|

Újabb potenciális MiG-35 vásárlók a láthatáron

A héten zajlik Oroszországban az Army 2017 haditechnikai kiállítás és vásár, amely elsősorban a keleti haditechnikai eszközök rajongóinak szolgáltat érdekes és látványos újdonságokat. A fejlesztések bemutatása mellett azonban – ahogy a hasonló nyugati rendezvényeknél is megszokott – az üzlet is nagy hangsúlyt kap, a cégek lehetőséget kapnak termékeik reklámozására és a potenciális ügyfelekkel való tárgyalásra. Nem tesz másként az RSzK MiG sem, amely egyik legfőbb exporttermékét, a MiG-35-öst szeretné eladni – és meg is nevezett néhány lehetséges vásárlót.

A TASS hírügynökség számolt be róla, hogy a cég vezérigazgatója, Ilja Tarasenko az Army 2017-en elmondta: három ország illetékeseivel is tárgyalni fognak a rendezvény során a MiG-35 eladásáról. Egészen pontosan Peru, Banglades és Mianmar részéről érkeznek majd állami és katonai tisztviselők, közvetítendő országaik igényeit. Tarasenko hangsúlyozta, hogy nem ez lesz az első találkozásuk egyik féllel sem, ezért kifejezetten bizakodóan tekintenek mindhárom lehetséges üzletre.

A három ország közül Peru tekinthető a leginkább esélyesnek a MiG-35 rendszeresítésére: a dél-amerikai ország légiereje jelenleg is rendelkezik 19 MiG-29-essel, ezek helyére érkezne a modernebb változatú Fulcrum. Sőt, elképzelhető, hogy Lima a Dassault Mirage 2000P/DP gépeit is az orosz típussal váltaná le. Mianmar és Banglades esetében érdekes a helyzet: utóbbit már hírbe hozták a Szu-30SzME-vel is, és mint tudjuk, körülbelül 8 MiG-29-esük élettartam-hosszabbításon is átesett – ám az ország anyagi helyzete nem kifejezetten stabil és erős. Mianmar pedig szintén nem túl gazdag, viszont náluk nagyobb darabszámban (körülbelül 30 gép) áll még szolgálatban a MiG-29-es, amit a többi, jellemzően kínai gyártmányú harci gépükkel együtt lassan le kell cserélniük.

A MiG-35 eddig nem bizonyult kifejezetten sikeresnek az exportpiacon: egyedül Egyiptom vásárolt belőle 46 példányt. Ezek közül az elsőt idén áprilisban fotózták le.

Fórum hozzászólások

  • boki
    Ahogy a linkben is benne a könyv a szovjet légierő 9.12-es gépeiről ír 1983-1993 . Készül már a 2. és a 3. kötet is. A második rész a 9.13-as tárgyalja, Alcíme: Szovjet és a független államok légiereje 1994-1999, a 3. rész a 9.51-el foglalkozik, alcíme: Új évszázad 2000-2008
    Sajnos, csak ígérgetik - lassan már tizenegy éve - a második, harmadik kötetett.
  • A lelött "libiai" MiG-29 kapcsán az egyik rádió ma reggeli műsorában felhivták Szabó "Topi" Zoltánt, aki elméselte rutinosan a régi "kattintásos" sztoriját, ám a beszélgetés végén számomra váratlan dolog történt, Topiból a beszélgetés hevében kibukott, hogy a magyar visszavonulása után ő is dolgozott külföldi zsoldos pilótaként, nem árulta el, hogy hol, de úgy tűnt, több helyen is. Ami még érdekesebb, hogy azt mondta, hogy az egyik ilyen helyen olyan intenziven repült, hogy volt ahol 1 hónapban 1000 (!) felszállása volt. A riporter visszakérdezett, hogy tényleg ezret mondott-e, de igen.

    Ti erről hallottatok valamit?
  • Capslock27
    A lelött "libiai" MiG-29 kapcsán az egyik rádió ma reggeli műsorában felhivták Szabó "Topi" Zoltánt, aki elméselte rutinosan a régi "kattintásos" sztoriját, ám a beszélgetés végén számomra váratlan dolog történt, Topiból a beszélgetés hevében kibukott, hogy a magyar visszavonulása után ő is dolgozott külföldi zsoldos pilótaként, nem árulta el, hogy hol, de úgy tűnt, több helyen is. Ami még érdekesebb, hogy azt mondta, hogy az egyik ilyen helyen olyan intenziven repült, hogy volt ahol 1 hónapban 1000 (!) felszállása volt. A riporter visszakérdezett, hogy tényleg ezret mondott-e, de igen.

    Ti erről hallottatok valamit?
    Az ~33 felszállás/nap. Ezt most hogy csinálták? Váltógépekkel 1/2 órás bevetés 16.5 óra alatt majd 7.5 óra pihenés? Vagy 33 iskolakör?
  • Capslock27
    A lelött "libiai" MiG-29 kapcsán az egyik rádió ma reggeli műsorában felhivták Szabó "Topi" Zoltánt, aki elméselte rutinosan a régi "kattintásos" sztoriját, ám a beszélgetés végén számomra váratlan dolog történt, Topiból a beszélgetés hevében kibukott, hogy a magyar visszavonulása után ő is dolgozott külföldi zsoldos pilótaként, nem árulta el, hogy hol, de úgy tűnt, több helyen is. Ami még érdekesebb, hogy azt mondta, hogy az egyik ilyen helyen olyan intenziven repült, hogy volt ahol 1 hónapban 1000 (!) felszállása volt. A riporter visszakérdezett, hogy tényleg ezret mondott-e, de igen.

    Ti erről hallottatok valamit?
    Topi külföldi tevékenységéről nem hallottam (gondolom az adóhivatal miatt se reklámozta), de ennyi felszállás szerintem csak oktatóként jöhet össze havonta. Ha kezdőkkel foglalkozott, akkor ugye felszállás-iskolakör leszállás majd még egyszer, még egyszer stb., váltás nélkül ugyanazzal a tanonccal óránként akár 10-15 is összejöhet. Unalmas és fárasztó lehet, a sokadiknál - főleg már fáradtan - egy izguló, figyelmetlen és fakezű újonccal akár veszélyes is, de valamit valamiért (gondolom nem kabátgombokért vállalta). Egyébként volt több magyar pilóta is (vadászok és helikopteresek is), akik a légierő 90-es években történt leépítése után külföldön sokfelé vállaltak pilótamunkát, akár forróbb/harciasabb környezetben is ... elég kalandos évek és életek voltak azok.
  • gafzhu
    Az ~33 felszállás/nap. Ezt most hogy csinálták? Váltógépekkel 1/2 órás bevetés 16.5 óra alatt majd 7.5 óra pihenés? Vagy 33 iskolakör?
    Teljesen hihetetlen és lehetetlen érték. Vagy, ha minden toch/go-t annak vesz...
  • molnibalage
    Teljesen hihetetlen és lehetetlen érték. Vagy, ha minden toch/go-t annak vesz...
    .
    .
    .


    a konkrét epizódot kb 41:50-től figyeld, az a rész ott indul.


  • Ez pedig az új gép:

    [​IMG]

    Mennyivel jobb lenne, ha az együléses példányok visszakapnák a régi, együléses kabintetőt, mondjuk egy alacsonyabb öv vonallal a jobb kilátás végett. De ez a kétüléses dekk csak extra légellenállás, semmi több.
    Annyi előnye van csupán, hogy egyfélát kell gyártani az egy- és a kétüléses gépekhez.
  • boki
    Egyiptomi MiG-29M/M2 vadászgépek először láthatók RVV-SD(R-77-1) rakétákkal. Korábban RVV-AE volt hozzájuk.
    [​IMG]
    [​IMG]


    Hát nem kicsi ez a rakéta.:eek:

Ugrás a fórum topichoz