Részben haditengerészetének „kékvízi” szintre fejlesztésének ambiciózus programját segítendő, India vezetése úgy döntött, hogy 2011 januárjától kezdődően az Indiai Haditengerészet jövőbeni hajóinak megépítésének lehetőségéért az állami tulajdonú hajógyárak mellett a privát hajóépítők is ringbe szállhatnak, az állami vállalatoknak pedig tenderen kell majd megküzdeniük velük.
Mindettől természetesen a pár éve már komoly felszálló ágban lévő szektor szempontjából kívánatos külhoni pénzügyi és technológiai befektetések megugrását is várják, mely segítségével India a jelenleginél jóval kövérebb szeletet hasíthatna ki a hajóépítés hatalmas, főleg Dél-Korea, Japán és Kína által sütögetett tortájából.
„A kormányzat arra jutott, hogy 2011 januárjától a Védelmi Beszerzési Tanács (Defence Acquisition Council, DAC) nem fog kijelölést végezni a hadihajók építésével foglalkozó hajógyárak között, hanem azoknak tenderen kell versenyezniük a privát szektor hajógyáraival.” – nyilatkozta A K Antony indiai védelmi miniszter még csütörtökön.
Indiában 8 állami hajógyár és mintegy 25 privát szektorba tartozó hajógyár tevékenykedik. A védelmi minisztérium megrendeléseit 3 állami, a minisztérium alá tartozó hajógyár – Mazagon Dock, Goa Shipyard, Garden Raech Shipyard – teljesítette eddig.
Elmondása szerint India a jövőben már csak hazai fejlesztésű és építésű hadihajókat szerez be, melyek megépítésének jogáért tenderen versenyeznek majd az állami és privát hajógyárak. És bár ezen versenyt kezdetben csak a haditengerészet kapcsán vezetik be, ám a tervek szerint azt a későbbiekben fokozatosan szeretnék kiterjeszteni a légierő és a szárazföldi erők beszerzéseire is.