Kína lassan átadja az utolsó J-7BGI példányait annak a 12 gépes megrendelésnek, melyet a bangladesi légierőnek szállít. Ennek megtörténte után több mint valószínű, hogy bő negyven év után végleg leállnak a J-7 gyártásával.
A J-7 a szovjet MiG-21 licenc változata. Az első Kínai példány 1965-ben került le a gyártósorról, de az országban bekövetkezett politikai felfordulás (Kulturális Forradalom) miatt a tényleges sorozatgyártás a hetvenes években kezdett felfutni. Az eredeti J-7-ből kifejlesztett alváltozatok száma szinte megszámlálhatatlan. Míg az első példányok messze elmaradtak képességek terén az eredeti szovjet MiG-21-esektől a későbbi példányok már megelőzték azokat.
A mostani J-7 esek egyik legnagyobb jellegzetessége a dupla delta szárny, de a Banglades számára készített példányokat ellátták sisakcélzóval és LS-6 GPS vezérelte siklóbombákkal.

LS-6 GPS vezérelt siklóbomba ,
Érdemes megjegyezni, hogy a Kínában ma rendelkezésre álló negyven vadászrepülő ezred fele – azaz húsz alakulat – repüli még mindig az öreg MiG-21-es kínai másolatát, a J-7-est! Erről bővebben korábbi, „MiG-21-es klónok jó erőben” című írásunkban lehet olvasni.

A 42. hadosztály a legnagyobb felhasználója az öreg J-7H változatnak. Két ezrede a vietnami határ térségében települ. ,
—–
Szerző: Mackensen