|

Elkészült az An-26 utódja

Kigördült a gyárkapun az Antonov An-26-os orosz utódjának szánt Iljusin Il-112V típusú teherszállító repülőgép prototípusa.

November 27-én kigördült a Voronyezsi Repülőgépgyártó Üzem (VASO) hangárjából a Iljusin Il-112V típusú teherszállító repülőgép prototípusa. A 41400 lajstromú tesztpéldány hamarosan megkezdi a földi teszteket és várhatóan a jövő év elején a levegőbe is emelkedhet.

Fotó: UAC ,

Két darab 3500 lóerős Klimov TV7-117SzT gázturbinával és hatágú légcsavarokkal ellátott Iljusin Il-112 története kissé bonyolult. Az 5 tonna hasznos teher vagy 44 felfegyverzett katona szállítására tervezett típus első felszállását 2011-re ígérték és 70 darabot rendelt volna belőle az Orosz Légierő, de a projekt csúszott, és 2011 májusában a védelmi minisztérium leállíttatta a munkálatokat és ideiglenesen az An-140-100-as változatból rendelt inkább 7 darabot. 2012 októberében már történtek próbálkozások a projekt újraindítására, de igazi lökést a programnak az ukrán-orosz konfliktus hozott, amikor nyilvánvalóvá vált, hogy önerőből kell megoldani az An-26-osok utódlását.

Az orosz védelmi minisztérium végül 2018 áprilisában jelentette be, hogy 100 darabot rendelt az Egyesült Repülőgépgyártó Konzorciumtól (UAC), ezekkel kezdik meg az Orosz Légierőben szolgálatot teljesítő An-26-osok leváltását, melyek 1969 és 1985 között kerültek le a gyártósorról és még közel 300 példány áll szolgálatban. A típusra akadt már külföldi érdeklődő is, Kazahsztán 2016-ban fejezte ki vásárlási szándékát, de pontos darabszámot azóta sem közöltek.

Fórum hozzászólások

  • misinator
    Nem aprózták el: Már az első repülésen kipróbálták az egy hajtóműves leszállást!:eek:
    Lehet, hogy nem volt választásuk! :D
  • misinator
    Nekem továbbra is gyanús, hogy nem.
    Szerintem kb. ez történt:



    A lapátok forgási sebessége megegyezik a kamera által másodpercenként rögzített képkockák számával.
  • ghostface
    Szerintem kb. ez történt:



    A lapátok forgási sebessége megegyezik a kamera által másodpercenként rögzített képkockák számával.
    Először én is erre gondoltam, de nézd meg alaposan a több szögből felvett felvételeket!
    Az általad először beillesztett videón ugyanaz a hajtómű "áll", illetve épp áll meg - miközben a másik légcsavar még bőszen forog - a megállás pillanatában, ami előtte is roppant gyanús.
    S a pilóta mosolya sem őszinte; először leinti az őt ünnepelni akarókat...
  • misinator
    Nekem továbbra is gyanús, hogy nem.

    Lehet, hogy rosszul látom, de nekem 0:30-nál úgy tűnik, hogy nincs vitorlába rakva a jobb oldali légcsavar... szóval nem tudom. A légcsavarokat magától is vitorlába szokta állítani a hajtómű és a légcsavar szabályzó rendszere, ha lecsökken a nyomaték egy bizonyos szint alá (vagyis leállt a hajtómű), de lehet kényszeríteni is (KFL-gomb), ha nem csinálná meg magától. Legalábbis az ősrégi An-26 már tudta ezeket a vészüzemmódokat (meg volt még egy-két helyzet amikor automatikusan csinálta) és az oroszok se az első repülőgépet építik, szóval valószínűleg kiterjedtebb a védelmi rendszere a gépnek, mint egy 50-es évekbeli konstrukciónak.
    Az is meglepő lenne, ha teljesen behányt volna a szabályzás.
    A következő probléma, hogy a légcsavaros gázturbináknál általában (sőt, szerintem mindig) a fizikai fordulatszám állandósága szokott lenni a szabályzási paraméter, vagyis az egész rendszer arra van felépítve, hogy minden üzemmódon és külső körülmény mellett a fordulatszámot állandó értéken tartsa (a hajtóművek között szerintem fél százaléknál nincs nagyobb szórás). Szóval fura, hogy az egyik légcsavar normálisan forog a videón, a másiknál meg annyira elmászott a fordulatszám, hogy ezt a majdnem „állvamaradt” jelenséget látjuk.
  • Ha megnézitek a második videó elejét 0:01-nél, amikor a gép még távolabb van, jól látszik, hogy a jobb hajtómű is működik. Kb az a szitu, mit a helis videónál, amikor a heli távolabbra kerül a kamerától, akkor már látszani kezd a rotorlapátok forgása.
  • ghostface
    Ha megnézitek a második videó elejét 0:01-nél, amikor a gép még távolabb van, jól látszik, hogy a jobb hajtómű is működik. Kb az a szitu, mit a helis videónál, amikor a heli távolabbra kerül a kamerától, akkor már látszani kezd a rotorlapátok forgása.
    Meggyőztetek.

    A fekete Volga GAZ-24 nagyon üt!
  • misinator
    A fekete Volga GAZ-24 nagyon üt!
    Régi hagyomány, hogy Volgán írják alá papírokat-engedélyt a gép felszállásához. :)
  • Ok. az újabb videókon direktben is látszik, hogy pörög mind a két sróf. Mondjuk az jópofa, hogy így is az egyiknél jelentkezik ez a „szinkron-fordulatszám” jelenség, a másiknál meg nem.
    Azt egyébként tudja valaki, hogy direkt időzítették az első felszállását Iljusin születésnapjára, vagy véletlen a dátum?
  • vilmoci
    Ok. az újabb videókon direktben is látszik, hogy pörög mind a két sróf. Mondjuk az jópofa, hogy így is az egyiknél jelentkezik ez a „szinkron-fordulatszám” jelenség, a másiknál meg nem.
    Azt egyébként tudja valaki, hogy direkt időzítették az első felszállását Iljusin születésnapjára, vagy véletlen a dátum?
    Nincsen véletlenek! Az univerzum meg nem ismeri a tagadást. :)
  • borisz
    Kíváncsi vagyok, lesz-e hosszított törzsű, meg speciális változat.
    Mivel az oroszok fejlesztik saját célra, így elképzelhető néhány speciális változat. A hosszabb törzsre viszont nem vennék mérget, mert okkal tervezhették ilyenre, ráadásul vannak más /hosszabb/ szállítógépeik is...
  • borisz
    Kíváncsi vagyok, lesz-e hosszított törzsű, meg speciális változat.
    Most egy komoly áttervezés következik az első repülések után mert valami nagyon nem sikerült.
  • öreg járőr
    Most egy komoly áttervezés következik az első repülések után mert valami nagyon nem sikerült.
    Erre való a berepülő program.
  • öreg járőr
    Most egy komoly áttervezés következik az első repülések után mert valami nagyon nem sikerült.
    Nagyobb lett a gép tömege a tervezettnél és az 5t hasznos teher helyett kevesebbet tud vinni.
  • boki
    Nagyobb lett a gép tömege a tervezettnél és az 5t hasznos teher helyett kevesebbet tud vinni.
    Kösz én csak azt tudtam hogy valami nem kerek.
  • öreg járőr
    Kösz én csak azt tudtam hogy valami nem kerek.
    Azt,hogy egy gép tömege nagyobb a tervezettnél és emiatt át kell tervezni az ma már kb kalkulát dolog.Nem nagyon van olyan fejlesztés a repülőiparban ahol ne küzdene a produktum súlyproblémákkal.
  • dudi
    Azt,hogy egy gép tömege nagyobb a tervezettnél és emiatt át kell tervezni az ma már kb kalkulát dolog.Nem nagyon van olyan fejlesztés a repülőiparban ahol ne küzdene a produktum súlyproblémákkal.
    Kérdés, hogy mennyi az a nagyobb tömeg. - Bár azt biztos nem fogják reklámozni...
  • boki
    Nagyobb lett a gép tömege a tervezettnél és az 5t hasznos teher helyett kevesebbet tud vinni.
    formosa1
    Kérdés, hogy mennyi az a nagyobb tömeg. - Bár azt biztos nem fogják reklámozni...
    5 tonna?:D


    (Miközben irtóra tetszik ez a gép, mán' úgy esztétikailag)

Ugrás a fórum topichoz