|

Tengerbe zuhant egy Flanker

A szíriai partok közelében tengerbe csapódott egy orosz felségjelű Szuhoj Szu-30SzM Flanker típusú vadászbombázó.

A szíriai Latakia tartományban található Jiblah városa mellett feltehetően madárral történő ütközés következtében a Földközi-tengerbe csapódott az Orosz Légierő egyik Szuhoj Szu-30SzM Flanker típusú vadászbombázója. A pilóták állapotáról eddig eltérő hírek érkeztek. Egyes információk szerint az utolsó pillanatban sikerült katapultálniuk és a vízben élve találták őket, míg más hírek szerint mindkét pilóta életét vesztette a balesetben. Az Orosz Védelmi Minisztérium is az utóbbi híreket erősítette meg.

Forrás: twitter ,

Forrás: russianplanes.net ,

Fórum hozzászólások

  • khmm.. a katonni gépek is potyognak rendesen... főleg ezekre céloztam-

    ++ ha jól látom a statot, (per pillanat) messze a légi személyszállítás a legbiztonságosabb- attól függetlenül, hogy létezik a probléma amit leírtál...
  • Sharid
    khmm.. akatoani gépek is potyognak rendesen...
    Ott meg totál pilótahiány van, a műszakiakkal egyetemben. Az ok egyrészt kevesebb pénz, mint a polgári vonalon, másik pedig az állandó Föld másik felén turnézás. Családdal az gázos, a terhelés pedig hatalmas.
    Emellett ott is van visszavágás anyagilag + az emberek ugyanúgy kifacsarják, hogy repüljenek a gépek gyak. állandóan. A katonaság főleg nem arról híres, hogy nagyon spórolna a stresszel a személyzet részére.
    Az igazság az, hogy ma már az emberek nem választják ezt a pályát, mert 10x annyit kereshetsz, ha elmész valami pénzügyi szektorba, negyed annyi munkával, rengeteg szabadidővel. Viszont a mai emberek imádnak repülni, a kormányok meg háborúzni, így akik az utóbbiakat végzi egyre jobban ki vannak zsigerelve - és ennek a repbiztosnág az eredménye. A haderők sem kivételek ezalól, sőt roszabb a helyzet, csak ott a struktúra miatt kevésbé látható.
  • angelsoul
    Nem, abból van elég. Bal*asz managementből lett túl sok.
    Tulajdonképpen az az egész forrása, hogy a légitársaságokat már nem pilóták és mérnökök vezetik, hanem pénzemberek. Totálisan és már túl veszélyesen a pénzszerzés alá van rendelve az egész, ami kinyírja az egészet (ahogy a játék vagy filmipart is, minden mással együtt).
    Egyszerűen ott spórolnak, ahol lehet, kifacsarják a mérnökökből/pilótákból a legtöbbet a lehető legkevesebb pénzért, hogy a részvényeseknek minél több jusson. Mivel itt is megvan az a jelenség, hogy egy dolgozóra jut vagy 3 részvényes/manages/vezető/akármi, ami nem tesz hozzá semmit, de rohadt sokba kerül, azokat a műszaki/üzemeltető oldalról val leépítéssel veszik el. Vagyis kevesebb az igazi mérnök. Amekkora ma a repülőipar, simán kevés a foglalkoztatott műszakiak száma, de a megélhetési alkalmatlan irodisták elszívják a keretszámot és így a bért, amit nekik lehetne adni.
    Ez a baj. Ami műszaki vagy pilótahibából katasztrófa lett, az mind visszavezethető vagy a fáradtság/túlhajszoltság, vagy a képzésre költött kevés pénzen - ezek pedig a munkavégzőket érintik. A nyakkendős élősködők sokba kerülnek.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Aviat...s#Bureau_of_Aircraft_Accidents_Archives_(B3A)

    Az 1970es évek 2000-3000 halálos áldozat per év kb 600ra csökkent tavaly pedig 399 volt. Mindezt úgy, hogy a szállított utasok száma 13*ra nött. (300millióról 4.000 millióra ) és a balesetek túlnyomó része kisgépes baleset.

    Persze ez nem fog vígasztalni ha a héten lepottyanok. :)
  • Pocok75
    Ebben a hónapban kétszer repülök, szóval belehet fejezni az ijesztgetést!! :D:D:hadonaszos::hadonaszos:
    Nyugi. Gép még nem maradt fenn. Ilyen, vagy olyan formában, de téged is visszakapunk...
  • Pocok75
    Ebben a hónapban kétszer repülök, szóval belehet fejezni az ijesztgetést!! :D:D:hadonaszos::hadonaszos:
    Lehet hogy csak egyszer... :)
  • Fade
    https://en.wikipedia.org/wiki/Aviat...s#Bureau_of_Aircraft_Accidents_Archives_(B3A)

    Az 1970es évek 2000-3000 halálos áldozat per év kb 600ra csökkent tavaly pedig 399 volt. Mindezt úgy, hogy a szállított utasok száma 13*ra nött. (300millióról 4.000 millióra ) és a balesetek túlnyomó része kisgépes baleset.

    Persze ez nem fog vígasztalni ha a héten lepottyanok. :)
    A statisztika szépen javul, csak éppen a near miss és findings szépen megvannak.
    Az igazság iinkább az, hogy a technika fejldődése menti meg a dolgot (megbízhatóság, fejlettebb diagnosztikai rendszerek, újabb berendezések, stb...), meg az egyre szigorodó előírások, de nagyon hajszálon egyensúlyoz az ipar, a fenntarható költségek és a biztonság tekintetében, mivel a management nem enged biztonsági gap-et növelni, hanem azt igyekszik betömni a még több haszonért.
    A balesetek száma javul (esetleg néha stagnál), de egyre többször megyünk el a határig, kezdve a pilóta pihenőidők kipercelésétől an NDT vizsgálatok kicentizésén át a CAMO által ahol lehet megengedett meghosszabbításokig.
  • angelsoul
    A statisztika szépen javul, csak éppen a near miss és findings szépen megvannak.
    Az igazság iinkább az, hogy a technika fejldődése menti meg a dolgot (megbízhatóság, fejlettebb diagnosztikai rendszerek, újabb berendezések, stb...), meg az egyre szigorodó előírások, de nagyon hajszálon egyensúlyoz az ipar, a fenntarható költségek és a biztonság tekintetében, mivel a management nem enged biztonsági gap-et növelni, hanem azt igyekszik betömni a még több haszonért.
    A balesetek száma javul (esetleg néha stagnál), de egyre többször megyünk el a határig, kezdve a pilóta pihenőidők kipercelésétől an NDT vizsgálatok kicentizésén át a CAMO által ahol lehet megengedett meghosszabbításokig.
    Én akárhogy nézem összességében utasszámra nézve ha 95-98%al esett a balesetben elhunytak száma 40év alatt. És ez azért nagyon durva előrelépés.

    és akkor nagyon nem vettük kevertük ide, hogy mennyibe kerül most egy pl BP London és mennyibe került 90es években és mennyibe a 70es években.
  • Fade
    Én akárhogy nézem összességében utasszámra nézve ha 95-98%al esett a balesetben elhunytak száma 40év alatt. És ez azért nagyon durva előrelépés.

    és akkor nagyon nem vettük kevertük ide, hogy mennyibe kerül most egy pl BP London és mennyibe került 90es években és mennyibe a 70es években.
    Hát ja. Ehhez képest az autózásban a biztonságosabb autók miatt nem csökken ennyire az esetek száma, mert a volán mögé ülők számottevő arányánál nem sikerült semmiféle fejlődést felmutatni közlekedési kultúra javításában.
  • molnibalage
    Hát ja. Ehhez képest az autózásban a biztonságosabb autók miatt nem csökken ennyire az esetek száma, mert a volán mögé ülők számottevő arányánál nem sikerült semmiféle fejlődést felmutatni közlekedési kultúra javításában.
    Így van,
  • Allesmor Obranna
    Nyugi. Gép még nem maradt fenn. Ilyen, vagy olyan formában, de téged is visszakapunk...
    Hát igen. Ez olyan mint a jó öreg bölcseség, hogy inkább lennék ejtőernyős mint tengeralattjárós, mert tengeralattjáró már maradt lent de ejtőernyős még egy sem maradt fent! :D:D
  • Panzerfaust
    https://www.rt.com/news/426076-russian-heicopter-crash-syria/
    Egy Alligator veszteség.
    The incident was likely caused by a bird, which got sucked into plane’s engine, according to the preliminary findings.
    Madár.
    RIP.
    Ez így lehet félreérthető, a madár egy Szu-30-ast intézett el, nem az aligátort. Bár az is érdekes, mert gondolom eleve számolnak azzal, hogy egy gép beszív egy madarat. Madárállónak kéne legyen.
  • beta
    Ez így lehet félreérthető, a madár egy Szu-30-ast intézett el, nem az aligátort. Bár az is érdekes, mert gondolom eleve számolnak azzal, hogy egy gép beszív egy madarat. Madárállónak kéne legyen.
    Nézd, ha nekem nem hiszel, akkor olvasd a TASS-t, de szerintem az RT sem téved.
    Tsiztán és világosan leírják hogy Ka-52 volt a veszteség.
    http://tass.ru/armiya-i-opk/5182952
  • beta
    Ez így lehet félreérthető, a madár egy Szu-30-ast intézett el, nem az aligátort. Bár az is érdekes, mert gondolom eleve számolnak azzal, hogy egy gép beszív egy madarat. Madárállónak kéne legyen.
    A SU-30 SM május 3-án veszett oda.
  • Panzerfaust
    A SU-30 SM május 3-án veszett oda.
    Az RT cikke a Szu elvesztésére írja, hogy madár okozta. De lehet, hogy félreérthetően fogalmaz.
  • Nekem ezzel a Talonból történt állítólagos katapultálással van egy nem is kicsi problémám. A kabintetőket nem dobták le, normál nyitási eljárással vannak kinyitva, a keretben szemmel láthatóan ott van a plexi, vagyis nem történt kabintetőn keresztül sem katapultálás. Akkor hogyan katapultáltak?!!

Ugrás a fórum topichoz