|

Tajvanon is folyik a harcjárművek fejlesztése

A kínai IFV után most itt egy régi-új harcjármű a demokratikus Kínából is: a Taipei Aerospace & Defense Technology Exhibition kiállítás keretében mutatták be a CM-32 Clouded Leopard II gyalogsági harcjármű új, M1 névre hallgató változatát, ami egy 120 mm-es aknavetőt kapott. A 8×8-as kerékképletű típust 2002-ben kezdte el kifejleszteni egy helyi vállalat, sorozatgyártása pedig 2007-ben indult. Az aknavetős verzió mindezidáig csak terv volt, mostantól azonban ez is elérhetővé vált. A járművet önvédelmi célzattal egy 12,7 mm-es nehéz géppuskával is felszerelték, aminek tornya a küzdőtérből vezérelhető. A Clouded Leopard II-nek további változatait is tervezik, készül majd belőle parancsnoki jármű és harctéri kommunikációs központ is.

A Clouded Leopard II moduláris felépítésű – az M1 verzió egy 120 mm-es aknavetőt kapott |Fotó: Ryan Cheng ,

A jármű fő fegyvere |Fotó: Ryan Cheng ,

Fórum hozzászólások

  • Lator
    @boki
    mi ez a szörny?
    Ha jól látom, ez valami "blokádbusz".
    Az oroszok készülnek a választásokra. :eek:
    Gondolom a géppuskák meg kizárólag non-lethal lövedékkel lesznek megtöltve, amivel az állampolgárok közül ki lehet majd választani a tüntetők közül az erőszakos elemeket.
    Mondjuk arra felettébb kíváncsi vagyok, hogy a safjőr hogyan tekint be, hogy "jobbról jó"-e.:cool:
  • pöcshuszár
    Ha jól látom, ez valami "blokádbusz".
    Az oroszok készülnek a választásokra. :eek:
    Gondolom a géppuskák meg kizárólag non-lethal lövedékkel lesznek megtöltve, amivel az állampolgárok közül ki lehet majd választani a tüntetők közül az erőszakos elemeket.
    Mondjuk arra felettébb kíváncsi vagyok, hogy a safjőr hogyan tekint be, hogy "jobbról jó"-e.:cool:
    kamera és képernyő
  • Ocses
    Nekem Afgánba a reptérről a magyar táborig az első 200 km-es utam egy hasonlóban volt.
    Németek vittek át minket 2 Fennek meg pár fuchs társaságában.
    Az MAN volt de a belső elrendezése nem ilyan volt.
    Bal oldalt 2, jobb oldalt 1 ülés menetirányba /kis ablakok.
    De abba mintha többen fértünk volna.
    Amik Irakban használtak repülőtéri transzfernek érdekes, inkább barkács megoldásnak tűnő gépeket.

    Rhino Runner
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
  • papi
    Amik Irakban használtak repülőtéri transzfernek érdekes, inkább barkács megoldásnak tűnő gépeket.

    Rhino Runner
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Minket kabulban (2013) a reptéren a filmekből ismert sárga amerikai iskolabusszal hordtak szolgálatba.
    Indiai sofőr. :eek:
    Páncélzat nulla.:(
    /pedig a fele őrtoronyban afgán őrök voltak akikben megbízni botorság, vagy volt bm21el lőtték a tábort/
    Hátsókerék meghajtás, :D hóban driftelés.

    Miközben ott voltak a maxxproink csak spóroltunk.:rolleyes:
  • FFG Genesis

    Hybrid drive technology, 40t GVW 8x8 with modular drive/mission modules like Boxer, full electric drive with diesel generator charging a battery bank that powers individual wheel motors, with regenerative braking

    (FFG: Flensburger Fahrzeugbau Gesellschaft mbH)


    [​IMG]

    [​IMG]
  • Terminator
    FFG Genesis

    Hybrid drive technology, 40t GVW 8x8 with modular drive/mission modules like Boxer, full electric drive with diesel generator charging a battery bank that powers individual wheel motors, with regenerative braking

    (FFG: Flensburger Fahrzeugbau Gesellschaft mbH)


    [​IMG]

    [​IMG]
    Speciel én nyitva hagynám a kerékvonalat, hogy rá lehessen a kerekekre feszíteni egy gumilánctalpat szutykabb terepviszonyokhoz. Meg az orr formája elég szar, mindenre felakadós, bár van benne powa', gondolom arra építenek, hogy ami elé kerül azt eltolja. Alapvetően tetszik.
  • Pogány
    Speciel én nyitva hagynám a kerékvonalat, hogy rá lehessen a kerekekre feszíteni egy gumilánctalpat szutykabb terepviszonyokhoz. Meg az orr formája elég szar, mindenre felakadós, bár van benne powa', gondolom arra építenek, hogy ami elé kerül azt eltolja. Alapvetően tetszik.
    Pár reszlet, ha nem volt még:
    Cégfejlesztés saját eröböl. 2 év mulva szeriagyártâsra erett. 4-6-8 kerekes verzió lehetséges, modulâris felépitès. A 8 kerekes 13 föt szâllit: 2 vezetö, 1 fö, akikezeli a 30mm-es Kongsberg gépâgyút, plusz 10 fö . Hossza: 825 cm, szélesség: 320 cm, magasság toronnyal:350 cm. 8db kerekagymotor, nyomaték 15662 N. Drive by wire. Kerekek nem kormânyozhatóak, hanem egyenknt hajthatóak, fkezhetöek, ezzel hasonlóan müködik a kormânyzâs mint egy lânctalpAsnál. 200 Kw Deutz dizel tölzi az akcsit.Tiszta villanymódban 150 km hatótâv, hybrid módban 600 km. Sûly: 40t. A villanymeghajtás miatt nagyon jól gyorsul, végsebesség 100km/h felett. Villanymotorral osonni tud. Cég szerint a Fennek utódja lehet. Tævirânyotott verziót is terveznek.
    Forrâs: Die Welt
  • aquarell
    Pár reszlet, ha nem volt még:
    Cégfejlesztés saját eröböl. 2 év mulva szeriagyártâsra erett. 4-6-8 kerekes verzió lehetséges, modulâris felépitès. A 8 kerekes 13 föt szâllit: 2 vezetö, 1 fö, akikezeli a 30mm-es Kongsberg gépâgyút, plusz 10 fö . Hossza: 825 cm, szélesség: 320 cm, magasság toronnyal:350 cm. 8db kerekagymotor, nyomaték 15662 N. Drive by wire. Kerekek nem kormânyozhatóak, hanem egyenknt hajthatóak, fkezhetöek, ezzel hasonlóan müködik a kormânyzâs mint egy lânctalpAsnál. 200 Kw Deutz dizel tölzi az akcsit.Tiszta villanymódban 150 km hatótâv, hybrid módban 600 km. Sûly: 40t. A villanymeghajtás miatt nagyon jól gyorsul, végsebesség 100km/h felett. Villanymotorral osonni tud. Cég szerint a Fennek utódja lehet. Tævirânyotott verziót is terveznek.
    Forrâs: Die Welt
    Azért megnézném a teszteket, mert tulajdonképpen egy kerekes kivitelben láthatunk egy végre hibrid nehéz ifv-t. Mert jól néz ki, ránézésre egyfajta kerekes Lynx, csak kérdés, hogy van-e lényegi értelme bárkinek is ebbe invesztálni? Úszni nem gondolom, hogy 30-40 tonnával képes lenne, akkor meg már maradhat a láncos ifv, kerekes úszóképes bármi. Főleg, hogy rendeltünk 218 darabot láncosból és ez így jó.
  • Uszni valóban nem tud, de villany módban sokáig tud a viz alatt menni, minden különleges előkészités nélkül. Mondja a tervező.
    Persze levegő a legénységnek kell....

Ugrás a fórum topichoz