|

Új harckocsik és önjáró tüzérségi lövegek a Magyar Honvédségnek

Az MTI által ma reggel lehozott, részleteket még nem tartalmazó rövidhír alapján a légierős vonalat követően megindult a szárazföldi haderőnem megerősítése, a Krauss-Maffei Wegmann vállalatcsoporttal ma megkötött szerződés értelmében 44 új, a 21. századi hadviselés követelményeinek megfelelő harckocsival és 24 önjáró löveggel gyarapodik a Magyar Honvédség.

Mint ismert a német KMW kínálatában ezen a vonalon a Leopard 2 harckocsi és a PzH 2000 önjáró löveg található meg.

Leopard 2A6 harckocsi balra, a 155 mm-es löveggel rendelkező PzH 2000 önjáró tüzérségi jármű jobbra. Nem lehetett értelmesen fotózni őket tömeg miatt. Molnár Balázs,

Frissítés #1: időközben a honvedelem.hu-ra kikerült hírben megnevezték a beszerzendő típusokat: “Az új beszerzésekkel nem csupán az eszközök darabszáma növekszik, hanem a honvédség harci képességei is javulnak. A Leopard2 harckocsik és PzH 2000 önjáró lövegek a hagyományos és az aszimmetrikus hadviselésben egyaránt alkalmazhatók.”

Frissítés #2: a Krauss-Maffei Wegmann (KMW) sajtóhírei közé is kikerült a ma bejelentett beszerzés, melyben a németek már típusváltozatot is írtak: 44 új gyártású Leopard 2A7+, 12 db használt A4 kiképzési célzattal és 24 új gyártású PzH 2000 szerepel a sajtóanyagban.

Fórum hozzászólások

  • honved
    Möndjuk a román teherautó berendelés után, kíváncsi lennék, a Honvédség, hány teherautót kap évente. Jó, tudom, titkos. :)
    6Mrd-nál semmiképp sem több értékben. Persze az a keret nem csak arról szól.
  • honved
    Én is gondolkodtam a tartalékoss léten. Aztán több okből mégsem... Ebből az egyik, hogy hétvégén is sokat dolgozom a munkahelyemen. Az a pénz, meg amit tartalékoskodásért adnak, egy évre, azt én nettoban, 3 szombati 8 órás túlórával megkeresem. Szóval, nem vágok belem persze más oka is volt. De ez is az, amit leírtam.
    Mi az a havi készenléti díj, amiért vállalnád, hogy egy évben 2x2 hétre visszajössz?
  • pöcshuszár
    6Mrd-nál semmiképp sem több értékben. Persze az a keret nem csak arról szól.
    A Rába újságból kiderül. Amúgy a Haditechnikában, vagy valamelyik kiadványban megjelent egy cikk, abban éves bontásban megvannak a számok. Tizenöt év alatt maximum 500 darab, de most valamiért két évig egyet sem rendelünk a Rába szerint. Valakinek nem szimpi a Rába, nagyon tönkre akarják tenni, a tőzsdén is folyamatosan bukik.
  • mindenen kívül
    A Rába újságból kiderül. Amúgy a Haditechnikában, vagy valamelyik kiadványban megjelent egy cikk, abban éves bontásban megvannak a számok. Tizenöt év alatt maximum 500 darab, de most valamiért két évig egyet sem rendelünk a Rába szerint. Valakinek nem szimpi a Rába, nagyon tönkre akarják tenni, a tőzsdén is folyamatosan bukik.
    Ha tippelnem kéne valaki a MAN szekerét tolja.
  • mindenen kívül
    Mi az a havi készenléti díj, amiért vállalnád, hogy egy évben 2x2 hétre visszajössz?
    Nem tudok rá válaszolni érdemben. Havi fizetésem, 3 műszakban, néha túlórákkal, túl megy netto 350 ezer ft-on. Szakmunkásként egy gyárban. Igaz, 15 év munkaviszonnyal. JEz átlag, néha több, néha kevesebb. Jó a kérdés. Inkább az egész honvédsgéi illetményrendszert kellene megváltotztatni, megemelni, a versenyszféra átlagára, legalább. Aztán onnan kezdeni a többit. Az, hogy mennyit érne meg egy tartalékos katonáskodás ? Nézzük meg az amerikai nezeti gárda, mit hogyan old meg e téren. Vagy mit tudom én... De valami hasonlóra gondolok. Bár a legjobb taertalékos, aki aktív katona volt, ez logikus. Mondjuk évi 75.000 elég kisstílű összeg, hogy valakit ez motiváljon, a konkrét hivatásszeretet nélkül.
  • krisss
    Ha tippelnem kéne valaki a MAN szekerét tolja.
    Érdekes hogy a magyar hadiipar újrateremtését azzal kezdik hogy tönkrebasszák a legkomolyabb hadiipari tevékenységet folytató cégünket.
    Érdekből, 30 ezüstért. Deja vum van.
  • rejsz felügyelő
    Érdekes hogy a magyar hadiipar újrateremtését azzal kezdik hogy tönkrebasszák a legkomolyabb hadiipari tevékenységet folytató cégünket.
    Érdekből, 30 ezüstért. Deja vum van.
    Annál is inkább fura, mert nem lehet azt mondani, hogy bal vagy jobb oldali érdekkörbe tartozik. Azt hiszem a 60 %-a állami tulajdon, tehát a magyar embereké, a többi meg győri önkormányzat és kisbefektetők. Övék a bukó, mert mindenki magasabban vette, az állam is, meg talán nyugdíj pénz is van benn. Tehát semmilyen érdek nem fűződik fejlesztéshez, csak vegetál, amúgy bevételeinek 70-80-%-a exportbevétel, tehát egy valódi magyar multi is lehetne....
  • mindenen kívül
    Annál is inkább fura, mert nem lehet azt mondani, hogy bal vagy jobb oldali érdekkörbe tartozik. Azt hiszem a 60 %-a állami tulajdon, tehát a magyar embereké, a többi meg győri önkormányzat és kisbefektetők. Övék a bukó, mert mindenki magasabban vette, az állam is, meg talán nyugdíj pénz is van benn. Tehát semmilyen érdek nem fűződik fejlesztéshez, csak vegetál, amúgy bevételeinek 70-80-%-a exportbevétel, tehát egy valódi magyar multi is lehetne....
    Nagyjából magyar multi. A bevételei kis részét képezi a honvédségi teherautó projekt, nem jelentős. Meglesznek nélüle is. Bár elég komoly veszeteség, hogy hazai erőből, még terepjáró teherautót sem tudunk kinyögni a végén majd.
  • krisss
    Átlagban alakulatonként tizenplusz új teherautót meg hasonlókat adtak át mindenhol. Csak ezek szerint a Szentesi komm tiszt szereti ezt is reklámozni.

    Szentes?
    A cikk a tűzszerészeket írja.
    A cikkbe Rába van. Akkor ez nem új?
    A többi alakulat nem rábákat kapott??? MANokat???
  • krisss
    Ha tippelnem kéne valaki a MAN szekerét tolja.
    Inkább Audi, egy konszern.
    Ne itt építsen le. Itt lett az elektromosmotorgyártás, stb....
    Ezek a jó multik. :)
    Viszont sztem nem cél a Rába kivégzése hisz többségi stratégiai állami tulajdon lett pár éve.
  • mindenen kívül
    A Rába újságból kiderül. Amúgy a Haditechnikában, vagy valamelyik kiadványban megjelent egy cikk, abban éves bontásban megvannak a számok. Tizenöt év alatt maximum 500 darab, de most valamiért két évig egyet sem rendelünk a Rába szerint. Valakinek nem szimpi a Rába, nagyon tönkre akarják tenni, a tőzsdén is folyamatosan bukik.
    krisss
    Ha tippelnem kéne valaki a MAN szekerét tolja.
    honved
    Nagyjából magyar multi. A bevételei kis részét képezi a honvédségi teherautó projekt, nem jelentős. Meglesznek nélüle is. Bár elég komoly veszeteség, hogy hazai erőből, még terepjáró teherautót sem tudunk kinyögni a végén majd.
    Én a Rába miatt nyugodt vagyok.
    Az állam annak idején úgy vásárolta be magát bele, hogy senki sem értette, hogy miért. Egészen biztos vagyok benne, hogy már akkor tudták, hogy arra fog épülni a haderőreform.
  • Ocses
    Szentes?
    A cikk a tűzszerészeket írja.
    A cikkbe Rába van. Akkor ez nem új?
    A többi alakulat nem rábákat kapott??? MANokat???
    De új, bocs a cikket nem olvastam el csak a munkagép miatt hittem szentest.
  • rejsz felügyelő
    Érdekes hogy a magyar hadiipar újrateremtését azzal kezdik hogy tönkrebasszák a legkomolyabb hadiipari tevékenységet folytató cégünket.
    Érdekből, 30 ezüstért. Deja vum van.
    [​IMG]
  • krisss
    Elég dilettáns cikk amúgy nem számol sem hadi tartalék kialakításával, se semmivel.
    Eljárták a dilettáncot.
  • "Egy 800 főt foglalkoztató gyár egy műszakos rendben is képes heti 1000 darab fegyver előállítására, csak hagyományos módon. Ha a fegyveriparban régóta elterjedt automatizált rendszereket használják, akkor ennek háromszorosára is képes. Maradva az ismert számoknál, 5 év alatt negyedmillió lőfegyver gyártása nem túlzott becslés" - jó lenne ha ez igaz lenne, de 800-an biztos nem dolgoznak ott. És a gyártási mennyiség is 4 féle fegyverre oszlik szét.
  • krisss
    Ha tippelnem kéne valaki a MAN szekerét tolja.
    Egy sima Rába teherautó beszerzési ára úgy 110-120 millió Forint, ez pontosan ugyanannyi, mint amennyibe a német gyártású MAN teherautók kerülnek. Kell a halálnak a RÁBA!

    rejsz felügyelő
    Érdekes hogy a magyar hadiipar újrateremtését azzal kezdik hogy tönkrebasszák a legkomolyabb hadiipari tevékenységet folytató cégünket.
    Érdekből, 30 ezüstért. Deja vum van.
    Nagyon helyesen teszik, ha azonos költségen gyártanak, mint a németországi MAN gyár, német munkásokkal, akkor pusztuljanak, mert megérdemlik!

    Na jó, nem fognak, természetesen tudni kell, hogy a RÁBA hadiipari megrendelései alapvetően nem a cég fő profilja. A futóművek gyártása az. Az a kampácsolás amit a MAN licensz alapján végeznek ott RÁBA teherautó címszóval a németekével azonos árú terméket kihozva nem olyasmi, amit siratnunk kellene!
  • milagro
    a hivatalos fanyalgók...
    https://privatbankar.hu/makro/uj-ma...lorelepes-vagy-a-pazarlas-konzervalasa-330499
    Érdemes olvasni a cikkhez kapcsolódó kommenteket is...a kedvenceim;)
    "Miért gyártanánk a V4-nek ilyen fegyvereket, amikor a V4-ben, konkrétan Csehországban, pont ugyanilyen fegyvereket gyártanak? (Egyébként megsúgom, hogy a licenc szerződés szerint a CZ hagyományos piacain nem jelenhetünk meg. A V4 meg pont ilyen.)"

    "Egy vállalat irányítását szakemberekre kellene bízni, akár rágógumit, akár fegyvert gyárt az a vállalat.
    Ez a "jelentős hatékonysági bajokkal terhelt" kategória melyik óvodából származik?"

    " Azért ha belegondolok lehet hogy még a 30 éve használt AK-63-as gépkarabélyom is megvan valahol hiszen azóta ha minden lőgyakorlaton volt is akkor is kb:450-et lőttek vele.
    Vajon hány lövés után kell eldobni a fegyvert ha egyébként megtisztítva fegyverszobában van??
    Ha háborúra kerül sor, akkor pedig úgysem a fegyver lesz a gyenge láncszem, persze magyarázatnak tökéletes."
  • blogen
    Az a kampácsolás amit a MAN licensz alapján végeznek ott RÁBA teherautó címszóval a németekével azonos árú terméket kihozva nem olyasmi, amit siratnunk kellene!
    Én úgy tudom nincs Man licensz. Ez egy félreértés. A H család saját termék csak nagyon sok MAN alkatrészt használ. pl a teljes kabin MAN-tól jön a motorral.
    Érdemes megnézni ezt a 20 perces videót ha meg akarod érteni miért kerül annyiba a Rába amennyibe:
    Így gyárt a MAN:


    Kb 15 perc után jön az a rész amit itthon a Rába legyárt. Vagyis az alváz+futómű gyártása majd összeszerelés a kabinnal, felépítmény elkészítése.
    Szóval a hozzáadott érték kb 2/3 része meg van véve a MAN-tól a maradékot meg szinte egyedi gyártás keretében megcsinálja a RÁBA. Győrben ilyen gyártósort nem látsz ezért 150 db/év a kapacotás. Az a MAN gyár legyárt vagy 150 ezer darabot egy évbe... Innentől kezdve a Rába soha nem lesz olcsóbb mint a MAN mivel nincs sorozatgyártás valamint a hozzáadott érték 60-70%-a meg van véve egy külsős beszállítótól. Most erre lehet mondani hogy minek hagyjuk a pi...-ba. Csak akkor nem kell csodálkozni ha nem találsz 10 év múlva senki az országba aki akár csak egy futóművet, alvázat vagy felépítményt tud tervezni....
  • blogen
    Egy sima Rába teherautó beszerzési ára úgy 110-120 millió Forint, ez pontosan ugyanannyi, mint amennyibe a német gyártású MAN teherautók kerülnek. Kell a halálnak a RÁBA!



    Nagyon helyesen teszik, ha azonos költségen gyártanak, mint a németországi MAN gyár, német munkásokkal, akkor pusztuljanak, mert megérdemlik!

    Na jó, nem fognak, természetesen tudni kell, hogy a RÁBA hadiipari megrendelései alapvetően nem a cég fő profilja. A futóművek gyártása az. Az a kampácsolás amit a MAN licensz alapján végeznek ott RÁBA teherautó címszóval a németekével azonos árú terméket kihozva nem olyasmi, amit siratnunk kellene!
    Ez rád is vonatkozik:
    borisz
    Eljárták a dilettáncot.
    Tessék mondani a MAN-t gyártó Rheinmetallban mennyi részesedése van a Magyar Államnak. Csak mert a Rábában bőven többségi tulajdonos!
    A RM-nál mennyi alkalmazott után fizetik idehaza a járulékokkat? Mennyi alkalmazott fizeti az SZJA-t a Magyar Államnak? Mennyi magyar beszállítót alkalmaz? A RM nyereségéből mennyi társasági adó folyik be a magyar államkasszába? A RM milyen beruházásokat eszközölt itthon?
    Soroljam még?
  • honved
    Nem viszik a multik adóparadicsomba a pénzüket, hanem újra befektetik, fejlesztenek. Nagy részét az itt megtermelt pénznek, hazánkban. Adót azért nehezebb csalni ma, mert a kormány fokozatosan teszi a lépéseket, hogy visszaszorítsa a szürkegazdaságot, nem azért mert a vállalkozók becsületesebbek. Lásd, online pénztárgépek bevezetése, stb.
    Hagyjuk akkor.... Fingos sincs hogy működik a multicegek hazai és nemzetközi működése ha a kormányunk és a félisten vezetői nem tömnek őket milliardokkal lofasz se jönne ide... De az a kis rohadék kisvallkozo na az a patkany aki lop csal hazudik... Nem is értem mit képzel hogy élni akar mint a legnagyobb hazai foglalkoztató...
  • honved
    Nem viszik a multik adóparadicsomba a pénzüket, hanem újra befektetik, fejlesztenek. Nagy részét az itt megtermelt pénznek, hazánkban. Adót azért nehezebb csalni ma, mert a kormány fokozatosan teszi a lépéseket, hogy visszaszorítsa a szürkegazdaságot, nem azért mert a vállalkozók becsületesebbek. Lásd, online pénztárgépek bevezetése, stb.
    A helyzet az, hogy elvileg Magyarország is egy "adóparadicsom", legalábbis az EU-ban:

    https://ado.hu/cimke/tarsasagi-nyeresegado/
    2019. március 25.
    "Közel harmadával csökkent a társasági nyereségadó mértéke az elmúlt évtizedekben globálisan – derül ki a Tax Foundation 208 országot felölelő legfrissebb nemzetközi elemzéséből. Átlagosan Európában a legalacsonyabb ez az adónem, Magyarország pedig a 9 százalékos értékével az egyik legkedvezőbb befektetési környezetet biztosítja a cégek számára."

    Ha ehhez még hozzá vesszük, hogy "állítólag" a nagy multiknak (audi, mercedes, T, …) még "testreszabott" adózásuk is van Magyarországon, akkor bolondok lennének innen elmenni, sőt nem egyszer a cég egyéb bevételeit is nálunk adózzák le.

Ugrás a fórum topichoz