|

WUHU-CETC TA-20: új kínai kiképzőgép

A kínai állami média 2018 év utolsó napjaiban hozott nyilvánosságra képeket egy egy hajtóműves katonai kiképzőgépről. A kétüléses repülőgépet a China Electronics Technology Corporation (CETEC) Wuhu Diamond Aircraft Manufacturing Company fejlesztette és november hatodikán végezte el az első felszállását. A repülőgép a TA-20 típusjelzést kapta, alapját pedig az ausztriai székhelyű Diamond Aircraft Industries által kifejlesztett repülőgép képezi. Érdekesség, hogy az osztrák vállalatot pár éve megvásárolta a kínai cég.

A DART-450, mely a TA-20 alapját képezi rekord gyorsasággal készült el. A tervezés megkezdésétől az első repülésig alig egy év telt el (első felszállás 2016 május 17-én történt). A repülőgép szinte teljes egészében karbonszálból készül, kétüléses és úgy civil, mint katonai kiképzésre is szolgálhat. Maximális sebessége 230 csomó, repülési magasságának csúcsa 7 010 méter, egy feltöltéssel pedig 8 órát képes levegőben maradni.

Míg a DART-450 Garmin G3000 avionikával ellátott, addig a TA-20-ban a Smart-210 nevű rendszer található, melyet a Chengdu Hermes Technology Company Limited fejlesztett ki. A megjelent képek tanúsága szerint a pilóták műszerfala egyetlen hatalmas képernyőre alapoz, hasonlóan ahhoz, amilyen a J-20 vadászgépben lehet. Az áttérést a vadászgépekre elősegítheti, hogy a botkormányok is oldalt helyezkednek el.

A Chengdu Hermes Technology Company Limited fejlesztette Smart-210 került a T-20-ba. Chengdu Hermes Technology Company Limited,

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10156105229062759&id=308234397758&__xts__%5B0%5D=68.ARCZIxSpmq2TCWceKAQ9WkLpl65Qp3mTODmvK0hAusUtb_IQe1MUAjJaHdD994HMIWMI-qowjO3a4S74uJ894y636kD2EUhP3dueHQIPquauntkL4cWIX1ArpeU-IukF4eBd04_UTHqFbp5aeX5M4tBb-H9lCdR-KY76q_TLPwTpAbVVODzGVc-p5vxViftMIO4JSsTwLVNb3I-JYqGoUZ9nkME3o61HiyFN2boicwfFVQXAwOkrJO1yUxLrr7Y9SXklhC9UW5mRHuMact2uO2NQI1n82Y35a9_31b30bAao8Ghs1Gllbcop5jTaB6CMOEa-wGkm6yLvUTkgJyIcWB-RDPLeFaFAKVSI6R1VH2rD5jemehK89aS_FrSr0PKlEtAekgGn8kOBAugiPTrtsi4kfSM1FlFjbBt_9LHmPiznEuzFnK2t2iwXVt32bxJsnwJ7k7Mf6L6PEuGnP1uuvacG53E7gpo8Qb36o-qBGbYc2swnA4vZWDg&__tn__=H-R

Kína egyre többet költ légierejére, míg az elmúlt évtizedben rengeteg új fejlesztés látott napvilágot, addig a pilóták alapkiképzését még mindig a matuzsálem Nanchang CJ-6-os gépekkel végzik. Ezért egy új kiképzőgép rendszerbeállítása egyre esedékesebb. A Jane’s értesülései szerint, már 2017-ben felmerült, hogy a Diamond Aircraft Reconnaissance Trainer DART-450 repülőgépe induljon mint lehetséges pályázó a Kínai Légierő új kiképzőgépének tenderén.