|

Tengerbe zuhant egy Flanker

A szíriai partok közelében tengerbe csapódott egy orosz felségjelű Szuhoj Szu-30SzM Flanker típusú vadászbombázó.

A szíriai Latakia tartományban található Jiblah városa mellett feltehetően madárral történő ütközés következtében a Földközi-tengerbe csapódott az Orosz Légierő egyik Szuhoj Szu-30SzM Flanker típusú vadászbombázója. A pilóták állapotáról eddig eltérő hírek érkeztek. Egyes információk szerint az utolsó pillanatban sikerült katapultálniuk és a vízben élve találták őket, míg más hírek szerint mindkét pilóta életét vesztette a balesetben. Az Orosz Védelmi Minisztérium is az utóbbi híreket erősítette meg.

Forrás: twitter ,

Forrás: russianplanes.net ,

Fórum hozzászólások

  • grigorij3
    Index: "Összeütközött két Szu-34-es vadászbombázó gyakorlatozás közben Oroszország távolkeleti részén. A baleset után az egyik gép szerencsésen leszállt, a másik azonban a Szahalin-sziget és a kontinens közötti Tatár-szorosba zuhant a Japán-tenger közelében – közölte az MTI. A két gépből összesen négy ember katapultált."
    Lehet, hogy én vagyok tejesen hülye, de a Szu34-es ugye 2 személyes gép. Ha a két gépből összesen 4 ember katapultált, akkor vagy a robotpilóta tette le az egyik gépet, vagy valami irdatlan lepkehálóval kapták el, mert személyzet az nem sok maradt rajta... :D
    Vagy csak megint hozta a formáját az indexes "szakíró" :D
    Valóban. Bár ez nem szakmai ismeretek hiánya, hanem - nem is kicsi - igénytelenség, figyelmetlenség.
  • beta
    Valóban. Bár ez nem szakmai ismeretek hiánya, hanem - nem is kicsi - igénytelenség, figyelmetlenség.
    Igénytelenség. A cikk a bejövő újabb infók alapján folyamatosan frissült, de az időközben túlhaladott részleteket nem törölték. Így keletkezett az önellentmondás.
  • Itt meg így írják... : :(

    Két pilótára is holtan találtak rá a két orosz vadászbombázó balesetének térségében

    Holtan találtak rá a Japán-tengeren helyi idő szerint szombat hajnalban két pilótára is az orosz légierő két Szu-34-es vadászbombázójának előző napi balesetét követően, egy repülős sorsa továbbra is ismeretlen - közölte az orosz védelmi minisztérium

    A két pilóta holttestét egyéni, felfújódó mentőtutajukban találták meg, s azzal együtt emelték az éjszakai mentésben részt vevő egyik hajó fedélzetére.

    A rossz időjárási körülmények között gyakorlórepülést végző kétüléses vadászbombázók pénteki balesete 35 kilométerre a parttól történt. Az összesen négy főnyi legénység az ütközés után katapultált. Az orosz védelmi tárca korábbi közlése szerint az egyik gép navigátorát sikerült élve kimenteni, őt Habarovszkba szállították egy mentőrepülőgéppel.

    http://m.atv.hu/kulfold/20190118-ke...adaszbombazo-balesetenek-tersegeben/hirkereso
  • szegcsab
    Itt meg így írják... :

    Két pilótára is holtan találtak rá a két orosz vadászbombázó balesetének térségében

    A két pilóta holttestét egyéni, felfújódó mentőtutajukban találták meg, s azzal együtt emelték az éjszakai mentésben részt vevő egyik hajó fedélzetére.

    A rossz időjárási körülmények között gyakorlórepülést végző kétüléses vadászbombázók pénteki balesete 35 kilométerre a parttól történt. Az összesen négy főnyi legénység az ütközés után katapultált. Az orosz védelmi tárca korábbi közlése szerint az egyik gép navigátorát sikerült élve kimenteni, őt Habarovszkba szállították egy mentőrepülőgéppel.

    http://m.atv.hu/kulfold/20190118-ke...adaszbombazo-balesetenek-tersegeben/hirkereso
    Egyszerűen csak fogalmuk sincs a technikáról, és az egyik a másiktól veszi át a hülyeségeket. Még annyi sem jut eszükbe, hogy legalább a vikipédián utánanézzenek a típusnak. Csak írnak, marha nagy szorgalommal és egoval. :D
  • grigorij3
    Egyszerűen csak fogalmuk sincs a technikáról, és az egyik a másiktól veszi át a hülyeségeket. Még annyi sem jut eszükbe, hogy legalább a vikipédián utánanézzenek a típusnak. Csak írnak, marha nagy szorgalommal és egoval. :D

    Azért az ellentmondó orosz hivatalos közlemények sem könnyítik meg a dolgot! A TASSZ és az INTERFAX egy órán belül adott ki két közleményt. Az egyik szerint mind a 2 katapultált hajózót megtalálták (viszont nem írnak arról semmit, hogy élve, vagy holtan). A másik szerint a sturmant megtalálták, állapota "kielégítő". A pilótát még keresik. Nekem az sem tiszta, hogy akkor van-e áldozata a balesetnek (katasztrófának), vagy nincs. És ha van akkor 1 vagy 2. Esetleg a sérülten leszálló gép személyzetéből is meghalt valamelyik?
  • hurci10
    Azért az ellentmondó orosz hivatalos közlemények sem könnyítik meg a dolgot! A TASSZ és az INTERFAX egy órán belül adott ki két közleményt. Az egyik szerint mind a 2 katapultált hajózót megtalálták (viszont nem írnak arról semmit, hogy élve, vagy holtan). A másik szerint a sturmant megtalálták, állapota "kielégítő". A pilótát még keresik. Nekem az sem tiszta, hogy akkor van-e áldozata a balesetnek (katasztrófának), vagy nincs. És ha van akkor 1 vagy 2. Esetleg a sérülten leszálló gép személyzetéből is meghalt valamelyik?
    Az újságírónak semmi más dolga nincs csak utánajárni dolgoknak mielőtt leírja.
  • dudi
    Az újságírónak semmi más dolga nincs csak utánajárni dolgoknak mielőtt leírja.
    A mai digitális sajtóban nem a pontos utánajárás az elsődleges szempont (az megmaradt a nyomtatottnak, illetve oknyomozó cikkeknek), hanem a sebesség.
  • weasel007
    Erre találták ki a frissítést, amikor már van idő bővíteni, pontosítani a dolgokat.
    Nemigazán foglalkoznak vele, jön egy frissebb infó, hozzáírják, de közben már teljesen mással foglalkoznak. Az igazság az, hogy az átlag olvasót nem is érdekli.
  • Ilyenkor káosz van, nem kicsi! Még ami biztos, az is félre megy.
    Amikor 1991-ben lezuhant egy pápai MiG-21Bisz Gyermelynél, akkor is a lezuhanás pontos helyének megadása ellenére, teljesen máshol keresték először.
  • arbalest
    A mai digitális sajtóban nem a pontos utánajárás az elsődleges szempont (az megmaradt a nyomtatottnak, illetve oknyomozó cikkeknek), hanem a sebesség.
    Ez gyönyörűszép magyarázat arra, hogy miért büdös az összes szar. Van egy barátom, akinek újságíró barátja van. Kicsit zokon vették, amikor közöltem, hogy az indextől kezdve nyugodtan tehet mindenki egy szívességet több téren, amikor firkálnak. Feleannyiért 10-szer jobban írok. Persze alkalmazni nem alkalmaznak. Valahogy újságírás téren nem látom a kapitalista minőségi versengést. Bulvár szart, azt látok.
  • molnibalage
    Ez gyönyörűszép magyarázat arra, hogy miért büdös az összes szar. Van egy barátom, akinek újságíró barátja van. Kicsit zokon vették, amikor közöltem, hogy az indextől kezdve nyugodtan tehet mindenki egy szívességet több téren, amikor firkálnak. Feleannyiért 10-szer jobban írok. Persze alkalmazni nem alkalmaznak. Valahogy újságírás téren nem látom a kapitalista minőségi versengést. Bulvár szart, azt látok.
    Nekem is van rokonom újságírásban, nem magyarázkodtam, ez sajnos ezért van így. Hogy neked, másnak, nekem tetszik-e, vagy sem, az sajnos kurvára mindegy. Online újságban egy dolog számít igazán, a kattintás szám. A büdös nagy igazság az, hogy nem neked írnak cikkeket, hanem a reklámok feladóinak. Minél többen kattintanak egy cikkre (azaz általában minél olvasottabb a site), annál könnyebben annál több céggel tudnak reklám szerződést kötni (ebből élnek). És sajnos az átlag usert tényleg nem érdekli a téma mélységében. Az aránylag hosszabb cikkekben azért vannak vastagon szedett, bekeretezett részek, mert a statisztika szerint max 2-3 bekezdés után az átlag olvasó megunja a cikket, és elkezd beletekerni. Hármat találgathatsz, hogy onnantól mit hajlandóak még elolvasni. Akit tényleg mélységében érdekelnek a hírek, egy-egy téma, az vagy magának utánaolvas, vagy neki tetsző nyomtatott sajtót vesz. De inkább az előbbi.
  • arbalest
    Nekem is van rokonom újságírásban, nem magyarázkodtam, ez sajnos ezért van így. Hogy neked, másnak, nekem tetszik-e, vagy sem, az sajnos kurvára mindegy. Online újságban egy dolog számít igazán, a kattintás szám. A büdös nagy igazság az, hogy nem neked írnak cikkeket, hanem a reklámok feladóinak. Minél többen kattintanak egy cikkre (azaz általában minél olvasottabb a site), annál könnyebben annál több céggel tudnak reklám szerződést kötni (ebből élnek). És sajnos az átlag usert tényleg nem érdekli a téma mélységében. Az aránylag hosszabb cikkekben azért vannak vastagon szedett, bekeretezett részek, mert a statisztika szerint max 2-3 bekezdés után az átlag olvasó megunja a cikket, és elkezd beletekerni. Hármat találgathatsz, hogy onnantól mit hajlandóak még elolvasni. Akit tényleg mélységében érdekelnek a hírek, egy-egy téma, az vagy magának utánaolvas, vagy neki tetsző nyomtatott sajtót vesz. De inkább az előbbi.
    Ez nálam annak az olvasta, hogy az átlag olvasó hülye, mint a seggem.
  • molnibalage
    Ez nálam annak az olvasta, hogy az átlag olvasó hülye, mint a seggem.
    Részben az, részben iszonyatosan felületesen érdeklik csak a hírek. Ezzel elsősorban nem az átlag mai újságírót akarom védeni, de napjaink online újságírása napjaink társadalmának a gyermeke. Csodák nincsenek.
  • Még egy off: érdemes elolvasni régi újságírók kesergését arról, hogy szerintük hogyan ment félre a szakma az idők során. Abból pontosan kijön, hogy mennyire a gyorsaság számít csak és nem a hír maga. Nem kell érteni semmihez, csak villámgyorsan egy úgy-ahogy magyarított fordítást kell leadni időre.
    Namost kritikai érzék hiányában arra sincs érkezésük, hogy gyanút keltsen bennük már a külföldi forrásanyag hitelessége, ha netán logikátlanságok, önellentmondások merülnek fel.
    Nem az olvasó hülye, hanem a gigantikus információdömping nem más, mint üres fecsegés, de a csúcsra járatva.
    Ehhez az ég egyadta világon semmi köze az olvasónak, hiszen nincs visszacsatolás, így akár lehetne mindenki 180IQ-val rendelkező mindenhez (is) értő polihisztor és a vaslogika kornázatlan királya. Vagy ellenkezőleg, lehetne zöldszemes ostoros is, a lényeg, hogy clickbait!
    Az egyik oldalon öntik két vödörrel a szennyet, a másik oldalon meg bámulják a vibráló képernyőt.
    A rendszer magától érthetődően úgy van felépítve, hogy ebbe mindenféle kétségeesett Don Quxiote-nak nincs beleszólésuk. Ha van is komment rész, vagy email elérhetőség, totál mindegy, hogy ki, hogyan csatol vissza a szerzőenk, a cikk elmerül a hírfolyamban, az emberek továbbkattintanak, az egésznek semmi jelentősége.
    Hacsak az nem, hogy az ember email-jét is letiltják, mondván "okostojás" írogasson csak a spam foldernek.
    Jól látható, hogy ez már kezd túlnőni a klasszikus "szar az Index" témán, Most már van olyan "szakértő" blog is, ahol totál korlátlanul megy a tudatlanságból és igénytelen dilettantizmusból eredő, lényegében fiktív valóság tálalása, ezek kommenteléséhez pedig a HTKA-n ilyen-olyan okokból megsértett áldozatok toborzása és általuk az öntömjénezés. Az ostobaság diadala. Működik.
  • Ezzel az újságírás rejtelmeinek boncolgatásával inkább át kellene menni a beszélgetőbe. Kérem Mac-et tegye meg a kellő lépseket.
  • arbalest
    A mai digitális sajtóban nem a pontos utánajárás az elsődleges szempont (az megmaradt a nyomtatottnak, illetve oknyomozó cikkeknek), hanem a sebesség.
    Azt a GPS-t ami a leggyorsabban visz szar helyre, azt a leggyorsabban is dobnám ki... mégsem változik semmi pedig az eredmény itt is ua.
  • A legfrissebb amit én olvastam,hogy mind a 2 gép lezuhant,mind a 4 hajózó katapultált de csak 1-et sikerült élve kimenteni a fagyos vízből és még mindig keresnek eltűnt hajózót.Van akinek van ennél frissebb vagy más tartalmú híre ezzel kapcsolatban?
  • Összefoglalva ami eddig olvastam: A Khurbában állomásozó 277. BAP. 2 Szu-34-ese helyi idő szerint pár perccel 13 óra után kiképzési repülés közben összeütközött a Tatár-szoros felett, a parttól 35 km-re. Az ütközés után az egyik gép azonnal lezuhant, személyzete katapultált. A másik gép sérülten még megpróbált eljutni a legközelebbi légitámaszpontra, de nem sokkal később megszakadt vele a kapcsolat. A kérdéses időpontban a térségben -6 C volt, viharos szél fújt, és esett az eső. A katapultáláskor beinduló jeladók működése után rögtön megindították a személyzetek utáni kutatást. A Légierő kutató-mentő An-12-ese és 3 helikopter indult a helyszínre. A katasztrófa közelében több halászhajó is tartózkodott ezek egyike mentette ki az egyik navigátort, míg egy másik pár órával később megtalálta a 2 pilóta holttestét. Közben a kutatásba bekapcsolódott a flotta több hajója, és Tu-142-es és Il-38-as járőrgépek is. Ennek ellenére a másik sturmant eddig nem találták meg, de folytatják a kutatást. Orosz tájékoztatás szerint a hajózók viselték a VMSK 4 15 speciális túlélőruhát, amiben 24 óráig képes lehet kibírni az eltűnt hajózó, de egyre fogy az esélye, hogy élve találják meg. Sajnos.
  • Leszállás közben balesetet szenvedett orosz Tu-22 M3 nem messze Murmanszktol... Eddigi info szerint egy halott és két túlélője van a szerencsétlenségnek
  • varga dima
    Leszállás közben balesetet szenvedett orosz Tu-22 M3 nem messze Murmanszktol... Eddigi info szerint egy halott és két túlélője van a szerencsétlenségnek

Ugrás a fórum topichoz