|

Éjszakai Villám

Éjszakai fényekkel a fedélzeten várakozó F-35B tankolása

F-35B Lightning II tankolása a USS Wasp (LHD 1) fedélzetén valahol az Atlanti-óceánon U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Zhiwei Tan,

A USS Wasp (LHD 1) helikopter-hordozó dokkhajó 2011 óta gyakran van befogva az F-35B fedélzeti teszteléséhez – ezen a pár nappal ezelőtti fotón is ez zajlik, ám ez egyben a legénység felkészítése az év vége felé esedékes nagy útra: az USA keleti partján, Norfolkban állomásoztatott hordozó honi kikötőt vált. A USS Wasp egy fiatalabb testvérhajóját, a USS Bonhomme Richardot (LHD 6) váltja Japánban, új honi kikötője így Szaszebó lesz.

2017 őszéig még a USS Bonhomme Richard (LHD-6) lesz a Japánban állomásozó amerikai helikopter-hordozó. A képen éppen a 2006-os RIMPAC hadgyakorlaton vesz részt egy nagyobb kötelék részeként. U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist Seaman James R. Evans,

Fórum hozzászólások

  • Nekem az az érzésem még mindíg hogy túl van dimenzionálva az F35 . Én szerintem ez egy világ méretű átverés. Egy korszak alkotó gépet egyetlen világhatalom még az USA sem engedne ki a kezéből. Lehet az 56 körzetben már faragják a következő generációt.
  • Mind az 56 körzetben faragnak? Az nem semmi...

    Nem az 51-es körzetre gondoltál? Amúgy a következő generáción már most dolgoznak és ez nem titok, elvégre a kutatás+fejlesztés soha nem áll meg. Az F-22-est se előtte levő hét péntek délben kezdték el kitalálni, már a nyolcvanas évek elejétől dolgoztak rajta.
  • comandante
    Én szerintem ez egy világ méretű átverés.

    Majd akkor is ezt írd mikor hülyére pofozzák a ruszki gépeket ;)
  • Az F-22 nem is volt eladó, senkinek sem. Én mindent értek, hogy már eltelt azóta jó sok év, nincs annyi pénz a világon hogy megint érdemes legyen beindítani újra a gyártósorát, meg az F-35 is már csak soknemzetes felállásban fér bele az USA-nak is, de valahogy akkor is azt érzem, hogy valahogy az F-35 nem olyan mérföldkő mint az F-22 volt a maga idejében. Tény hogy szenzorfúzió, DAS, EOTS és mindenféle betűszó játszik, meg nagy belső üa. tér, és stealth képesség egyben, az jó csomag, de hogy ez a gép repteljesítményben, fegyverzet mennyiségben, egyes aspektusokból(oldalról és főleg hátulról) nézve stealth képességben nem tud annyit mint a jóval régebbi F-22 tudott, azért egyre több helyen olvasni. Tudom én hogy ez nem az a kimondott Air Superiority fighter, de akkor is, ha kikopnak az F-22-k, ez lesz A GÉP az USA-ban, és úgy néz ki a nyugati világban még sokáig. Erre jelenleg szerintem rá lehet verni, akár Kínának, akár az Oroszoknak. A különbség annyi, hogy az Oroszok nyilván nem fognak tudni a mennyiségben versenyezni, de Kínában én simán benne látom a potenciált, hogy egy nagyobb harcértékű típusból tudnak eleget gyártani majd a közeljövőben.

    S akkor ha nem lesz az USA-ban más a tarsolyban, egy korszak véget érhet...
  • comandante
    Nekem az az érzésem még mindíg hogy túl van dimenzionálva az F35 . Én szerintem ez egy világ méretű átverés. Egy korszak alkotó gépet egyetlen világhatalom még az USA sem engedne ki a kezéből. Lehet az 56 körzetben már faragják a következő generációt.
    A korszak alkotó az F-22 volt, azt nem is engedték ki a kezükből. Az F-35 eleve külföldiek bevonásával készült, világos volt, hogy exportálni fogják, különben miért ölne bárki milliárdokat a fejlesztésébe. A külföldi fejlesztők, beszállítók és megrendelők kimaxolják a benne rejlő potenciált és ezt sem engedik ki, csak a megbízható szövetségeseknek.

    A következő generációval is így járhatnak majd el, először a titkos saját változat, aztán ha az kész jöhet a nagyobb volumenű közös verzió.
  • rudi
    Nekem erősen úgy tűnik hogy az üzlet egyik célja hogy megállítsák az Orosz haditechnika térnyerését az Öböl menti országokban.
    Így van. A szankciók célja is az, hogy kiszorítsák az orosz fegyvereket a világpiacról. Nem a szabad verseny dominál.
  • zsolti
    Az F-22 nem is volt eladó, senkinek sem. Én mindent értek, hogy már eltelt azóta jó sok év, nincs annyi pénz a világon hogy megint érdemes legyen beindítani újra a gyártósorát, meg az F-35 is már csak soknemzetes felállásban fér bele az USA-nak is, de valahogy akkor is azt érzem, hogy valahogy az F-35 nem olyan mérföldkő mint az F-22 volt a maga idejében.
    Másféleképpen pedig sokkal inkább az. A jelenlegi F-22A süket és vak a majd combat ready F-35A-hoz képest és doble digit SAM ellen védelen is, mert nuki vontatott csali.

    Az F-22 "csak" egy fejlett AESA radaros erősebb F-15 (köszönhető belső fegyvertérnek), de kb. ennyi. Van amiben (HOBS képesség) még kevesebbet is tud, mert nem nagyon kell neki.

    Tény hogy szenzorfúzió, DAS, EOTS és mindenféle betűszó játszik, meg nagy belső üa. tér, és stealth képesség egyben, az jó csomag, de hogy ez a gép repteljesítményben, fegyverzet mennyiségben, egyes aspektusokból(oldalról és főleg hátulról) nézve stealth képességben nem tud annyit mint a jóval régebbi F-22 tudott, azért egyre több helyen olvasni.
    Mert az ATF program kezdete óta megváltozott, hogy min van a hangsúly. 1982-ben azt látták, hogy a 4. gen gépek halomra mészárolták a szírekét. Lehetett ráfogni a repteljesítményre és fejlett AAM-re is, ebből lett az F-22 a 4. gen avdersary gépek ellen. Csak azóta eltelt majd 30 év és volt ODS és AF.

    Az AF alatt meg volt, hogy szerb és jenki gépek percekig egymás mellett kolbászoltak és lövésük sem volt egymásról. Kettőt találatsz, hogya DAS + data link miért annyira magasra taksált.

    Tudom én hogy ez nem az a kimondott Air Superiority fighter, de akkor is, ha kikopnak az F-22-k, ez lesz A GÉP az USA-ban, és úgy néz ki a nyugati világban még sokáig.
    Ez beláthatatlam messzeségben van. Emiatt halál felesleges aggódni.

    S akkor ha nem lesz az USA-ban más a tarsolyban, egy korszak véget érhet.
    Márminthogy szerinted ha az USA-nak lesz igénye F-22 igényű repteljesíményű csúcsvadászra, akkor nem fogja tudni összerakni?
  • speziale
    egyszer már én is pedzegettem ezt a kérdést, és akkor a következő válaszok érkeztek:

    1) szu57
    2) az orosz légvédelem fejlődése, ami egyrészt a HMZ növekedésében másrészt a célcsatorna szám növekedésében jelentkezik. Emiatt ahhoz, hogy szétkapj egy s400-as rendszert sok rakétára lehet szükséged, ráadásul egy nem lopakodó gép esetén a HARM 100 km-es hatótávja sem elegendő

    ettől függetlenül az bennem is felmerült, hogy ha a németek+franciák fejlesztenének egy új ARM rakétát (legagyizva: a meteor hajtóművét felskáláznák a HARM méretére és rápakolnák a HARM fejét), akkor ez tudhatna kb. 200 km-es hatótávot, ami már elég lehetne az s400 ellen is. Ebből a rakettából meg az EF tudna vinni 4-et, ami már nem annyival kevesebb, mint az f35 8 db-os SDB készlete.
    De nyilván ekkor is felmerülnének a következők: hasonló mennyiségű célcsatorna biztosításához így is 2szer annyi EF kellene, ráadásul az SDB2-es kb. 150-200ezer dolláros árával szemben az ARM rakéta kerülne több, mint 1 misibe.
    Németek tervezték HARM/ALARm kategóriában az ARMIGERt. Meteorra épűlt volna, de kb 2006-2008 között lelötték a fejlesztést.
  • Roni
    Majd akkor is ezt írd mikor hülyére pofozzák a ruszki gépeket ;)
    Akkor már olyan kurva jelentéktelen lesz az 5. gen F-35 az új szofttal is, amikor az orosz és amerikai gépek légicsatáznak szemtől szembe, hogy arra szavak nincsenek. Amúgy meg nem tudsz semmit az új szuhojokról, az elkészülő 57-esről meg még annyt sem, ami a konkrét harci képességeit illeti.
  • :oops::oops:
    joker
    az elkészülő 57-esről meg még annyt sem

    Mert az OLS kialakítása ismét az orra került csak nem alúlra hanem felülre mint a régi.

    Ez sokkal jobbnak tűnik . Míg a PAKFA f-22 akar lenni addig a j-20 már f-35-ös[​IMG]
  • Roni
    :oops::oops:



    Mert az OLS kialakítása ismét az orra került csak nem alúlra hanem felülre mint a régi.

    Ez sokkal jobbnak tűnik . Míg a PAKFA f-22 akar lenni addig a j-20 már f-35-ös[​IMG]
    Igen igen, az Audi meg az a Volkswagen amelyik BMW akar lenni. Az egy kurva szenzor, van két méter kábele a számítógépig és valahol ki kell lógjon a gépből ahoz, hogy lásson is valamit. Most komolyan azt hiszed, hogy az oroszok nem tudnak a gép aljára vágni neki egy lyukat és emiatt rakták a tetejére? Így optimálisabb az elképzelésük szerint és kész.
  • Terminator
    Ha ez a holland be tud ülni a gépbe, akkor elég tágas lehet az F-35 pilótafülke. Az F-16-osba biztos nem férne be.
    Egészen más dolog nyitott kabin mellett földönbeleülni és odafent órákat eltölteni benne.
  • molnibalage
    Egészen más dolog nyitott kabin mellett földönbeleülni és odafent órákat eltölteni benne.
    Én a holland, belga stb. F-16-osokban alig fértem el, pedig sokkal kisebb vagyok, mint a fotón látható ember. Földön, nyitott kabinnál, hasonló helyzetben, mint ami a fotón látszik.
  • Terminator
    Én a holland, belga stb. F-16-osokban alig fértem el, pedig sokkal kisebb vagyok, mint a fotón látható ember.
    Basszus akkor nekem gyerek méretűek lennének a 105 kg-al (mivel edzek) + a vállam eléggé széles is be sem férnék ha igen elég kényelmetlen lenne :D:D
  • Terminator
    Én a holland, belga stb. F-16-osokban alig fértem el, pedig sokkal kisebb vagyok, mint a fotón látható ember. Földön, nyitott kabinnál, hasonló helyzetben, mint ami a fotón látszik.
    A Gripen kabinja egyesek szerint a MiG-21-nél is szűkebb. Én ültem benne és télnek nem tűnik nagynak finoman szólva. Az F-15 kabinjánál mindig szemléletes a könynöklő ember az egyik képen a típusról. Az egy hodály ezekhez képest, ahogy a T-55/62 belső tere a T-72-höz képest.
  • molnibalage
    A Gripen kabinja egyesek szerint a MiG-21-nél is szűkebb. Én ültem benne és télnek nem tűnik nagynak finoman szólva. Az F-15 kabinjánál mindig szemléletes a könynöklő ember az egyik képen a típusról. Az egy hodály ezekhez képest, ahogy a T-55/62 belső tere a T-72-höz képest.
    Érdekes dolog ez a T-72 belső tér mert valóban kevesebb légköbméter jut egy főre ellenben nincs töltő aki elfoglalja a torony felét.Pl a parancsnok a T-72-ben gond nélkül kinyújthatja a lábát mert nem ül előtte az irányzó.El lehet mondani,hogy a T-72 tornya kényelmesebb a kisebb hely ellenére mint a T-62 tornya.
  • molnibalage
    A Gripen kabinja egyesek szerint a MiG-21-nél is szűkebb. Én ültem benne és télnek nem tűnik nagynak finoman szólva. Az F-15 kabinjánál mindig szemléletes a könynöklő ember az egyik képen a típusról. Az egy hodály ezekhez képest, ahogy a T-55/62 belső tere a T-72-höz képest.
    Én is ültem mindkettőben. Ezért sem értem hogy bizonyos emberek hogyan férnek el és tudnak hatékonyan feladatot végrehajtani a Gripenben.
  • Roni
    :oops::oops:



    Mert az OLS kialakítása ismét az orra került csak nem alúlra hanem felülre mint a régi.

    Ez sokkal jobbnak tűnik . Míg a PAKFA f-22 akar lenni addig a j-20 már f-35-ös[​IMG]

    Aha,szerinted "jobbnak tűnik",értem,le is verik a kommented után Ivánék,mert ők ezt eddig nem vették észre...
    Szerinted e fórum teljes tudását összeraknánk,lehetnénk portások a tervező iroda parkolójában?
    .....
  • Terminator
    Ha ez a holland be tud ülni a gépbe, akkor elég tágas lehet az F-35 pilótafülke. Az F-16-osba biztos nem férne be.

    [​IMG]
    Szerintem o muszaki ( egyenruha ) es kulonbseg van ulni vagy repulni egy szekben.
  • papajoe
    Szerinted e fórum teljes tudását összeraknánk,lehetnénk portások a tervező iroda parkolójában?
    Elég volna az oroszoknak pár tippet adnák hogy miket kéne Kínából beszerezni és éveket és milliárd dollárokat spórolnának meg ;)
  • Roni
    Elég volna az oroszoknak pár tippet adnák hogy miket kéne Kínából beszerezni és éveket és milliárd dollárokat spórolnának meg ;)
    Az biztos.
  • DINAMO
    Szerintem o muszaki ( egyenruha ) es kulonbseg van ulni vagy repulni egy szekben.
    Igen, műszaki. Azt gondoltam, ez mindenkinek egyértelmű.

Ugrás a fórum topichoz