|

Banglades Szu-30SzME gépek beszerzése mellett döntött?

Úgy tűnik tovább folytatódik Banglades légierejének modernizálása, ám a kiképző vonal Jak-130-asokkal erősítését követően ezúttal a vadászbombázó vonal kerülhet terítékre. A partner ezúttal is Oroszország, a típus pedig nem más, mint a Szu-30SzM exportváltozata, avagy a tavaly bemutatott Szu-30SzME.

Orosz forrásokra hivatkozó bangladesi sajtóinformációk alapján Dakkában 8 Szu-30SzME beszerzése mellett döntöttek, további 4 gépre szóló opciós joggal. Az árról és a szállítási határidőkről semmilyen információ nem áll rendelkezésre, annyit azonban tudni, hogy ahogy ilyen beszerzéseknél lenni szokott a csomag tartalmazza a hajózók, műszaki személyzet képzését. Na meg nem részletezett fegyverzetet.

Banglades légierejének vadászgép vonalas eszközparkja 2006-2013 között beszerzett kínai MiG-21 klónokból, (olasz FIAR Grifo-7-es radar másolatával felszerelt F-7BG, valamint a már elsősorban képernyős kijelzőkkel ellátott F-7BGI) illetve élettartam hosszabbított MiG-29-esből áll. A FlightGlobal adatbázisa alapján napjainkban 37 F-7-es és 8 MiG-29 áll hadrendben náluk.

Fórum hozzászólások

  • Érdekes dolgot fedeztem fel ezen a gyári szárny képen. A szárny végén ott van az a borda. Eddig a Szu-27-es gépcsalád szárnyain ezt nem vettem észre, mert ott se volt. Akkor se, ha a Szorbcija konténert vitték a szányvégi R-73-as indítósín helyett (mivel a rögzító elem a konténer része volt, nem a szárnyé):

    [​IMG]

    Megnéztem az orosz Szu-35Sz gépeket és azt látom, hogy azon sincs rajta, ha a rakétaindító sínt visz a gép és nem az új zavarókonténert:

    [​IMG]

    Ha van konténer, akkor van szárnyvégi tartóborda is:

    [​IMG]

    Namost az egyiptomi gépek ebben is mások. Nem csak az L-sávú radarok hiányoznak a szárny mozgatható belépőéléből, de abban is van eltérés, hogy ha konténer helyett a rakétaindító sín megy fel a szárnyvégre, az orosz légierős gépekkel ellentétben akkor is van tartóborda:

    [​IMG]
    [​IMG]
  • Allesmor Obranna
    Érdekes dolgot fedeztem fel ezen a gyári szárny képen. A szárny végén ott van az a borda. Eddig a Szu-27-es gépcsalád szárnyain ezt nem vettem észre, mert ott se volt. Akkor se, ha a Szorbcija konténert vitték a szányvégi R-73-as indítósín helyett (mivel a rögzító elem a konténer része volt, nem a szárnyé):

    [​IMG]

    Megnéztem az orosz Szu-35Sz gépeket és azt látom, hogy azon sincs rajta, ha a rakétaindító sínt visz a gép és nem az új zavarókonténert:

    [​IMG]

    Ha van konténer, akkor van szárnyvégi tartóborda is:

    [​IMG]

    Namost az egyiptomi gépek ebben is mások. Nem csak az L-sávú radarok hiányoznak a szárny mozgatható belépőéléből, de abban is van eltérés, hogy ha konténer helyett a rakétaindító sín megy fel a szárnyvégre, az orosz légierős gépekkel ellentétben akkor is van tartóborda:

    [​IMG]
    [​IMG]
    Arra a "wingtip"-re gondolsz? :D
  • Három újabb Szu-35Sz készült el az orosz légirő számára. Ezek a legújabb, idáig legutolsó Szu-35Sz gépek. Itt van az egyik, még oldalszám nélkül.
    Különösebben egyéb új dolgot, változást, másfajta antennákat, újfajta panelvonalakat, miegyebet nem látok, ha van is ilyen a korábbi szériákhoz képest, az borítás alatt lesz.
    [​IMG]
  • Allesmor Obranna
    Három újabb Szu-35Sz készült el az orosz légirő számára. Ezek a legújabb, idáig legutolsó Szu-35Sz gépek. Itt van az egyik, még oldalszám nélkül.
    Különösebben egyéb új dolgot, változást, másfajta antennákat, újfajta panelvonalakat, miegyebet nem látok, ha van is ilyen a korábbi szériákhoz képest, az borítás alatt lesz.
    [​IMG]
    Csak a látószög fura vagy tényleg ennyire púpos...?
    A Szu-27-est soha nem láttam ennyire dundinak...
  • molnibalage
    Csak a látószög fura vagy tényleg ennyire púpos...?
    A Szu-27-est soha nem láttam ennyire dundinak...
    Megnyugtatlak, ez hajszálpontosan annyira púpos, amennyire az összes együléses Szu-27-es púpos, 1980, az első T-10Sz felszállása óta. Ugyanaz a törzskeret sor, ugyanazok a gyártó sablonok. Az, hogy itt nincs már meg a törzsféklap, nem módosította a kontúrt.
  • Allesmor Obranna
    :D három éves videó, akkor már kitárgyaltuk.
    Hozzáteszem, én is szoktam linkelgetni rég volt repülőnapok videóit, harminc éveseket is, szóval értem, hogy valakinek ez új.
    Köszi, hogy szólsz!
    Amelyik oldal felhozta, nem írta ki mikori videó fene a fejüket!
    Legközelebb jobban körbejárni.
    Még 1x kösz!
  • Az ős Szu-27-es HUD-ját és rendszereit ismerők talán tudnak válaszolni.
    Hogy a búbánatba lehet használni effektíven a gép radarját, ha nem keresési zóna alsó és felső határát nem tünteti fel a rendszer...?
  • Milyen érdekes, hogy Lipeck kapta meg ezt a három gépet.
    Valószínűleg pótlásra érkeztek.
    Lipeck feladata a kiképzés és az új harceljárások kidolgozása, de ez utóbbit a típussal az alakulat már sok-sok évvel ezelőtt elvégezte.
    Hacsak, nem új fegyverrendszerek kerülnek majd rendszeresítésre a 35-ösökhöz.
    Ott van ugyanis az R-37M, vagy a “180-as gyártmányként” meghivatkozott R-77M, ezek integrációs lövészeteit Aktyubinszkban már elvégezték, vagy lassan végeznek velük.
    Így a Lipeck-i harckiképző központnak újra lesz dolga a harceljárások terén.
    És ott van még a H-38, vagy néhány újabb precíziós bomba is.
    Aztán lehet, hogy hamarosan valami sisakkijelzőt is kapnak végre a Szu-35Sz pilóták, elvégre a Szu-57-eshez fognak rendszeresíteni valamit.

Ugrás a fórum topichoz