Elérkezett a pillanat, amit sok repülésrajongó várt: végre valahára levegőbe emelkedett az orosz ötödik generációs vadászbombázó(k)ba szánt sugárhajtómű.
December 5-én a PAK-FA T-50-2 prototípusba építve levegőbe emelkedett az „Izdelie-30” (30-as gyártmány) jelzéssel illetett sugárhajtómű. Az eredeti tervekben szereplő időponthoz képest jelentős késésben lévő erőforrás tesztpéldányát a 052-es oldalszámú Szuhoj 1-es hajtóművének helyére építették be (a gép ráadásul cirill „LL” feliratot is kapott, ami a repülő laboratórium orosz kifejezésének rövidítése). A tegnap közzétett videón jól látható, hogy az új típus fúvócsöve a korábbi orosz konstrukciókhoz képest erősen módosult, „farkasfogas” kialakítást kapott. A 17 perces tesztrepülés során Szergej Bogdan repülte a típust.
A 30-as gyártmány első repülését először 2013 végére ígérték, mely folyamatos késedelmet szenvedett. Az utolsó ígéret 2017 vége volt, amit a jelek szerint sikerült tartani. Hogy a tesztelés hogy alakul és mikor kapják meg a sorozatgyártású Szu-57-esek, azt még nem tudni. Az ötödik generációs hajtómű elkészültéig a PAK-FA prototípusai a Szu-35 számára fejlesztett AL-41F1S (117S gyártmány) erőforrás AL-41F1 (vagy 117-es gyártmány) jelzésű változatával repülnek.