Az Orosz Haditengerészet 2013-ban veheti át az első, sorozatgyártású Kamov Ka-52K harci helikoptereit, amiket a franciáktól vásárolt, Mistral-osztályú helikopter-hordozó dokkhajókról szándékoznak üzemeltetni – tudatta a világgal Szergej Mikhejev, a Kamov főmérnöke október 29-én, hétfőn adott nyilatkozatában. Elmondása szerint az első széria Ka-52K jövőre készül el – bár azt nem mondta, hogy az év melyik szakában -, így, mire 2014-ben Oroszország átveszi az első Mistral-osztályú hajót (ami a Vlagyivosztok névre fog hallgatni), már több, haditengerészeti feladatokra specializált, átalakított Alligator lesz már rendszerben, illetve meglesz a hozzájuk szükséges kiszolgáló személyzet és hajózóállomány.
Mint ismeretes, Moszkva 2011 nyarán négy repülőgép-hordozó dokkhajót rendelt Franciaországtól, amik közül az első kettőt még a DCNS építteti meg (a már említett Vlagyivosztok mellett a Szevasztopolt, ez utóbbi 2015-ben érkezhet meg a Csendes-óceáni Flotta állományába), a másik kettőt viszont 80%-ban Oroszországban készítik majd el. A 16 forgószárnyas hordozására alkalmas egységekre várhatóan fele-fele arányban települnek majd harci- és egyéb, vegyes feladatkörű helikopterek – utóbbiak Ka-29/31 Helixek lesznek, ám ezeken, mivel alapvetően a haditengerészet számára készültek, nem kell semmilyen változtatást végrehajtani ahhoz, hogy alkalmasak legyenek a Mistralok fedélzetén való szolgálatra.
Annál inkább a Ka-52-eseken, amiket eddig csak a szárazföldi erők használtak. Mint minden más helikoptertípus esetében, így ezeken is végre kell hajtani bizonyos módosításokat, hogy biztonságosan üzemelhessenek a tengerészetnél. A Ka-52K-k tehát már behajtható rotorlapátokkal készülnek, törzsüket és főbb fedélzeti rendszereiket pedig korrózióvédelemmel látták el. Ezen túlmenően módosított fedélzeti lokátort kapnak (Zsuk-A), illetve felröppentek olyan pletykák, hogy hajók elleni, irányított levegő-vízfelszín rakétákat is integrálnak a fegyverrendszerükbe.