|

Képeken az új kínai szállítóhelikopter

Végre tisztább felvételeken is látható a Harbin Z-20 típusú katonai szállítóhelikopter két prototípusa, miközben nagy magasságú repülőterekről való üzemelést tesztelik. A gépeket megjáratták 1000, 2000 és 3000 méter magasan fekvő bázisokon is. A típus alacsony ütemű sorozatgyártásának elindítását 2018-ban tervezik.

Korábban is írtunk a Z-20-ról, az akkori hírben kiderül az is, miért hasonlít annyira a Black Hawkra a kínai forgószárnyas.

Fórum hozzászólások

  • Most olvasom, hogy korábban vettek Black Hawk-okat a kínaiak. Akkor inkább az a csoda, hogy csak most jelent meg ez a gép.
  • Azért észre lehet venni egy jelentős különbséget.
    Lássuk ki találja meg elsőre.
    Amúgy nem tudom mi lehet ezzel a 20-as számmal náluk? J-20, Y-20, Z-20??
  • beta
    Akkor inkább az a csoda, hogy csak most jelent meg ez a gép.

    Ezt benézted papám! ugyanis már régóta létezik a kínai változat.

    Am miben jobb ez a helikopter min t az s-70c?
  • Mackensen
    Azért észre lehet venni egy jelentős különbséget.
    Lássuk ki találja meg elsőre.
    Amúgy nem tudom mi lehet ezzel a 20-as számmal náluk? J-20, Y-20, Z-20??
    A hajtóműszekció + farokrész találkozásánál teljesen más a kialakítás, plusz a farokrész hátsó traktusánál is vannak eltérések így első ránézésre.
  • Nem lehet tudni róla semmit, csak a képeket látjuk. Homályos képek a gépről már jó ideje keringenek, ezek a mostaniak a legtisztábbak.
    Az egész valamikor 2008-ban kezdődhetett, a szecsuáni földrengés alkalmával. Kína addig egészen jól elvolt azzal a néhány amerikából vett példánnyal és az új Mi-17 gépekkel, mikoris beütött a földrengés és hírtelen nagyon nagy szerepet kaptak a helikopterek főleg magas hegyi viszonyok közt.
    Ekkor úgy tűnik, hogy a Blackhawkok bizonyítani tudtak és nagyon meg voltak elégedve a teljesítményével. Szerintem akkor szánták rá magukat, hogy kell nekik a típus.
    A legnagyob szabad szemmel látható különbség, hogy ennek 5 rotorlapátja van, az eredeti 4 helyett. Az egészet elég keményen áttervezhették.
  • Ez milyen hajtóművel üzemel? Főleg azért is kérdés, mert ha a Black Hawk-ok - és ezek is - nagyobb magasságban jobban üzemelnek, akkor gondolom ez részben a hajtómű miatt van. Már hogy ritkább levegőben is képes nagyobb teljesítményre. _Illetve még a rotorlapát lehet kritikus ebből a szempontból. Talán épp emiatt van 5 lapát 4 helyett.
  • beta
    Ez milyen hajtóművel üzemel? Főleg azért is kérdés, mert ha a Black Hawk-ok - és ezek is - nagyobb magasságban jobban üzemelnek, akkor gondolom ez részben a hajtómű miatt van. Már hogy ritkább levegőben is képes nagyobb teljesítményre. _Illetve még a rotorlapát lehet kritikus ebből a szempontból. Talán épp emiatt van 5 lapát 4 helyett.
    Ránézésre a farokrészből, meg a hajtómű szekcióból következtetve ez valamilyen Eurocopter licenc felhasználása lehet, a formát, kialakítást meg a Fekete Sólyomtól vették. Persze ez csak egy tipp. ;)
  • beta
    Ez milyen hajtóművel üzemel? Főleg azért is kérdés, mert ha a Black Hawk-ok - és ezek is - nagyobb magasságban jobban üzemelnek, akkor gondolom ez részben a hajtómű miatt van. Már hogy ritkább levegőben is képes nagyobb teljesítményre. _Illetve még a rotorlapát lehet kritikus ebből a szempontból. Talán épp emiatt van 5 lapát 4 helyett.
    Az eredetiben General Electric T700-GE-701D, viszont ebben ahogy Python mondja valami teljesen más lehet.

Ugrás a fórum topichoz