|

Kihajózás padlógázzal

Nagy sebességgel haladó Adeliade osztályú fregatt
A HMAS Newcastle utolsó alkalommal hajózott ki az új-dél-wales-i Newcastle kikötőjéből.

Idén, egyik kora tavaszi képposztunkban már írtunk róla, hogy az akkor 4 hónapos őrjáratra kihajózó kötelékben 2 hajónak is utolsó alkalomról van szó – ezen hadihajók egyike a mostani bejegyzés főszereplője, a HMAS Newcastle fregatt.

Az Adelaide osztályú fregatt június 12-én érkezett vissza Ausztráliába – de nem honi kikötőjébe, mert a június 30-i nyugdíjazása előtt majdnem 2 hetet töltött névadó városa, Newcastle kikötőjében.

Az ebben a bejegyzésben látható fotók június 24-én készültek, a fregatt aznap indult vissza a Newcastle-től légvonalban mintegy 100 kilométernyire délre lévő honi kikötőjébe, Sydney-be.

Kihajózás Newcastle kikötőjéből – a gépteremben itt már biztosan készülődtek…
Nem alapjáraton dolgozott a 2 gázturbina, az bizonyos.

Az amerikai Oliver Hazard Perry hajóosztályon alapuló, de ausztrál igényekhez igazított Adelaide osztályból a Newcastle kivonását követően már csak a Melbourne van aktív állományban. Ez azonban nem jelenti azt, hogy össze lehet majd futni vele Ausztráliától távol, hiszen a hajóosztály utolsó őrjáratát a Newcastle teljesítette.

És akkor most gyorsan pontosítunk is! Úgy nem találkozhatunk majd vele, hogy a tatján az Australian White Ensign lengedezik a szélben. Ugyanis az ausztráloknál teljesített cirka 25 évet követően a Newcastle és a Melbourne jó eséllyel máshol folytatja tovább karrierjét. Az érdeklődők kapcsán felmerült Lengyelország és Görögország neve. Illetve legújabban a szintén a használtpiacon nézelődő Chile, akiket késő tavaszi hírek szerint határozottan érdekel a két ausztráliai építésű fregatt.

Fórum hozzászólások

  • S Törökország megengedte nekik, hogy átkeljenek a Boszporuszon.
    Viszont a Bush névezetű darázsfészek így is hatótávon belül van.
    Az oroszok ellen úgy se mernek semmit tenni.
  • Cca tavaly november ota olyan hirek szallingoznak hogy a BAE nem sikertelenul lobbizik a sajat Global ladikjanak amerikanizalt modeljevel.
    Nincs is még ilyen hajó. A többi nagy hajós bandának nincs valamije, aminek a licenszét megvehetnék? Vagy 5 évvel előrébb lehetnének.
  • Nincs is még ilyen hajó. A többi nagy hajós bandának nincs valamije, aminek a licenszét megvehetnék? Vagy 5 évvel előrébb lehetnének.
    Ha esetleg netán úgy alakul, hogy fregatt lesz az LCS folytatása, rádásul licence, vagy közös móka formájában, akkor szerintem legesélyesebb, amit Kuruc is felvetett: összeborulnak az angolokkal a Type 26 vonalán.

    Esetleg #1: a kisebb hajókkal már jelen lévő holland Damen jöhet még számításba, van nem csak papíron létező fregattjuk.

    Esetleg #2: a FREMM-ben benne lévő Fincantieri is szóba jöhet, lévén nekik még amerikai hajógyáruk is van a Freedom-osztályú LCS-eket építő Marinette Marine formájában. Más kérdés, hogy a FREMM kapcsán ott a francia szál is.
  • Es mi lesz a hajokkal? Szetvagjak, tartalekba teszik vagy eladjak?
    Ha jól tudom perpill van vagy 9 Perry félretéve, hátha kell valakinek.

    Szerintem mostanában telített a fregatt piat angol kivont fregattokból.
    Ez igaz, bár szerintem a csendes-óceáni régió csóróbb tengerészeteinek példul nagyobb eséllyel lehet elpasszolni 1-2 OHP-t. Mondjuk a filippínóknak - ha esetleg mégsem tartják majd magukat azon ~1 éves nyilatkozatukhoz, hogy már csak új hajó érdekli őket.
  • A FREMM szerintem is kiváló alap lenne egy ami fregatt számára. A fentebb említett dolgokon kívül pedig már nem csak kibertérben úszkál, mint pl. a GCS
  • Az OHP-et rendszerint sikerül eladni. Törökország (2db), Thaiföld (2db), Tajvan (4db) és Mexikó (2db) áll sorban jelenleg értük.
  • Aerial video of the sinking exercise (SINKEX) of the decommissioned USS Thach (FFG 43) during Rim of the Pacific 2016. The decommissioned ship is fired at with missiles and torpedoes until they sink.
    The Oliver Hazard Perry-class guided-missile frigate USS Thach was decommissioned after more than 29 years of naval service in year 2013.
    SINKEX is live fire training exercises conducted by the U.S. Navy to practice gunnery, torpedo accuracy, and missile drills on decommissioned Naval Warships. It gives the U.S. Navy the opportunity to practice on live targets, using real ammunition, and observing the results.
    https://www.youtube.com/watch?v=qzn5L-82GdE
  • dudi
    Nekem ezek a linkek sosem működnek rendesen.Látom,hogy konkrétan mire kébe mutatnia de mindig csak az sg főoldalát tölti be.
    Pedig nem kell beregelve lenni hozzá, hogy lásd.

    Idézem.

    CIFU
    Az US NAVY titkára (Secretary of the Navy) szerint teljesen reális lehet, hogy hét Oliver Hazard Perry osztályú fregattot visszaállítsanak a szolgálatba, és minimális vagy akár semmiféle felújítás után például drogcsempészek üldözésére vagy az északi vizeken való járőrözésre bevessenek. A felhozott példák alapján Tajvannak mindössze 30 000 dollárba került egyenként két korábban tartalékba helyezett Perry újra aktiválása. A kivonás előtt az US NAVY Perry fregattjainak fegyverzete egy 76mm-es Oto-Melara löveg, egy Phalanx CIWS és az orron a leszerelt Mk.13 rakétaindító helyére, egy emelvényre helyezett 25mm-es Mk.38 gépágyú volt, valamint 2x3 torpedó vetőcső és természetesen max. két helikopter a hátsó felépítményben tárolt hangárokban.

    A reaktiválás feltehetően meg fog történni, ezzel is "előre lépve" a 355 hajós flotta felé, noha alapvetően ebben a formában a Perry-k már inkább csak OPV-nek, vagyis mélyvízi járőrhajóknak felelnek meg.

    Én.
    tt már tényleg a fejemet fogom, hogy ezek mekkora állatok...

    1. Kitalálták az FCS-t, aminél 40+ csomós sebességet vártak el... Emiatt lett olyan gépészet aránya, hogy a hajóra fregatt mérete ellenére érdemi fegyverzet nem jutott.

    2. A Perryket hagyták lerohadni allan ellenére, hogy az ausztrál féle upgraddel (Adelaide osztály) az addig is jól balanszolt Perry szerinted kategóriájának talán legpontensebb hajója. Légitámadás ellen közel sem védtelen, ASW képessége és van, de olyan ASM-je van, ami bármit zárójelbe tesz, amin nincs SAM + CIWS.

    3. Erre mit csinálnak. Előveszik a Perry-t, ami max. 30 csomós és arra használják majd, amire a LCS-t.

    És ez a világ vezető katonai és gazdasági hatalma...? Atyaég... A hidegháborút lehozók meg csuklanak vagy sírjukban forognak. Komolyan mondom, hogy az USA mai katonai és politikai vezetése a hidegháborús korszak nagyjaihoz képest totálisan inkomptenes barmok gyülekezetének látszik. Ez annak eredménye, hogy az egypólusú világ alatt nem volt teher, ami alatt nőhetett volna pálma...?
    CIFU
    Az pedig már csak hab a tortára, hogy a hét említett Perry-t 2015-ben vonták ki, vagyis alig két éve...

    Egyébként a másik oldalról nézve az aktuális Sec. of Navy szempontjából ez az ötlet és megoldás teljesen vállalható. Az elnöki utasítás a 355 hajós flottára pusztán új hajókkal nehezen megvalósítható. Az adott hét Perry feltehetően valóban olcsón újra hadrendbe állítható, "csak" a személyzet kérdését kell megoldani, de amúgy is téma, hogy növelni kell mindegyik fegyveres erő létszámát, tehát feltehetően ez sem lesz probléma középtávon.

    A nagyobbik kérdés, hogy a hosszú távú hajóépítési / hajóüzemeltetési tervekben mi fog szerepelni. Felmerültek amúgy olyan ötletek is, hogy a Kitty Hawk hordozót és a korábban már a topicban említett, három félre állított Tico-t is visszahelyezik a szolgálatba, ám ezek olyan esetek, amelyek egyszerűen nem valósíthatóak meg olcsóan (pl. a Tico-k esetében az Aegis rendszert egy-az-egyben lehetne cserélni, feltehetően a radarokkal együtt), tehát aligha valósulnak meg.

    Az LCS-ek esete... Hát az is, és a Zumwalt-osztály is annyira félrement, amire nincsenek szavak... Viszont ha már megvannak, kezdeni kell velük valamit..
    Én.
    Nevetséges az egész. 355 hajó egy szám. Ha ennyire számháborúzni akarnak, akkor lobogózzanak fel 50 db yachtot és meglesz a mennyiség. Szerintem képességeket és nem egy értelmetlen szám kéne, hogy legyen a cél...

    Szép, szép a 355 db hajó, ha a CVN-eknek a Hornetek többssége egy időszakban már nem hadrafogható...
    CIFU.
    Ezen pörögnek hónapok óta. Ez a Richard V. Spencer, aki jelenleg a Navy titkára, elég reálisan áll hozzá a témához, a jelölése utáni meghallgatáson kerek-perec kimondta, hogy a 355 csak egy szám, a képességek visszaállítása és biztosítása jelenleg a legfontosabb. Ezen páran ki is akadtak, ugyanis azt várták, hogy teljes mellszélességgel ki fog állni a 355-ös flottaterv mellett. Ehelyett nem is tagadta, hogy amíg 308 hajóra sem elég a haditengerészet költségvetése (ez volt a jelenlegi 355 hajós flottafejlesztési terv előtt), addig ne is álmodjanak 355 hajós haditengerészetről.

    Spencer egyébként az USMC pilótája volt főleg CH-46 nyergében a 70-es évek végén, 80-as évek elején.
  • Egyébként a nyakamat mertem rá tenni,hogy ez lesz a vége bár én azt hittem megy a kukába ezzel párhuzamosan az LCS.

    Amúgy a kívánságod már teljnevük, besoroztak egy halom yachtot LCS osztály a leánykori nevük.
  • Nem akarok senkit bántani de ilyen dilettáns vezetés mellett minden elköltött cent pénzkidobás akár csak egy közép-európai banánköztársaságban.
  • dudi
    Nem akarok senkit bántani de ilyen dilettáns vezetés mellett minden elköltött cent pénzkidobás akár csak egy közép-európai banánköztársaságban.
    Akkor szót se szóljunk, a mi főnökeink is onnan veszik a példát?!! :p

Ugrás a fórum topichoz