|

Villámok jelentek meg a Baltikum felett

Az észt sajtó értesülései szerint legmodernebb vadászbombázóját küldte Észtországba az Amerikai Légierő.

Jelenleg az USAF 34. vadász századának 8 F-35-öse állomásozik az öreg kontinensen, ezek még április 15-én érkeztek Utah államból, a Hill légibázisról. Az 5. generációs „vasmadarakat” 250 fős személyzet is elkísérte vegyes állománnyal, a szintén a Hill légibázison házaló 466. század emberei is a csoport részét képezik.

Április 25-ig a gépek mindegyike a RAF Lakenheath légibázisán vendégeskedett, tegnap azonban ismeretlen számú példány áttelepült az Ämari légibázisra. Az Észtország északi részén található bázis szolgál a helyi légierő központjául, 2014-től pedig a kibővített baltikumi légi rendészet (Baltic Air Policing) keretén belül NATO gépeket is vendégül lát, 2015-ben baltikumi látogatásuk során itt szálltak meg az USAF F-22-esei is.

Hosszú útjukat követően megérkeztek a RAF Lakenheath légibázisra a 34. vadász század F-35A gépei | Fotó: U.S. Air Force/Tech. Sgt. Matthew Plew ,

Na de vissza a tárgyra: az F-35-ösök néhány hétig maradnak az országban, ez alatt kiképzőrepüléseket hajtanak végre az a szövetséges légierők térségben tartózkodó gépeivel. Az őrjáratozásban egyelőre nem vesznek részt, azonban ez is csak idő kérdése, 2020-tól pedig már állandó jelleggel tervezi Európában állomásoztatni legújabb típuást az USAF.

Eközben április 24-én a Fekete-tenger térségében is megjelentek a NATO modern vadászbombázói, a Brit Királyi Légierő Eurofighter Typhoon-ai a NATO Air Policing keretében őrjáratoznak majd a körzetben. 150 fős személyzet kísérte el a gépeket, akik szeptemberig maradnak Romániában a Mihail Kogalniceanu légibázison.

Fórum hozzászólások

  • Fade
    inkább a kérdés, hogy minek bele "kerek fuvocső" amikor ott az F-119. LM avval meg F-35 avionika upgraddel szállítja 190m$/db áron 140es redelés estén.
    Mert "nincs ott" nem gyártják már.

    Fade
    F-22t se gyártják.
    radarreflexio szempontjából meg a kerek a nagyon elavult. A +10m$... meg kb soha nem zavarta USAFet HI gépnél.
    Csak az új "Super Raptor esetén értelmetlen visszatérni ahhoz, ami igazából zsákutcának és feleslegesnek bizonyult.Lásd lenti.

    Allesmor Obranna
    A szögletes fúvócső egy repüléstörténeti érdekesség, ma már senki se tervezne ilyet, még stealth feladatra se.
    Igen, kifejtetted már, hogy repedésektől kezdve mit összeszívtak vele. A 2D-s vektorálásnak sincs túl sok haszna.
  • Fade
    szten amiknál egy HI gép tervezése tesztelése... nem áll meg 30b$alatt. Ekkor van 0db géped. Vagy rendslesz uannyiból F-35 avionika upgraden átestt F-22t és kapsz 157db gépet. 0db gép vs 157db gép.
    Igen, és elmegy rá 10+ éved, ami alatt az ellenség viharos sebességel hozza be a gapot, amíg te egy 80/90-es években tervezett alappal tökölődsz.
    Csakhogy ezzel a géppel nem hozol ki az újgen kínai/orosz gépek ellen azt a 243:2 win-lose ratiot, amit megcsináltak a 4.th gen gépek ellen az F-22-esek. Hanem egy parity állapotra elegendő max. Na ezt add be a Pentagonnak, a DARPA nagyokosainak, de főleg a pilótáknak.
    Ez a terv a saját technikai fölény feladása lenne. Az USAF azért a best, mert sosem adott alá a legjobból és az igényből, hogy a bolygón más ne kérdőjelezhesse meg az elsőségét. Ha te elkezdesz valami modernizált vassal egy olyan ellenfél ellen dolgozni, mint Kína (és részben Oo.), akikről annyi biztos, hogy tizen valahány éve le voltak nézve, ma meg a J-20al szennyezik a levegőt, így pedig a jövőben meg nem mondható, mivel állnak elő (lásd hipersonic weapon tests), akkor alapból hátrányba kergeted magad.
    Még a 90-es, kora 2000-es évek világbéke hangulata is tolta a fejlesztéseket, ma pedig van több kihívó és feltámadó, kizárt, hogy az USAF beérné valami nem egy gen előnyt jelentő vassal.
  • angelsoul
    Igen, és elmegy rá 10+ éved, ami alatt az ellenség viharos sebességel hozza be a gapot, amíg te egy 80/90-es években tervezett alappal tökölődsz.
    Csakhogy ezzel a géppel nem hozol ki az újgen kínai/orosz gépek ellen azt a 243:2 win-lose ratiot, amit megcsináltak a 4.th gen gépek ellen az F-22-esek. Hanem egy parity állapotra elegendő max. Na ezt add be a Pentagonnak, a DARPA nagyokosainak, de főleg a pilótáknak.
    Ez a terv a saját technikai fölény feladása lenne. Az USAF azért a best, mert sosem adott alá a legjobból és az igényből, hogy a bolygón más ne kérdőjelezhesse meg az elsőségét. Ha te elkezdesz valami modernizált vassal egy olyan ellenfél ellen dolgozni, mint Kína (és részben Oo.), akikről annyi biztos, hogy tizen valahány éve le voltak nézve, ma meg a J-20al szennyezik a levegőt, így pedig a jövőben meg nem mondható, mivel állnak elő (lásd hipersonic weapon tests), akkor alapból hátrányba kergeted magad.
    Még a 90-es, kora 2000-es évek világbéke hangulata is tolta a fejlesztéseket, ma pedig van több kihívó és feltámadó, kizárt, hogy az USAF beérné valami nem egy gen előnyt jelentő vassal.
    Nem értem a kommentet. A F-35 avionikás Super Raptor repteljesítményben sanszosan űberelné bármelyik kínai vasat, ezen felül nem látok sem kínai sem orosz stealth gépen DAS-t, ahogy mostani Raptoron sincs. Ez a Super Raptor igenis "best" lenne.
  • molnibalage
    Nem értem a kommentet. A F-35 avionikás Super Raptor repteljesítményben sanszosan űberelné bármelyik kínai vasat, ezen felül nem látok sem kínai sem orosz stealth gépen DAS-t, ahogy mostani Raptoron sincs. Ez a Super Raptor igenis "best" lenne.
    De az csak egy 5.gen. gép lenne.Megállna a fejlődél.187 gépes flottáról beszélünk a legokosabb az lenne,ha hagynák kifutni és amit a modernizálásra költenének azt inkább odaadnák a 6.gen. fejlesztésnek.
  • molnibalage
    Nem értem a kommentet. A F-35 avionikás Super Raptor repteljesítményben sanszosan űberelné bármelyik kínai vasat, ezen felül nem látok sem kínai sem orosz stealth gépen DAS-t, ahogy mostani Raptoron sincs. Ez a Super Raptor igenis "best" lenne.
    R&D fenntartása és nyomása az, amire itt gondolok.
    Az USAF nem engedheti meg, hogy Sherman-t játszanak ("Hárman kilőjük azt a Tigrist, bár kettő közölünk is meg fog halni"), a kínaiak pedig nagyon is megmutatták, hogy mit képesek áldozni a csúcsra törésért. És it most a 2025-2030+ idősíkról beszélünk, azalatt a kínai ipar bizisten kiköp egy még újabb gépet, ha nagyon akar. Én a pénzem rátenném, hogy fognak.
    A Raptor hozta meg a stealth/SC/internal bay kombót a vadászok közé és uralkodott vele, az F-35 ugye DAS és társait, hozta, - egy modernizált F-22 nagyon mást nem hozna ugyebár ezeken kívül. A bajt abban látom, hogy az F-35 nem csúcsvadász, hanem vadászbombázó. Ami ott csúcs, az ADben nem elég, ha a világ égboltjait akarod korlátlanul uralni (amit elvárnak tőlük). Én csak annyit látok, hogy a 2019-es büdzsébe a NAVY is kérte már az NGAD bevételét. (NGAD egy összefoglal név csak, ebből ered majdan az F/A-XX meg a légierős F-XX)
    Egyszerűen az óceán túloldalán, a Pentagonban máshogy látnak dolgokat, és a pénz részükről inkább ilyesmire folyna (erre jó példa a mostani F-35 elleni mizéria egyik epizódja pár éve - mennyire erőlködött pár cég meg politikus, hogy a jelenlegi gen továbbfejlesztése mennyivel olcsóbb lenne, csak bele kéne tenni az új elektronikát és de jó lenne mert fenntartja az előnyt, stb.... Ez most ugyan az a mese).
  • molnibalage
    Nem értem a kommentet. A F-35 avionikás Super Raptor repteljesítményben sanszosan űberelné bármelyik kínai vasat, ezen felül nem látok sem kínai sem orosz stealth gépen DAS-t, ahogy mostani Raptoron sincs. Ez a Super Raptor igenis "best" lenne.
    Azzal kiegészítve, hogy az F 22 avionika csere a Raptor 2020-tól kezdődő félidős nagyjavítása címü műsorban az USAF nél tervben van, tehát egy Super Raptor fejlesztéstől függetlenül menni fog....
  • dudi
    De az csak egy 5.gen. gép lenne.Megállna a fejlődél.187 gépes flottáról beszélünk a legokosabb az lenne,ha hagynák kifutni és amit a modernizálásra költenének azt inkább odaadnák a 6.gen. fejlesztésnek.
    Erről a generációzásról le kellene szokni, mert céltalan. Ameddig egyesek még az 5. gen. feltételekben sem képesek megállapodni és a TVC-t odaveszek (rajtad a szemem kele...) addig miről is beszélünk...?

    A céltalan címkézgetés helyett inkább azon kellene elgondolkozni, hogy mitől lenne radikálisan effektívebb bármilyen vadászgép a ma fejlesztés alatt álló gépek ellen. Nehéz már előrelépni...
    • Stealth ellen cm és dm-es radarral kb. semmit nem tudsz tenni a fizikai mai állása szerint. A stealth koncepció 40 éves és semmit sem tudtak felmutatni a pusztán fejlettebb radar ellen. A HT összefoglalóban ott van, hogy miért cm-es a tűzvezető radar és az, hogy ennek milyen következményei vannak az antennarácsra nézve. Méteres radart nem teszel vadászgépre, mert a fizika nem engedi.
    • A légiharc-rakéták terén lehet előrelépni, de annak semmi köze magához a géphez. Kettős ARH-IR lehetne, illetve az ARH lehetne AESA/PESA a vontatott csali miatt. Csak ezt bármilyen vadászgépre teheted, ahogy az német F-4 is hordozta (első F-4 változat még 2. gen korszak vége...) és az F-22 is. Ettől az F-4 ICE/KWS nem volt 5. gen. vadász.
    • Repteljesítményt ésszerűen nem lehet növelni és értelme is kevés lenne.
    • Új szenzor-rendszerek jelentek meg az elmúlt 20 éveben, ezt lehet adaptálni.
    Akkor mi marad, hogy az USAF dominancia maradjon? Hát növelik az csúcsvadászok arányát és azokat is méginkább felpolírozzák, ahogy tették az F-15C-vel a Golen Eagle programmal. (Hívhatod Super Eagle-nek, ha jobban tetszik, csak a sárkány régi, nem úgy, mint az Super Hornetnél...)

    Tehát a Raptor tervezéséhez képest kijavítják / korrigálják annak azóta félrement vadhajtásait és jövőbeli üzemeltetési lehetőség megteremtik az F-35A-val párhuzamosan.
    • F-119 és téglalap fúvócső kuka a TVC-vel. Túl sokba kerül, már elavult, harcászati haszna szinte semmi. A múlt öröksége, helyette jön F135 valamilyen módon, amiből ráadásul már az erősebbet kapja meg, lesz ugyebár +10% kraft - 10% körüli fogyasztással.
    • DAS kerül a gépre jelenleg csak MAWS van rajta, bár képalkotós, félúton a DAS felé.

    • Finomíthatják a gép méreteit a felmerült igényeknek megfelelően, hogy Európán kívül is jobban alkalmazható legyen. Radikálisan új dolog lenne CFT rajta úgy, hogy a stealth marad. Európában használva nem kell, de mondjuk Csendes-Óceánon igen.
    • Vontatott csali.
    • A többi ötletem, most nem írom le, van pár...
    De ettől gyökeresen más generációs címként adni neki értelmetlen. Egyesek túlságosan folyamatosnak látják a fejlődést. Ahogy a II. vh alatt beleütköztek a légcsavaros meghajtás korlátaiba benzinmotorral ki mondta, hogy nem lesz olyan avionika és más téren is a költség vagy más miatt? Ki mondta, hogy 40 éven belül márpedig lesz olyan ugrás, mint az F-4 --->F-15/F-16 ---> F-22 között volt...? Ez ne törvényszerűség...

    angelsoul
    R&D fenntartása és nyomása az, amire itt gondolok.
    Az USAF nem engedheti meg, hogy Sherman-t játszanak ("Hárman kilőjük azt a Tigrist, bár kettő közölünk is meg fog halni"), a kínaiak pedig nagyon is megmutatták, hogy mit képesek áldozni a csúcsra törésért. És it most a 2025-2030+ idősíkról beszélünk, azalatt a kínai ipar bizisten kiköp egy még újabb gépet, ha nagyon akar. Én a pénzem rátenném, hogy fognak.
    A Raptor hozta meg a stealth/SC/internal bay kombót a vadászok közé és uralkodott vele, az F-35 ugye DAS és társait, hozta, - egy modernizált F-22 nagyon mást nem hozna ugyebár ezeken kívül.
    Ez ebben a formába nem igaz, lásd fent. Lehet, hogy eleve nagyobb Raptor kéne a nagyon hatósugárért és ezért cserébe engednek más téren.

    A bajt abban látom, hogy az F-35 nem csúcsvadász, hanem vadászbombázó. Ami ott csúcs, az ADben nem elég, ha a világ égboltjait akarod korlátlanul uralni (amit elvárnak tőlük). Én csak annyit látok, hogy a 2019-es büdzsébe a NAVY is kérte már az NGAD bevételét. (NGAD egy összefoglal név csak, ebből ered majdan az F/A-XX meg a légierős F-XX)
    Ehhez képest a Navy Hornet óta elégedettebb a kisebb repteljesítménnyel az USAF gépekhez képest - az F-4 először Navy gép volt - sőt, a stealth koncepcióért sincs annyira oda, mint a USAF. Ők a SOJ + SH-t favorizálják jelenleg, az F-35C csak kieg. Az USAF számára az F-35A meg a taktikai csapásmérő..
  • angelsoul
    Igen, és elmegy rá 10+ éved, ami alatt az ellenség viharos sebességel hozza be a gapot, amíg te egy 80/90-es években tervezett alappal tökölődsz.
    Csakhogy ezzel a géppel nem hozol ki az újgen kínai/orosz gépek ellen azt a 243:2 win-lose ratiot, amit megcsináltak a 4.th gen gépek ellen az F-22-esek. Hanem egy parity állapotra elegendő max. Na ezt add be a Pentagonnak, a DARPA nagyokosainak, de főleg a pilótáknak.
    Ez a terv a saját technikai fölény feladása lenne. Az USAF azért a best, mert sosem adott alá a legjobból és az igényből, hogy a bolygón más ne kérdőjelezhesse meg az elsőségét. Ha te elkezdesz valami modernizált vassal egy olyan ellenfél ellen dolgozni, mint Kína (és részben Oo.), akikről annyi biztos, hogy tizen valahány éve le voltak nézve, ma meg a J-20al szennyezik a levegőt, így pedig a jövőben meg nem mondható, mivel állnak elő (lásd hipersonic weapon tests), akkor alapból hátrányba kergeted magad.
    Még a 90-es, kora 2000-es évek világbéke hangulata is tolta a fejlesztéseket, ma pedig van több kihívó és feltámadó, kizárt, hogy az USAF beérné valami nem egy gen előnyt jelentő vassal.
    kizárt, hogy az USAF beérné valami nem egy gen előnyt jelentő vassal.

    Hát a fél hidegháborúban beérte 0, fél gen elönnyel. Nem mellesleg ld Vietnam nem feltétlen a gen előny a lényeg.

    Hamár Vietnám. USAFnek akkor volt elege amikor 4:1et hoztak Vietnamban. A koreai 8:1el boldog volt. Ettől még persze USAF 8.gent akarna és most izibe, csak hát a források és a tudás és a technologia USAban se végtelen.

    Egy új HI gép az alsó hangon 10év. Egy avionika upgraden átesett F-22 meg 2.

    Eközben megkérdezhetem, hogy a 6gen nálad mit fog hozni?
  • angelsoul
    R&D fenntartása és nyomása az, amire itt gondolok.
    Az USAF nem engedheti meg, hogy Sherman-t játszanak ("Hárman kilőjük azt a Tigrist, bár kettő közölünk is meg fog halni"), a kínaiak pedig nagyon is megmutatták, hogy mit képesek áldozni a csúcsra törésért. És it most a 2025-2030+ idősíkról beszélünk, azalatt a kínai ipar bizisten kiköp egy még újabb gépet, ha nagyon akar. Én a pénzem rátenném, hogy fognak.
    A Raptor hozta meg a stealth/SC/internal bay kombót a vadászok közé és uralkodott vele, az F-35 ugye DAS és társait, hozta, - egy modernizált F-22 nagyon mást nem hozna ugyebár ezeken kívül. A bajt abban látom, hogy az F-35 nem csúcsvadász, hanem vadászbombázó. Ami ott csúcs, az ADben nem elég, ha a világ égboltjait akarod korlátlanul uralni (amit elvárnak tőlük). Én csak annyit látok, hogy a 2019-es büdzsébe a NAVY is kérte már az NGAD bevételét. (NGAD egy összefoglal név csak, ebből ered majdan az F/A-XX meg a légierős F-XX)
    Egyszerűen az óceán túloldalán, a Pentagonban máshogy látnak dolgokat, és a pénz részükről inkább ilyesmire folyna (erre jó példa a mostani F-35 elleni mizéria egyik epizódja pár éve - mennyire erőlködött pár cég meg politikus, hogy a jelenlegi gen továbbfejlesztése mennyivel olcsóbb lenne, csak bele kéne tenni az új elektronikát és de jó lenne mert fenntartja az előnyt, stb.... Ez most ugyan az a mese).
    A lényeg, hogy ha kell akkor van. ha Japánnak 2év alatt szállítani tudják az avioniak upgraden átesett F-22t akkor az USAFnek is.

    @molnibalage : OFF de TVCnek értelmet adhat egy X-44 dizájn.
  • Fade
    A lényeg, hogy ha kell akkor van. ha Japánnak 2év alatt szállítani tudják az avioniak upgraden átesett F-22t akkor az USAFnek is.
    @molnibalage : OFF de TVCnek értelmet adhat egy X-44 dizájn.
    A 2 évet az LM nyilatkozta le?

    Az X-44 estén a gép kormányozhatósághoz szükséges a 3D TVC, tehát ez nem harcászati előny, ez olyan minimum követelmény, mint autónál a kerék. Ha nincs, akkor nem mész sehova.

    A funkciót ne keverjük össze valami puszta létével. Az F-22 és Szu-35 is röpképes TVC hiba esetén az X-44 meg nem.

    Ez kb. olyan, mint az F-35-t TVC-s vadásznak hívni, amikor az csak a STOL/VTOL képességet biztosítja, szó nincs vele olyan pörgésforgásról, mint a Szu-35 esetén.
  • Nos ami az első cikkben van azt sok felé olvasom, a kormányzat felé ezerrel nyomják a szöveget hogy legyen egy új gép sokkal olcsóbban . Ezt nem csak itt máshol is lehet olvasgatni. A megoldás szerintük az F22 és az F35 fúziója lenne . Sajnos én nem tudok és akarok előfizető lenni, de ha lennék akkor tudnám a sztori lényegét , ugyan is az F22 sok helyen járt mostanában, azóta ütötte fel a fejét ez a hiszti. Lényeg az ahol részletesen kifejtenék a két idézett link lényegét az regisztrációhoz kötött. De az biztos hogy az F35 lehet hogy jó fegyver de a problémának a gyökere az hogy nem teljesíti az eredeti elvárásokat. Az USA várakozásait miközben megy a csindradatta és eladások meg aagyártás a gép meg gyerekbetegségekkel küzd. Dióhéjban ennyit. Lényeg hogy egyeseken kitörni látszik valami pánik féle.
  • comandante
    Nos ami az első cikkben van azt sok felé olvasom, a kormányzat felé ezerrel nyomják a szöveget hogy legyen egy új gép sokkal olcsóbban . Ezt nem csak itt máshol is lehet olvasgatni. A megoldás szerintük az F22 és az F35 fúziója lenne . Sajnos én nem tudok és akarok előfizető lenni, de ha lennék akkor tudnám a sztori lényegét , ugyan is az F22 sok helyen járt mostanában, azóta ütötte fel a fejét ez a hiszti. Lényeg az ahol részletesen kifejtenék a két idézett link lényegét az regisztrációhoz kötött. De az biztos hogy az F35 lehet hogy jó fegyver de a problémának a gyökere az hogy nem teljesíti az eredeti elvárásokat. Az USA várakozásait miközben megy a csindradatta és eladások meg aagyártás a gép meg gyerekbetegségekkel küzd. Dióhéjban ennyit. Lényeg hogy egyeseken kitörni látszik valami pánik féle.
    Ez totális zagyvaság.
    Az F-35A az F-16C váltótípusa és hülyére pofozza azt. A probléma az, hogy élves harci bevetésre alkalmas F-22 az kb. 125 db van és talán még ennyi Golden Eagle. Ez iszonyatosan kevés gép ahhoz képest, hogy anno a hh alatt az F-15A+C gépek száma bőven 500 db felett volt.

    Ha Kínát potenciális ellenfélnek tekintjük, akkor az USAF csúcsvadász kapacitását Kína már leköti teljes egészében, ha az F-35A-kat nem állítják ASF-ként csatasorba.

    Az F-35A milyen elvárást nem teljesít? Mert több téren túl is teljesítette az elvárt szintet...
    Az, hogy még WIP és vannak szoftver bugok és apróbb hibák, az kurvára nem azt jelenti, hogy nem fog elérni egy szintet. Ettől pl. nem lesz erőtlenebb az F135, AG konfigban lerepüli az égről az F-16C-t...
  • comandante
    Nos ami az első cikkben van azt sok felé olvasom, a kormányzat felé ezerrel nyomják a szöveget hogy legyen egy új gép sokkal olcsóbban . Ezt nem csak itt máshol is lehet olvasgatni. A megoldás szerintük az F22 és az F35 fúziója lenne . Sajnos én nem tudok és akarok előfizető lenni, de ha lennék akkor tudnám a sztori lényegét , ugyan is az F22 sok helyen járt mostanában, azóta ütötte fel a fejét ez a hiszti. Lényeg az ahol részletesen kifejtenék a két idézett link lényegét az regisztrációhoz kötött. De az biztos hogy az F35 lehet hogy jó fegyver de a problémának a gyökere az hogy nem teljesíti az eredeti elvárásokat. Az USA várakozásait miközben megy a csindradatta és eladások meg aagyártás a gép meg gyerekbetegségekkel küzd. Dióhéjban ennyit. Lényeg hogy egyeseken kitörni látszik valami pánik féle.
    Ez csak az LM fizetett cikkeinek egyike, amivel kétségbeesetten kapálóznak, hogy ők maradjanak az egyedüli vadászgyártók. Ugyanis az új vadáprogramra már úgy tűnik a Northropot preferálják, mivel az LM ell lesz látva az F-35-el még évtizedekig. Ha pedig más cég nem kap lehetőséget, elsorvad a tendereztetés lehetősége lassan a csúcsvadász kategóriában.

    Amúgy meg az F-35 átokul túltelejíti azt, aire eleinte tervezték...olvass pl. a tender idején (X-32 és X-35) mennyire az egyszerű dizájonrugóztak, hogy minél Trabantabb legyen a vas. Na azokkal ezt a gépet össze se nagyon lehet vetni XD
  • Nézzétek nagyon sok érdekes cikk van, de mindenhol mostanában az jön le hogy az F22 az istenkirály, és hogy problémák vannak, és hogy tenni kellene valamit. Odáig mentek hogy fejeseket hangadókat is röptetnek. De mivel az F22 gyártósorát nem érdemes beindítani mert nem lehet és , valakik a háttérben tolják a dolgot. Midenre hivatkoznak, oroszokra , szíriára , kínára, stb. Pont például jogosultság hiányában a szír írást nem tudtam végigolvasni csak az elejét. Ez a dolog már az elnököt is elérte aki kiszámíthatatlan. Mellesleg volt amikor ekézte az F35-öt a költségek miatt. Ennek a helyzetnek egyik állapota a cikk , ami nem kizárható hogy fizetett.
  • comandante
    Nézzétek nagyon sok érdekes cikk van, de mindenhol mostanában az jön le hogy az F22 az istenkirály,
    Igen, mint ASF, ezt n+1-szer leírtuk. AG szerepkörben már azért nagyon nem.

    és hogy problémák vannak, és hogy tenni kellene valamit. Odáig mentek hogy fejeseket hangadókat is röptetnek.
    Semmi új, mindig is ez volt, Dick Cheney-ől kezdve egy rakás fejes repült vadászgépben hátsó ülésen.
  • [​IMG]
    Tengerészgyalogos F-35B (VMFA-211) őrjáraton, valahol Afrika-szarvánál.
    [​IMG]
    Az F-35A radar szügvisszaverőinek elhelyezése. Az F-35B modelleken csak a szárny felettiek vannak felhelyezve adott esetben ( báris ezt olvastam).
  • wankel
    [​IMG]
    Tengerészgyalogos F-35B (VMFA-211) őrjáraton, valahol Afrika-szarvánál.
    [​IMG]
    Az F-35A radar szügvisszaverőinek elhelyezése. Az F-35B modelleken csak a szárny felettiek vannak felhelyezve adott esetben ( báris ezt olvastam).
    Hát ha az F-35B hasán ott lóg az a "picike" konténer, akkor szerintem nincs is semmi szükség alsó radar-reflektorra is!!

Ugrás a fórum topichoz