Augusztus 20. és 29. között tartott találkozók során az EMBRAER fejlesztőrészlegének különítménye és a Brazil Légierő küldöttsége véglegesítette az új brazil többfeladatú teherszállító repülőgéppel szemben támasztott követelményeket. A tárgyalássorozatot követően a felek nyilvánosságra hozták a brazil gyártó Eugênio de Meloban található üzemében lezajlott egyeztetések eredményét, az időbeosztást és néhány grafikát is.
Az EMBRAER az említett időszakban prezentálta, hogy milyen alrendszerek beépítését tervezik a típusba, elemezték az igényelt repülési teljesítményt és kapacitást. A nyilatkozatok alapján a dél-amerikai masina a tervek szerint a KC-390-es három Humvee-méretű vagy egy Guarani páncélozott járművet szállíthat majd.
A pilótafülkében pedig háromfős személyzetnek alakítanak ki helyet, a két pilóta mellett feladattól függően itt kap helyet a fedélzeti mérnök, légi-utántöltést végző személy vagy a rakodómester. A műszerfalat a modern trendnek megfelelően nagyméretű kijelzők borítják majd, mindkét pilóta előtt két-két képernyőt helyeznek el, emellett egy-egy HUD is beépítésre kerül. A gépet az Airbus gépeken megszokott módon az oldalt botkormánnyal irányíthatja a személyzet.
A tervek szerint 2013 márciusára készülnek el a végleges tervek, majd megkezdődik a prototípusok építése. Az első KC-390-es szűzrepülésére 2014-ig kell várni, a sorozatgyártású példányok pedig 2016-tól kerülhetnek a csapatokhoz, hogy leválthassák a kiöregedő Herculeseket.