A harmadik példányként még 1981. december 18-án szállt fel először, a Lockheed Martin Aero pilótájával, Tommy Morgenfelddel a kormánynál. A gép az Edwards Légibázis nyílt napján búcsúzott el október utolsó hétvégéjén. A gépet az ünnepi alkalomra speciális, csillagos-sávos festéssel látták el.
A 782-es gépet mindig tesztrepülőgépnek használták. Ez a gép a Nighthawk program eredeti avionikai tesztrepülőgépe – az is maradt mindvégig. A repülőgép már teljes elektronikai és avionikai rendszerrel készült, így a teljes fegyverzeti és repülési tesztprogram végrehajtására képes volt. Az első feladata is éppen ez volt: a felderítő, célzó és célravezető automatikus fegyverzeti rendszert tesztelték vele.
Az első öt F-117-est, köztük a 782-est is kézzel építették, a sorozatgyártás előtti prototípusként. A 782-es volt a legöregebb, még repülőképes F-117-es: a 780-as és a 781-es már régebben a „földhöz ragadt”. A 783-as és a 784-es még tovább repülhet.
A Nighthawk program során a gép később a fenntartási és karbantartási tesztek területére került, elektronikáját nem fejlesztették tovább.
A gép legemlékezetesebb repülése 1983-ban történt: az akkor még titkos, de sokat pletykált repülőgép, szintén csillagos-sávos „pocakfestéssel” repült át egy repülőszázad parancsnokságának átadására szervezett ünnepség fölött. Az alacsonya átsuhanó, ismeretlen típus szabályos őrületbe kergette a nézőket. Ne felejtsük el, a leghidegebb hidegháború idejében vagyunk…
A 782-est éppen ezen repülés felidézésére festették át újból, önkéntesek segítségével.
A meglehetősen keveset (10.14.-ig 1202 repülés során 1532 repült óra volt benne) gépet szombaton McAllum ezredes, míg vasárnap Dwayne Opella alezredes repülte. A gép ezután a Holloman Légitámazponton szállt le, immáron örökre…
traucsacska.blogspot.com