Egy új repülőgép esetében minden részletre kiterjedő berepülési programot folytat le a gyártó, különösen igaz ez egy olyan forradalmi és komplex típus esetében, mint az F-35 Lightning II. Az ötödik generációs masina költségtúllépésekkel és határidő-módosításokkal tarkított fejlesztési programja után a Lockheed Martin igyekszik minél nagyobb nyilvánosságot bevonni a tesztelésbe, megmutatva, hogy milyen sok és összetett repülési feladatból áll egy berepülési program. Ahogy eddig is hűségesen beszámoltunk a történésekről, ezentúl is igyekszünk az Olvasóinkat megfelelően tájékoztatni a legújabb történésekről.
Ezúttal kényes teszthez érkezett a program, az F135-ös erőforrás levegőben történő újraindíthatóságát próbálták, melyhez először értelemszerűen le kellett állítani a hajtóművet, majd a fedélzeti rendszereket használva újraindították. A kényes művelethez a BF-2 jelzésű F-35B-t jelölték ki, a géppel augusztus 15. és szeptember 4. között 27 darab újraindítást hajtottak végre különböző magasságokon és állásszögeken. A tesztsorozatot az Edwards támaszpont közelében kijelölt légtérben hajtották végre, melyhez a Patuxent River haditengerészeti bázisról települt át 60 fős különítmény a BF-2-essel és egy F/A-18 Hornettel, utóbbi kísérőgépként vett részt a tesztekben.
http://www.youtube.com/watch?v=XQyf2jeElyg