|

Elkészült az An-26 utódja

Kigördült a gyárkapun az Antonov An-26-os orosz utódjának szánt Iljusin Il-112V típusú teherszállító repülőgép prototípusa.

November 27-én kigördült a Voronyezsi Repülőgépgyártó Üzem (VASO) hangárjából a Iljusin Il-112V típusú teherszállító repülőgép prototípusa. A 41400 lajstromú tesztpéldány hamarosan megkezdi a földi teszteket és várhatóan a jövő év elején a levegőbe is emelkedhet.

Fotó: UAC ,

Két darab 3500 lóerős Klimov TV7-117SzT gázturbinával és hatágú légcsavarokkal ellátott Iljusin Il-112 története kissé bonyolult. Az 5 tonna hasznos teher vagy 44 felfegyverzett katona szállítására tervezett típus első felszállását 2011-re ígérték és 70 darabot rendelt volna belőle az Orosz Légierő, de a projekt csúszott, és 2011 májusában a védelmi minisztérium leállíttatta a munkálatokat és ideiglenesen az An-140-100-as változatból rendelt inkább 7 darabot. 2012 októberében már történtek próbálkozások a projekt újraindítására, de igazi lökést a programnak az ukrán-orosz konfliktus hozott, amikor nyilvánvalóvá vált, hogy önerőből kell megoldani az An-26-osok utódlását.

Az orosz védelmi minisztérium végül 2018 áprilisában jelentette be, hogy 100 darabot rendelt az Egyesült Repülőgépgyártó Konzorciumtól (UAC), ezekkel kezdik meg az Orosz Légierőben szolgálatot teljesítő An-26-osok leváltását, melyek 1969 és 1985 között kerültek le a gyártósorról és még közel 300 példány áll szolgálatban. A típusra akadt már külföldi érdeklődő is, Kazahsztán 2016-ban fejezte ki vásárlási szándékát, de pontos darabszámot azóta sem közöltek.

Fórum hozzászólások

  • misinator
    A fekete Volga GAZ-24 nagyon üt!
    Régi hagyomány, hogy Volgán írják alá papírokat-engedélyt a gép felszállásához. :)
  • Ok. az újabb videókon direktben is látszik, hogy pörög mind a két sróf. Mondjuk az jópofa, hogy így is az egyiknél jelentkezik ez a „szinkron-fordulatszám” jelenség, a másiknál meg nem.
    Azt egyébként tudja valaki, hogy direkt időzítették az első felszállását Iljusin születésnapjára, vagy véletlen a dátum?
  • vilmoci
    Ok. az újabb videókon direktben is látszik, hogy pörög mind a két sróf. Mondjuk az jópofa, hogy így is az egyiknél jelentkezik ez a „szinkron-fordulatszám” jelenség, a másiknál meg nem.
    Azt egyébként tudja valaki, hogy direkt időzítették az első felszállását Iljusin születésnapjára, vagy véletlen a dátum?
    Nincsen véletlenek! Az univerzum meg nem ismeri a tagadást. :)
  • borisz
    Kíváncsi vagyok, lesz-e hosszított törzsű, meg speciális változat.
    Mivel az oroszok fejlesztik saját célra, így elképzelhető néhány speciális változat. A hosszabb törzsre viszont nem vennék mérget, mert okkal tervezhették ilyenre, ráadásul vannak más /hosszabb/ szállítógépeik is...
  • borisz
    Kíváncsi vagyok, lesz-e hosszított törzsű, meg speciális változat.
    Most egy komoly áttervezés következik az első repülések után mert valami nagyon nem sikerült.
  • öreg járőr
    Most egy komoly áttervezés következik az első repülések után mert valami nagyon nem sikerült.
    Erre való a berepülő program.
  • öreg járőr
    Most egy komoly áttervezés következik az első repülések után mert valami nagyon nem sikerült.
    Nagyobb lett a gép tömege a tervezettnél és az 5t hasznos teher helyett kevesebbet tud vinni.
  • boki
    Nagyobb lett a gép tömege a tervezettnél és az 5t hasznos teher helyett kevesebbet tud vinni.
    Kösz én csak azt tudtam hogy valami nem kerek.
  • öreg járőr
    Kösz én csak azt tudtam hogy valami nem kerek.
    Azt,hogy egy gép tömege nagyobb a tervezettnél és emiatt át kell tervezni az ma már kb kalkulát dolog.Nem nagyon van olyan fejlesztés a repülőiparban ahol ne küzdene a produktum súlyproblémákkal.
  • dudi
    Azt,hogy egy gép tömege nagyobb a tervezettnél és emiatt át kell tervezni az ma már kb kalkulát dolog.Nem nagyon van olyan fejlesztés a repülőiparban ahol ne küzdene a produktum súlyproblémákkal.
    Kérdés, hogy mennyi az a nagyobb tömeg. - Bár azt biztos nem fogják reklámozni...
  • boki
    Nagyobb lett a gép tömege a tervezettnél és az 5t hasznos teher helyett kevesebbet tud vinni.
    formosa1
    Kérdés, hogy mennyi az a nagyobb tömeg. - Bár azt biztos nem fogják reklámozni...
    5 tonna?:D


    (Miközben irtóra tetszik ez a gép, mán' úgy esztétikailag)
  • formosa1
    Problémák adódtak az Il-112 berepülésével
    https://airportal.hu/problemak-adod...wFKJ_-3_NvqH0uK3GH5wyxLz2ZjWHYGCXNk6yzTKgERcE
    UAC informátor szerint már megkezdődtek az áttervezési munkák, főként a teherrámpát és tehertérajtókat illetően. Az első prototípus esetén 1 tonnás szerkezeti tömeg csökkenést lehet vizionálni, míg a harmadik példánynál ez már minimum 2 tonnás lesz. Továbbá a sturman (azt hiszem navigátor magyarul) szerepe is felszámolásra kerülhet a típuson a tömegcsökkentés jegyében.
    https://tass.ru/armiya-i-opk/6652532
  • nyugger
    UAC informátor szerint már megkezdődtek az áttervezési munkák, főként a teherrámpát és tehertérajtókat illetően. Az első prototípus esetén 1 tonnás szerkezeti tömeg csökkenést lehet vizionálni, míg a harmadik példánynál ez már minimum 2 tonnás lesz. Továbbá a sturman (azt hiszem navigátor magyarul) szerepe is felszámolásra kerülhet a típuson a tömegcsökkentés jegyében.
    https://tass.ru/armiya-i-opk/6652532
    Két és fél tonnát nem lesz egyszerű "lefaragni"... :(
  • Capslock27
    .
    .
    És mit változtattak rajta az elmúlt évben? Erről van valahol info?
    Úgy tudom, a futóművet újra tervezték.
    Kérdés, hogy ezzel mennyit tudtak faragni a tömegből. 2.5 tonnát biztosan nem.
    Szóval lesz még meló, ha csak ennyit változtattak.
  • boki
    2t-t biztosan lefaragtak-amiről még korábban írtak.
    .
    .
    Az első repülés után a túlsúly annyira veszélyes volt, hogy repülésképtelennek kellett a gépet minősiteni? Mert amúgy másként folytathatták volna addig a berepülési program legalább egy részét, hogy ne vesztettek volna egy full évet....

Ugrás a fórum topichoz