A Brit Királyi Haditengerészet legújabb atommeghajtású tengeralattjárója, a HMS Astute nem kis riadalmat okozott a fedélzetén tartózkodó tengerészeknek és a felsővezetésnek, amikor zátonyra futott Skócia partjainál.
A HMS Astute egy éjszakai őrjáratra indult, amikor Skye szigeténél megfeneklett. A brit védelmi minisztérium jelentése szerin a egység fedélzetén nem történt nukleáris baleset, de a hajótest sérüléseit pontosabban csak hazatérvén, a nyugat-skóciai Faslane bázison tudják majd megállapítani. Az biztos, hogy személyi sérülés nem történ és a hajótestbe sem tört be a víz.
Az incidens helyi idő szerint 08:19-kor történt.Szerencsére a meder arrafelé nem annyira sziklás, így a hajó az iszapon feneklett meg. A haditengerészetnél remélik, hogy a dagály segítségével 19:00 körül kiszabadul a hajó, így nem kell drasztikusabb segítséget igénybe venni.
Egy szemtanú, Ross McKerlich így nyilatkozott az esetről:
„Amikor reggel kinéztem a hálószobám ablakán, egy tengeralattjárót láttam körülbelül egy mérföldre a házunktól. Felette egy helikopter lebegett, körülötte pedig két vontatóhajó manőverezett, kötelekkel próbálták megmozdítani a tengeralattjárót, mely kissé ferdén állt. Meglepett, hogy hogyan juthatott el addig, amikor remek navigációs bóják vannak. Olyan részen tartózkodott, ahová a saját yachtommal sem merészkednék.”
[singlepic id=1406 w=584 float=none]
„Az Astute a legnagyobb, legfejlettebb és legfélelmetesebb hajó, amit a Royal Navy valaha is üzemeltetett.” – áll a fegyvernem hivatalos oldalán. „A csökkentett észlelhetőséget, a világszínvonalú szonárrendszert, valamint a Spearfish torpedókat és a Tomahawk csapásmérő robotrepülőgépeket kombinálva páratlanul hatékony haditengerészeti eszköz jött létre. Az atommeghajtású egységet úgy tervezték, hogy megfeleljen egy sor kulcsfontosságú stratégiai és taktikai követelménynek, alkalmazható legyen hajók és más tengeralattjárók ellen, használható legyen felderítő és hírszerző bevetéseken, valamint támogathassa a szárazföldi erőket is.”
“Az Astute a legnagyobb, legfejlettebb és legfélelmetesebb hajó, amit a Royal Navy valaha is üzemeltetett.”
A Vanguard osztályú SSBN-ek nagyobbak és azt is ők üzemeltetik…
No ezt meg hogy a túróba hozták össze ???
Hazai jól ismert vizeken , többszörös navigációs rendszerrel így megfenekleni.
No azt hiszem a captain készítheti az érveit ha nincs műszaki hiba.
Úgy látszik az ellenség már kifejlesztette és Skócia partjai közelébe telepítette a csökkentett észlelhetőségű homokzátonyokat. Hiába, főleg olyan országokról van szó, ahol homok van bőven :)
Szegény, csóró briteket még az ág is húzza.
szoftverhiba vagy túl kevés kávé :)
másik eshetőség, orosz harci orkák voltak a nyomában füldugókkal és elektronikai zavaróhack packettel. :)
doca
Legrosszabb esetben az inerciális navrendszernek akkor visítania kellett volna hogy Baaaaaameg ! Persze ha lekapcsolták mint a Theszaloniki-i Tu-154 nek az alacsony magasság jelzőjét, hááát akor érthető lenne.
Majd kiderül.
http://www.youtube.com/watch?v=8p2LuvoXKmU
Ha atomtengeralatjáró akkor miért jön belőle fehérr füst, diesel üzemben működik!
http://www.youtube.com/watch?v=8p2LuvoXKmU&feature=aso
comandante
Általában raknak bele egy másodlagos meghajtórendszert is.
http://www.youtube.com/watch?v=Gxg2g9c4pfk
Érdekes most is füstöl, vagy gőz?
Hát nem tűnik valami nagynak, és nekem gőznek tűnt ami kijött a torony tetején és elég nagy nyomással. Most vagy nem tudták hűteni a reaktort,az alacsony víz, esetleg a megfeneklés miatt, vagy súlyosabb a hiba és amiatt szándékosan futtatták zátonyra.
Lehet hengerfejes lett a diesel motor a sok eroltetestol….hehehe
Általában raknak bele egy másodlagos meghajtórendszert is.
Az atomtengó nem kétkörös reaktorral megy? Ha igen, akkor a szekunder kör pont úgy lefúvatható, mint bármelyik hagyományos gőzkazán, ha van ilyen rendszere. Szerintem egyszerű gőzlefúvatás van. A hang is pontsonan erre utal. Távolról is hallani, a spektruma meg igen jellegzetes.
Többször megnézve ez bizony gőz, ha motor lenne ütemesen jönne a gáz ki. Minden esetre érdekes, mert a szabadba kerülő gőzt pótolni kell!Mert a hőelvonáshoz folyadék kell. Miért kell kiengedni a gőzt, a reaktort lehet szabályozni nem!
Lehet, hogy ez hazafelemenet van, kikötés előtt. Előkészület lehet egy karbantartásra. A kikötőben a mólónál elég vicces lenne 120 dB-es zajt csinálni…
Uh de cikiii, ez nagyon gáz. Ok, hogy ezen a környéken mondjuk van egy 3-4 méteres árapály, de akkor is. Egyáltalán, mi a halált kerestek ennyire a part mellett? A németek kicsi, dízel-elektromos és alapvetően nem parttól nagy távolságra tervezett Type 212-esének kitűnő a sekélyvizes képessége, és még ott is 17 méter kell a biztonságos üzemeléshez.
Nagyon meglepődnék, ha ez nem emberi hiba lenne (leszámítva persze az orosz harciorkákat) ezért valaki nagyot fog kapni a hadbíróságon…