A Lockheed Martin által fejlesztett F-35 Lightning II vadászbombázó összes példányát földhöz szegezte egy újabb repülési tilalom, melyet ezúttal a sugárhajtóműben talált repedések miatt rendeltek el.
A repedést február 19-én fedezték fel egy boroszkópos vizsgálat során az Edwards támaszponton állomásozó egyik F-35A Pratt&Whitney F135 típusú sugárhajtóművének alacsony nyomású turbinájának utolsó fokozatának forgórészének egyik turbinalapátján. Az érintett hajtómű eddig közel 700 üzemórát működött, ebből 409 a tényleges repült óra. A gyártó tájékoztatása szerint egyelőre nem ismertek a repedés okai, a moduláris szerkezetű erőforrás „forró részét” alapos vizsgálatra a P&W Connecticutban található üzemébe szállították.

Fotó: Lockheed Martin ,
A repülési tilalom az összes példányt érinti, összesen 51 darab F-35-ös vesztegel miatta. A JOPO (Joint Program Office) elmondása szerint nem ismert, hogy csak adott verziónál lehetséges-e a mostani repedés megjelenése, ezért inkább a teljes flottát a földön tartják a vizsgálat befejeztéig.
A típusnál nem ez az első ilyen eset, öt éve az F-35B első felszállása pont egy repedés miatt késett, akkor fáradásos repedést állapítottak meg az F135-ös ugyanezen fokozatának egyik lapátján.