A kínai állami média 2018 év utolsó napjaiban hozott nyilvánosságra képeket egy egy hajtóműves katonai kiképzőgépről. A kétüléses repülőgépet a China Electronics Technology Corporation (CETEC) Wuhu Diamond Aircraft Manufacturing Company fejlesztette és november hatodikán végezte el az első felszállását. A repülőgép a TA-20 típusjelzést kapta, alapját pedig az ausztriai székhelyű Diamond Aircraft Industries által kifejlesztett repülőgép képezi. Érdekesség, hogy az osztrák vállalatot pár éve megvásárolta a kínai cég.
A DART-450, mely a TA-20 alapját képezi rekord gyorsasággal készült el. A tervezés megkezdésétől az első repülésig alig egy év telt el (első felszállás 2016 május 17-én történt). A repülőgép szinte teljes egészében karbonszálból készül, kétüléses és úgy civil, mint katonai kiképzésre is szolgálhat. Maximális sebessége 230 csomó, repülési magasságának csúcsa 7 010 méter, egy feltöltéssel pedig 8 órát képes levegőben maradni.
Míg a DART-450 Garmin G3000 avionikával ellátott, addig a TA-20-ban a Smart-210 nevű rendszer található, melyet a Chengdu Hermes Technology Company Limited fejlesztett ki. A megjelent képek tanúsága szerint a pilóták műszerfala egyetlen hatalmas képernyőre alapoz, hasonlóan ahhoz, amilyen a J-20 vadászgépben lehet. Az áttérést a vadászgépekre elősegítheti, hogy a botkormányok is oldalt helyezkednek el.
В Китае совершил первый полет клон учебно-тренировочного самолета Diamond Dart 450, ставший ТА-20 производства компании Wuhu Zhongke Aircraft
Közzétette: LetLetLet Warplanes – 2018. december 29., szombat
Kína egyre többet költ légierejére, míg az elmúlt évtizedben rengeteg új fejlesztés látott napvilágot, addig a pilóták alapkiképzését még mindig a matuzsálem Nanchang CJ-6-os gépekkel végzik. Ezért egy új kiképzőgép rendszerbeállítása egyre esedékesebb. A Jane’s értesülései szerint, már 2017-ben felmerült, hogy a Diamond Aircraft Reconnaissance Trainer DART-450 repülőgépe induljon mint lehetséges pályázó a Kínai Légierő új kiképzőgépének tenderén.