|

Banglades Szu-30SzME gépek beszerzése mellett döntött?

Úgy tűnik tovább folytatódik Banglades légierejének modernizálása, ám a kiképző vonal Jak-130-asokkal erősítését követően ezúttal a vadászbombázó vonal kerülhet terítékre. A partner ezúttal is Oroszország, a típus pedig nem más, mint a Szu-30SzM exportváltozata, avagy a tavaly bemutatott Szu-30SzME.

Orosz forrásokra hivatkozó bangladesi sajtóinformációk alapján Dakkában 8 Szu-30SzME beszerzése mellett döntöttek, további 4 gépre szóló opciós joggal. Az árról és a szállítási határidőkről semmilyen információ nem áll rendelkezésre, annyit azonban tudni, hogy ahogy ilyen beszerzéseknél lenni szokott a csomag tartalmazza a hajózók, műszaki személyzet képzését. Na meg nem részletezett fegyverzetet.

Banglades légierejének vadászgép vonalas eszközparkja 2006-2013 között beszerzett kínai MiG-21 klónokból, (olasz FIAR Grifo-7-es radar másolatával felszerelt F-7BG, valamint a már elsősorban képernyős kijelzőkkel ellátott F-7BGI) illetve élettartam hosszabbított MiG-29-esből áll. A FlightGlobal adatbázisa alapján napjainkban 37 F-7-es és 8 MiG-29 áll hadrendben náluk.

Fórum hozzászólások

  • Minden nézőpont kérdése. Amúgy ezt a hadiipar szempontjából igen kedvező helyzetet szépen fent lehet tartani hazafias szólamokkal az egyik oldalon és olyan, provokatív elemzésekkel a másik oldalon, amit aztán lehet lobogtatni és leadni az új állami megrendeléseket. És ezt az egyik és másik oldalt értheti mindenki mindegyik félre, akár egyszerre is. Ennyi az egész.
  • Nézpont kérdése.. A balti államok joggal élnek fenyegetettség árnyékában, egyrészt múltjuk miatt, másrészt mert katonai erejük néhány óráig tartana ki. Másrészt az enklávé tényleg a leggyengébb láncszem, és állandóan ott sertepertélnek az ameriaiak (szabad vizek, szabad légtér lózungokkal), de gyakorlatilag huzogatják a "Medve bajszát".. Kiváncsi lennék, de remélem nem kerül sor rá, ha rendszeresen monsjuk kubából stb. orosz felderítő, és csapásmérő gépek repkednének amerikai déli határai és nagymásorai mentén (momdjuk Miami, New Orleans, Houston, Pensacola stb.. Akor mien rikoltozás lenne a mainstream usa/nato sajtótól.. Ja éppen tegnap repültek haza a Buffok Fairfordból (ahol eddig a békét védték...)
  • kelepisti
    . Ja éppen tegnap repültek haza a Buffok Fairfordból (ahol eddig a békét védték...)
    Miért? A Tu-160 mit csinált Dél-Afrikában? Vagy Dél-Amerikában? Az ilyen kommentektől megyek a falnak....
  • molnibalage
    Miért? A Tu-160 mit csinált Dél-Afrikában? Vagy Dél-Amerikában? Az ilyen kommentektől megyek a falnak....
    A kolléga arra utalt, hogy az amerikai gépek az orosz határok mentén gyakorolnak (Kalinyingrád,Krím, Barentsz-tenger, Kamcsatka) addig az orosz gépek 1x 1 évben ellátogatnak 1-1 baráti országba, hogy a katonai együttmőködést erősítsék.
  • molnibalage
    A hidegháborúhoz képest leépült a hálózat
    a hidegháborúban mi itt varsói szerződés voltunk
    aztán jött hogy mi semlegesek vagyunk a ruszkik kimentek
    aztán jött hogy mi nato tag vagyunk az usákok bejöttek
    aztán jött hogy az ukránok ha nem is nato tag de usák katonai szövetségesek és konkrétan öt éve eljárnak donyeckbe oroszt lőni
    ha a ruszki nato fenyegetést mond akkor lássuk be nem teljesen légből kapott propagandaszólamról van szó
  • Tekjesrn igazad van. Nem orosz tamaszpont létesult mexicoban, hanem usa orosz hatarnál. Ha jol emlékszem megigertek, anno , hogy nem lesznek plusz nato tagok és tamaszpontok. De erre ki emlékszik. Ezt ki szegte meg?
  • molnibalage
    Miért? A Tu-160 mit csinált Dél-Afrikában? Vagy Dél-Amerikában? Az ilyen kommentektől megyek a falnak....
    Az azért megvan hogy az Orosz gépek évente egyszer járnak arra a NATO járőrök meg mindennap,pl Global Hawk Krim félsziget körül
    És haza terelik az elfogott Orosz járőröket. Pl Kalinyingrád és környéke, vagy inkább az Oroszok terelik ki a NATO gépeket a nyílt víz irányába
    Kérlek emlékeztess: mikor volt a keleti parton Boston-New York-Norfolk vonalon Orosz gép befogás Vagy kiterelés a légtérből?
  • zolkas
    Az azért megvan hogy az Orosz gépek évente egyszer járnak arra a NATO járőrök meg mindennap,pl Global Hawk Krim félsziget körül
    És haza terelik az elfogott Orosz járőröket. Pl Kalinyingrád és környéke, vagy inkább az Oroszok terelik ki a NATO gépeket a nyílt víz irányába
    Kérlek emlékeztess: mikor volt a keleti parton Boston-New York-Norfolk vonalon Orosz gép befogás Vagy kiterelés a légtérből?
    Most megint a pénz és képesség szerint moralizálunk? Nemzetközi légtérben mindenki a szabályok szerint tevékenykedik. Pont. Minden mást leszarok.
    Engem speciel nem zavar, hogy merre repked a Tu-160. Felőlem repkedjen Boston előtt.
  • molnibalage
    Most megint a pénz és képesség szerint moralizálunk? Nemzetközi légtérben mindenki a szabályok szerint tevékenykedik. Pont. Minden mást leszarok.
    Engem speciel nem zavar, hogy merre repked a Tu-160. Felőlem repkedjen Boston előtt.
    Nem mindenki gondolkodik így, van akinek kell az állandó feszültség.
  • Érdekes módon a belorusz SzM-ekben francia Thales HUD 3022 van, pedig korábban az oroszok leakarták cserélni saját gyártású IKS-1M-re.
    [​IMG]
  • boki
    Érdekes módon a belorusz SzM-ekben francia Thales HUD 3022 van, pedig korábban az oroszok leakarták cserélni saját gyártású IKS-1M-re.
    [​IMG]
    Gondolom, hogy a belorusz döntéshozóknak nem kellett a szar.
  • Öreg Szu-27-es pilóták nézegetik a Szu-35Sz beömlőjét. Mintha arról beszélnének, hogy a szűrő már nincs benne?
    Végül is logikus, ha valahogy az AL-41F-1Sz magasabb levegőátfutását biztosítani akarták anélkül, hogy nagyobb keresztmetszetet készítenek. Az komoly áttervezést igénylet volna.

  • Allesmor Obranna
    Öreg Szu-27-es pilóták nézegetik a Szu-35Sz beömlőjét. Mintha arról beszélnének, hogy a szűrő már nincs benne?
    Végül is logikus, ha valahogy az AL-41F-1Sz magasabb levegőátfutását biztosítani akarták anélkül, hogy nagyobb keresztmetszetet készítenek. Az komoly áttervezést igénylet volna.

    .
    .
    Az a szurö nem fel-le nyithato volt, es csak a gurulaskor-nekifutaskor volt leengedve, hogy a beszivott kavicsoktol vedje a hajtomuvet? Tehat repules közben nem befolyasolta a teljesitmenyt?
  • Capslock27
    .
    .
    Az a szurö nem fel-le nyithato volt, es csak a gurulaskor-nekifutaskor volt leengedve, hogy a beszivott kavicsoktol vedje a hajtomuvet? Tehat repules közben nem befolyasolta a teljesitmenyt?
    Nehéz volt.
  • Kulso_54
    Gondolom, hogy a belorusz döntéshozóknak nem kellett a szar.
    A belorusz döntéshozóknak nincs beleszólásuk a gép kialakításához. Ugyanaz a gép mint az orosz légierőben. Úgy néz ki sikerült megoldaniuk az embargó kérdését. Ugyanaz a HUD van az indiai Rafale gépeken is.
  • Capslock27
    .
    .
    Az a szurö nem fel-le nyithato volt, es csak a gurulaskor-nekifutaskor volt leengedve, hogy a beszivott kavicsoktol vedje a hajtomuvet? Tehat repules közben nem befolyasolta a teljesitmenyt?
    De, fel-le nyitható és már leszálláskor is ki lehetet iktatni (ha jól tudom), hogy a hajtómű felgyorsulása és tolóereje nagyobb legyen. Viszont ezt saját felelősségre, megfelelő állapotú felszállópályánál.
    Ha jól értem, akkor itt meg ez eleve hiányzik, viszont elgondolkodtató, hogy leszámítva az idei MAKSz-on azt az egyetlen alkalmat, a Szu-35-ös elég óvatosan indul neki a startnak.
    Lehet. hogy ez nem is pompázs miatt, hanem az idegen anyag beszívás elkerülése miatt teszik?
    Talán, ha nem behúzott fékkel toporog a gép a start előtt, akkor nem adja le úgy az orrát és kisebb az esély, hogy összeporszívózzon valami nem megfelelőt a betonról.
    Lehet, hogy egy bizonyos gurulási sebesség felett már nem annyira lentről, hanem főképp szemből áramlik be a levegő a szívócsatornába?
    Mondjuk azt sose értettem, hogy az F-16-osnál ez miért nem volt sose gond? A mai modern orosz reptereknek már egész jó állapotú pályái vannak, melyeket a bázis állománya is rendre átnéz és takarítják is.
  • Allesmor Obranna
    Mondjuk azt sose értettem, hogy az F-16-osnál ez miért nem volt sose gond? A mai modern orosz reptereknek már egész jó állapotú pályái vannak, melyeket a bázis állománya is rendre átnéz és takarítják is.
    .
    .
    Szerintem erre egyszeru a valasz: az F-16 elsö futomuve a szivocsatona alatt van, a Mig-29, Szu-27stb gepeknel meg böven elötte. Valojaban a futomu veri fel es bele a szivocsatornaba a koszt, nem feltetlenul csak a szivocso valami szivohatasa a ludas.
  • Capslock27
    .
    .
    Szerintem erre egyszeru a valasz: az F-16 elsö futomuve a szivocsatona alatt van, a Mig-29, Szu-27stb gepeknel meg böven elötte. Valojaban a futomu veri fel es bele a szivocsatornaba a koszt, nem feltetlenul csak a szivocso valami szivohatasa a ludas.
    Azon van sárvédő és a két szívócsatorna között van.
  • Allesmor Obranna
    Azon van sárvédő és a két szívócsatorna között van.
    A bringámon is van sárvédő, túlnyúlik a keréken, de azért mégis felverődik a sár egy picit néha a nadrágomra. Ez a nadrágomnál nem vészes, megszárad. A gázturbinát viszont nem érdekli ez, a berepül a kő, akkor reccs.

    Persze én is tévedhetek, de a sárvédő hatásfoka messze nem 100%.
  • Allesmor Obranna
    Azon van sárvédő és a két szívócsatorna között van.
    Azon a teherautón is volt, mikor az M-0 felüljárón szembetelálkozva a kereke alól előre!! kirepülve csattant a szélvédőm közepén egy cseresznye-méretű kődarab!! Még a kocsiban ülő két kolléga is meglepődött, egyik megdöbbenve kérdezte is: "Hát ezt meg hogy a fenébe csinálta?!!" Szóval a sárvédő valamennyit biztos segít a sérülések ellen, de sose tudni minden kődarabról hogy merre fog kirepülni a kerék alól és onnan hova fog pattanni. Kis sebességnél meg ha nagy teljesítményen jár a hajtómű, akkor a szívás is besegít hogy könnyebben bekajáljon minden csúnyaságot!!
  • A futóművekről a felverődés nem a kis sebességű futásnál jelentkezik, nagy sebességnél meg már a két szívócsatorna között hátravágódik. Ráadásul a Szu-35-ösnél sárvédője nem a bringákhoz hasonló módon, felül van, mint akár az egész orrfutót beburkoló megoldás a Szu-27-eseken:

    [​IMG]

    hanem csak a felverődésgátó rács maradt meg:

    [​IMG]

    Amúgy a szűrőrácsozat hiánya lehet magyarázat egyfelől a Szu-27-esek, Szu-30-asok jellegzetes interferáló sivító hangjára, illetve ennek hiányára a Szu-35-ösnél:



    A Szu-30-asnál ez igy szól (odatekerve):

  • Capslock27
    .
    .
    Az a szurö nem fel-le nyithato volt, es csak a gurulaskor-nekifutaskor volt leengedve, hogy a beszivott kavicsoktol vedje a hajtomuvet? Tehat repules közben nem befolyasolta a teljesitmenyt?
    Mintha némi üzemanyag került volna a helyére... de lehet, hogy rosszul emlékszem.
  • torsen
    Mintha némi üzemanyag került volna a helyére... de lehet, hogy rosszul emlékszem.
    Az meg hogyan lenne lehetséges? Nem a MiG-29-esek kopoltyújával kevered? Az M-eknél a kopoltyúk helyére került tüzelőanyagtartály.
    A Szu-27-esek szűrői alulról nyilnak felfelé és a szívócsatorna aljába süllyednek vissza:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Állítólag ez hiányzik a Szu-35Sz-ekből. De ennek helyére biztos nem kerül semmi, pláne nem üzemanyag.

Ugrás a fórum topichoz