|

Közös helikopterfejlesztést ajánl Oroszország

A kiöregedő Mi-8-asok leváltására a Kamov Ka-60 Kaszatka (Kardszárnyú delfin) típusú helikoptert és annak közös fejlesztését és gyártását ajánlja Oroszország India számára.

Hasonlóan a Ka-226-oshoz, az oroszok a Ka-60 típuscsalád fejlesztését és helyi gyártását is felajánlották az ázsiai ország számára. A francia Turbomeca Ardiden 3G gázturbinákkal szerelt forgószárnyast az indiai igényekre igazítanák, amennyiben az üzlet megköttetik.

Fotó: Vitalij V. Kuzmin ,

A francia közreműködéssel fejlesztett típus 2016 áprilisában hajtotta végre első repülését, várhatóan 2018-ban állhat hadrendbe. Első üzemeltetője az Orosz Légierő lesz, mely a Mi-8-asok pótlására 100 darabot vásárolt a típusból.

A katonai mellett a polgári piacban is nagyon bíznak, készítik a Ka-62 és Ka-64 típusjelzésű változatokat is. Előbbi egy áttervezett Ka-60 nagyobb kabinnal és szélesebb körű kompozit-használattal, ráadásul már végre is hajtotta első függeszkedő repüléseit, a tényleges szűzrepülésre várhatóan még idén sor kerül. A Ka-64 pedig a Ka-62 exportverziója amerikai General Electric T700/CT7-2D1 erőforrásokkal. A polgári változat várhatóan 2020-ra szerzi meg az EASA típusengedélyét.

Fórum hozzászólások

  • Egyébként:

    Вертолет Ка-58 «Черный призрак»: миф или перспективная разработка?
    http://www.techcult.ru/technics/2750-vertolet-ka-58
  • <blockquote rel="boki">Ka-58

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ezt is gondolattal lehet irányítani?</blockquote>

    Persze:

    public Access mindControl(String userName){
    if(userName.equals("Mackensen")){
    return Access.DENY;
    } else {
    return Access.ALLOW;
    }
    }

    ;)
  • Emlékszem rá még a Top Gun-ból. Hatalmas űrt töltöttvolna ki (vagy mostantól fog) mivel Mi-8 szériánál nem nagyon van kissebb gépük.
  • Annyi orosz hajtómű van, minek szarakodnak import hajtóművekkel ha csak le kellene egy sajátot venni a polcról? Amúgy a helibeszerzésesek megnézhetnék ezt a gépet is, mert méretre jó lenne, minőséggel nem lehet rosszabb, mint a többi orosz heli, árban meg valószínűleg veri a konkurenciát.
  • joker
    Annyi orosz hajtómű van, minek szarakodnak import hajtóművekkel ha csak le kellene egy sajátot venni a polcról?
    Ebben a kategóriában, 1500-2000Le? Tengelyteljesítmény adó típus? Olyen méretben és súlyban mint a Safran? Melyek ezek? Hol van az a polc?
  • torsen
    Ebben a kategóriában, 1500-2000Le? Tengelyteljesítmény adó típus? Olyen méretben és súlyban mint a Safran? Melyek ezek? Hol van az a polc?
    A 2000-2500 loerős kategóriában van nekik.
  • joker
    A 2000-2500 loerős kategóriában van nekik.
    Van. TV-3..., TV-7..., Vk-2500. De azok másfélszer nagyobbak és nehezebbek. És kettő kell belőlük. Fajlagos fogyasztás a Safran hajtóműhöz képest? Szerintem azt, hogy mennyire nincs odavaló hajtómű, az mutatja a legjobban, hogy alapból beletették a franciát. Szerinted melyik hajtómű lenne odavaló?
  • Ebből is kettő kell, nem csak a nagyobból. Francia hajtóműre támaszkodni haditechnikában meg őrülség, mert jon Washingtonból a parancs és többet nem lesz se hajtómű se alkatrész se semmi, és maradnak a helik a földön. Vagy tegyenek bele saját hajtóművet abból ami van, ha kell nagyobbat és kicsit nehezebbet (ami persze erősebb is), vagy fejlesszenek ebben a méretben egyet, vagy hagyják a faszba az egészet, mert úgy járnak mint a helikopter-hordozókkal.
  • joker
    Ebből is kettő kell, nem csak a nagyobból. Francia hajtóműre támaszkodni haditechnikában meg őrülség, mert jon Washingtonból a parancs és többet nem lesz se hajtómű se alkatrész se semmi, és maradnak a helik a földön. Vagy tegyenek bele saját hajtóművet abból ami van, ha kell nagyobbat és kicsit nehezebbet (ami persze erősebb is), vagy fejlesszenek ebben a méretben egyet, vagy hagyják a faszba az egészet, mert úgy járnak mint a helikopter-hordozókkal.
    Civik helikrol beszélunk . Katonaihoz nem is szállíthatnának a gagyi embargó miatt. A Kamov a világpiacra szánja a gépeket ezért a kulfoldi hajtomuvek -konnyebben megy a certifikáció.
  • boki
    Civik helikrol beszélunk . Katonaihoz nem is szállíthatnának a gagyi embargó miatt. A Kamov a világpiacra szánja a gépeket ezért a kulfoldi hajtomuvek -konnyebben megy a certifikáció.
    Az RD600-al hogy állnak?
  • torsen
    Az RD600-al hogy állnak?
    Még a 80-as évek végén(SZU)tervezték ezért is kellett a francia hajtomuvel helyettesíteni ( az RD-600V nem felelt meg az európai certifikációs eloírásoknak) és teljesen áttervezni a motor részt a helin. Ezzel két évet csúsztak és újabb kb 1 milliárd Rubeles kiadás keletkezett.

    Jelenleg is fejlesztés-tokélesítés alatt az RD-600V (M verzióra)
  • Az orosz helikopterhajtóművek lassan de biztosan, de inkább lassan jönnek fel a megfelelő szintre.
    A VK-2500-as már egy öt évtized alatt szépen beérett széria csúcsa, míg a VK-3000-es, ami lényegében a TV7-117-es nagyon lassan akarja megmutatni magát.
    A TV7-es Klimov hajtóműcsalád valamikor 97-ben indult, a TV3-asnál nagyobb és erősebb szerkezetként, először légcsavaros gázturbinának az Il-114-esbe.
    De már ekkor is úgy tervezték, hogy a Mi-38-asba is ezt építik V (Vertaljot) verzióként, a megfelelően módosított kihajtással, vezérléssel, miegyébbel.
    A TV7-117 végül is jól működik, míg a TV7-117V(M) sokat küszködik, erősen feladta a leckét a fejlesztőknek. A Mi-38-asokba ezért került kezdetben PW hajtómű, illetve ugye a gyorsabb nyugati értékesíthetőség miatt is. Ne feledjük azokat az időket, amikor még arról volt szó, hogy a gépet a Eurocopter konzorciummal közösen fogják fejleszteni.
    Személyes, szerény magánvéleményem szerint amúgy ez lett volna a jó ötlet, mert nekem sem az NH-90-es, sem a konkurens EH101-es nem az igazi. Drágák, nagyok, bonyolultak (EH101), de nem tudnak semmivel sem többet mint az elegánsan egyszerű Mi-38-as.
    A Mi-38-ast jóidőre hazavágta a 98-as gazdasági válság, a Eurocopter kihátrálása és a saját hajtómű hiánya. Ne feledjük, ez az első olyan orosz közepes helikopter, ahol már nem hátrafelé megy a kihajtás a reduktor felé.
    Gondolom a kisebb hajtóműveikkel is az a gond, hogy idáig nem voltak kellően fókuszban.
  • Május 25-én került sor a Ka-62 első tesztrepülésére, mely során 110 km/h sebességgel 15 percet repült.

  • joker
    Erőst billeg előre-hátra.
    Mikor a relatív rendszerből nézed, akkor egy kissé (Gondolom, meg-meg lódul egyik másik gép, ahogy tartani akarják a köteléket). A leszállás a földről filmezve stabilnak tűnt.
  • Vagy a Kamovnál még gyakorolniuk kell, hogy milyen amikor a felső rotor fele hiányzik. :) Az első másodpercekben a felszállás alatt is bólogat, nekem nem tűnik annyira stabilnak, de lehet ha tényleg a kötelék / sebesség tartása miatt van ez a mozgás.

Ugrás a fórum topichoz