|

Maguknál maradt egy telefon – helikopterrel mennénk érte

Meglehetősen szokatlan kérdést, majd kérést kapott a múlt hétvégén egy étterem a Maine államban található Bar Harbor nevű kisvárosban. A dolog abból indult ki, hogy a Szomjas Bálna fantázianév alatt futó létesítménybe szombat délután betért pár Tengerészgyalogos, ám egyikük ott felejtette a telefonját. Ami nem sokkal később csörögni is kezdett és az étteremben fel is vették. A kérdés az volt, hogy milyen messze vannak a városka sportpályájától.  A beszélgetés valahogy így zajlott ezt követően:

  • Étterem: “Gyalog, vagy autóval?”
  • Telefonáló: “Helikopterrel mennénk.”
  • Étterem: “Oh, akkor kb. 10 percnyire.”
  • Telefonáló: “Esetleg lenne valaki, aki elhozná a pályáig a telefont?”

És végül is lett aki elvitte a telefont :)

Megemlítendő, hogy a sportpálya helikopter általi használata nem teljesen szokatlan a helyi lakosoknak, lévén egy a térségben működő mentőhelikopter szolgálat időnként megfordul ott. Viszont harci helikopter minden bizonnyal először landolt a gyepen… Ahogy a lenti videóban látható is, míg az AH-1W Super Cobra a füvön várakozott, addig egy UH-1Y Venom helikopter körözött a pálya felett.

A régióban egyébként nincs támaszpontja a Tengerészgyalogságnak, vélhetően gyakorlaton voltak/vannak a térségben, ahogy erre volt már példa idén.

Fórum hozzászólások

  • És mit találtam:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Az alsó kép nagyon érdekes, most vettem észre, hogy a szárnycsonkok szélén az egyik Sidewinder indító felfelé, a másik meg lefelé áll. Ez miért lehet?
  • Video shows close urban air support for US Marines conducted by Marine UH-1 Venom and AH-1Z Viper helicopters using their miniguns and rockets at day and night time during United States Marines training.
  • "Romániában nem kispályás repülőgépipar működik, a brassói IAR (Industria Aeronautică Română) vállalat 1925 óta aktív, gyártottak licenszben például Alouette III és Puma helikoptert is, de saját típusokkal is rendelkeznek a vitorlázógépektől kezdve a sugárhajtású kiképzőgépeken át a kéthajtóműves csapásmérőig bezárólag. A pedigréjük alapján pedig nem esne nehezükre nagyobb részt vállalni az AH-1Z gyártásában."

    Na ezért nem kapunk mi kb. semmilyen a kézifegyvernél nagyobb licenszet sem, mert nincs meg hozzá még az alap iparunk sem. Újabb ok miért kell létrehozni/támogatni a magyar hadiipart. Ha már saját tervezésű dolgokra nincs pénzünk legalább licenszben gyárthatnánk jól bevált dolgokat a saját haderőnk támogatására. Ha rentábilisan működhetne (akár úgy, hogy az elején jelentős állami dotációt kap) később ebből talán kinőhetne a saját tervezésű eszköz gyártás is.
    Minden magyar szidja a románokat...persze én is...de az idő és a történelem őket igazolja. Lassan már leköröznek minket minden területen.
    Miért van az, hogy a külföldi multik zöldmezős, államilag jelentősen támogatott, (nem csak pénzzel, de adó és járulék kedvezményekkel is) beruházásokat hoznak és fejlesztenek mázsa szám. Míg a magyar ipari cégek hacsak nem egy milliárdos magyar tulaj nem áll a háttérben akkor örülnek ha vegetálnak nemhogy bővítsenek, vagy külföldön terjeszkedjenek. Mert az OTP a MOLL és egy-két építőipari mammut kivételével ez a helyzet...
    Ja értem...a mindenkori politikai grémiumnak nincs ideje kivárni míg a mag szárba szökken és már lehet sápot húzni... addig csak viszi a pénz. Sokkal gyorsabb ha lefekszünk a nyugati multi-kultinak és már jönnek is a nokiás dobozok.
    Molni régen sokat áradozott egy szocis magyar vállalatról ahol repülőgép karbantartásokat is végeztek és az alapítása időben talán vetekedhetne az román IAR-al.
    Ha nem verik szét/ hagyják szétrohadni, törődnek az életben tartásával még akkor is ha nem hoz semmit talán mára lehetne akkora cég ami most kaphatna akár licensz gyártási lehetőségeket is.
    Talán nem állt volna elő a jelenlegi szituáció sem, hogy nincs működő képes harci helikopter és közepes szállító gép se nagyon stb...őszintén melyik környező ország csinál ilyet?
    Milyen érdekes, hogy a szomszédainknál a rendszerváltás nem úgy ment végbe mint nálunk. Mindenkiben volt annyi patriotizmus, hogy legalább a stratégiai vállalatokat megpróbálta életben tartani. Mi meg 1-2 kivétellel eladtunk mindent, fittyet hányva a saját jövőnkre. Pedig meg lehet nézni, hogy azok a cégek amiket nem adtunk el lásd pl. OTP, MOLL mekkora presztízs értékkel bírnak most sőt még fejlesztenek/terjeszkednek is.
    Az a baj, hogy ezzel a hozzáállással csak a saját sírunkat ássuk meg jelen pillanatban ha az országból kivonulnának a külföldi cégek nagyjából megállna az élet. Bér rabszolgák hatalmas tömegei kerülnének az utcára és nem lenne erős alternatív működő saját termelő bázis ami felszívná őket. A szociban legalább önellátóak voltunk. Mára már ez a képességünk sincs meg...
  • "Míg a magyar ipari cégek hacsak nem egy milliárdos magyar tulaj nem áll a háttérben akkor örülnek ha vegetálnak nemhogy bővítsenek, vagy külföldön terjeszkedjenek. Mert az OTP a MOLL és egy-két építőipari mammut kivételével ez a helyzet..."

    Ezt annyiban kiegészíteném, hogy komoly repülőgépgyártásról a második világháború óta nem beszélhetünk Magyarországon. A Dunai repülőgépgyár (mindegy melyik elnevezését is írom le) Nagyjavítással és nem gyártással foglalkozott, mégha részegységeket gyártott is. Ne hasonlítsuk már hazánkat Romániához, akik félig-meddig a VSZ-n és KGST kívülről megtartották és bővítették a saját nehéziparukat..
    Nekünk a II. vh óta ha nem repülőeszközökkel foglalkozunk, volt két félig-meddig sikeres termékünk a PSZH és a FUG. ezenkívül ágyúcsöveket, optikai termékeket, és rádiókat gyártottunk.. és persze néhány katonai tehergépkocsi típust, Volt egy két kezdeményezés amely hamvába holt pld. Tulipán önjáró aknavető gyártása stb.

    Ez semmi a román nehéziparhoz képest. Ők egyébként is a franciák védencei voltak, mégha a szoci táborba is tartoztak. Lásd: Alouette, Puma, majd most Cougar stb. ha a forgószárnyasokat nézem. A Pumára alapozott Socat pedig a térségben egyedülálló harci helikopter.. A repülőiparuk is gyártott polgári és katonai repülőgépeket...

    Magyarország ha Viki a hadsereg szeretné se tudna mégha megfeszülne se, saját megfelelő minőségű pszh-t, helikoptert, repülőgépet gyártani... Marad a kézifegyver az egyéni védőeszkzök és személyi felszerelés, tehergépjárművek és támogató eszközök.. (még az aknavetőink is spanyolok).. Diósgyőrban már csak mese a régi fegyvergyártás, akárcsak a pesti FÉG...
  • kelepisti
    "

    Magyarország ha Viki a hadsereg szeretné se tudna mégha megfeszülne se, saját megfelelő minőségű pszh-t, helikoptert, repülőgépet gyártani... Marad a kézifegyver az egyéni védőeszkzök és személyi felszerelés, tehergépjárművek és támogató eszközök.. (még az aknavetőink is spanyolok).. Diósgyőrban már csak mese a régi fegyvergyártás, akárcsak a pesti FÉG...
    Nem tudom, hogy mi van lekonzerválva - netán karbantartva:confused:
    https://www.google.hu/maps/@48.0845...4!1sUVBtXHzg3oXMTwQwDulPRQ!2e0!7i13312!8i6656

Ugrás a fórum topichoz