre és végül, az év végén – ha minden úgy alakul ahogy terveztük – az SDD repülőgép át lesz leszállítva a haditengerészet patuxent riveri tesztterületére.

Jelenleg egyébként az SDD-1 nincsen az őrjáratozáshoz szükséges szenzorokkal felszerelve, mivel nagyrészt az repülési profil vizsgálatához használják a gépet.

9 hozzászólás “Már áprilisban repülhet az MQ-4C Triton”

  1. Ez egy részben fehérre festett Global Hawk-nak néz ki akármennyire lesem, hogy mi az eltérés. Azontúl, hogy a Navy-nek készült mi a konkrét különbség, ami miatt mindenféle tesztelgetésre van szükség éveken keresztül?

  2. joker: Nem tudom. De ha le kell tudnia szállnia egy repülőgép hordozón, meg onnan fel, akkor azért van mit alakítani rajta egy szárazföldihez képest.
    Felhajtható szárnyak, fékezőhorog, megerősített futóművek, fokozott irányítási képességek a kezelőknek, magasabb szintű korrozióvédelem. Azért ezekkel el lehet tökölni. Amúgy az egyik tesztgépet már össze is törték.

  3. Azt olvastam, hogy odaverték az egyiket, de a költségvetésük megbírja szerintem. Ok, lehet ha le meg fel kell szálljanak hordozóról, meg korrózióvldelem, de hogy gurulási tesztekről meg „nagyon közeli első felszállásról” beszéljenek az már beteges túlbiztosítás.

  4. Azért az eltérő műszerezettség miatt nem elképzelhetetlen bizonyos szerkezeti átalakítás sem. Pl mindjárt ott van az a kis radargondola a hasa alatt, amihez nyilván megfelelő bekötőpontok szükségesek, a hajtómű is egy kicsit nagyobb teljesítményű és nyilván a radarnak is kell némi szufla ami szintén módosítást igényel. A hordozófedélzeti üzemelést ekkora UAV-nál nehezen tudom elképzelni. ne vicceljetek már … közel 40 méteres fesztávval? Baccus a Hawkeye fesztávja 25 méter.

  5. Azokból a csöpp kis virgácsokból nem nézem ki, hogy ez a masina valaha is alkalmas lehetne hajófedélzeti üzemre. ( Leszámítva persze a hajófedélzeti gurulópróbákat. :-o )

    Jelezni szeretnék egy kis sajtóhibát is a tőlem megszokott módon.
    „az SDD repülőgép át lesz leszállítva a haditengerészet patuxent riveri tesztterületére” Le lesz szállítva, vagy át lesz reptetve

  6. Gondolod hogy hülyék ülnek ott? Mivel alapvető strukturális változások vannak :
    ” The main aluminium fuselage is of semi-monocoque construction, while the V-tail, engine nacelle and aft fuselage are made of composite materials.

    The forward fuselage is strengthened for housing sensors and the radomes are provided with lightning protection, as well as hail and bird-strike resistance.”
    Így szerintem abszolúte érthető , hiszen minden terhelési tesztet, fáradási próbákat újra el kell végezni. Nem hiszem hogy alacsonyabb követelmények vonatkoznának rá mint bármely repülőgépre. EZ nem úgy megy hogy majd repül 300 órát leszakad valami és akkor állnak neki okoskodni… Ez bőven 100 M $ darabárnál nem elfogadható..