|

Megvan a maláj MiG-ek új specifikációja?

Minden valószínűség szerint megvan, mi adja a Maláj Királyi Légierő MiG-29N Fulcrum repülőgépeinek korszerűsítési csomagjának alapját.

Mint kiderült, a márciusban megrendezett LIMA 2017 kiállításon és vásáron az orosz delegáció ajánlatot tett Malajzia számára a MiG-29N flotta modernizációjára. A gépeket “olcsósított” MiG-29UPG verzióra húznák fel, ahogy tették ezt a mianmari gépek esetében is, melyek a MiG-29SzM típusjelzést kapták. A korszerűsített példányok többek közt annyiban különböznek az UPG típusjelzésű gépektől, hogy megmaradt az eredeti N-019E radar, bár néhány alkatrészt módosítottak, cseréltek a berendezésen.

Még sokáig maradnak Malajziában a MiG-29-esek? ,

Malajzia 18 gépes Fulcrum-flottával rendelkezik, melyet 1994-ben rendelt és 1995-96 között vehetett át. A gépek alkatrész-ellátásával sok probléma volt (ez a magyar MiG-29-esek kapcsán számunkra is ismerős), többször felmerült a kivonás gondolata, de a maláj MiG-ek a mai napig rendszerben vannak, mert a váltótípus kiválasztási folyamata nem halad túl gyorsan. 2015-ben felmerült az indiaiak számára megalkotott UPG verzióra való korszerűsítés, de az ázsiai fél később elállt az üzlettől a magas költségek miatt.

Ha a fent említett MiG-29SzM-mé történő modernizáció megvalósul, akkor a Mianmar számára létrehozott koncepció sztenderddé válik, és a vékonyabb pénztárcájú vásárlók számára olcsóbb alternatívát jelenthet az UPG-nél. Egy másik vevőjelölt is van már az SzM verzió számára, ez pedig Banglades, ahol a 2000-es évek elején beszerzett 10 darab Fulcrum képességeit szeretnék növelni.

Fórum hozzászólások

  • molnibalage
    Majd, ha nem "lepkefing" jelzővel dobálózol, akkor térjünk vissza erre.
    Mellesleg ebben semmi személyeskedés nem volt ebben. Csak a te stílusodban válaszoltam...


    Véleményed lehet, de az FM-ekbn szerencsére tények vannak...


    Az F-16A hatótávolsága még nagyobb, mert a gép könnyebb, kisebb állásszöggel repül végig.
    Továbbra is dobálózol a lepkefing hatótávval amikor FM alapján azt is megmutattam, hogy az F-15A gépek nem tudtak volna 2x2000 font bombával támadni úgy, ahogy az F-16A. Szóval akkor most kitalálod, hogy lepkefing hatótávja van az F-15-nek?


    Korlátozott légiharc képesség? A no.1. dogfight teljesítménnyel? Keresem a kandi kamerát. Az megvan, hogy a szovjet frontvadászoknak a MiG-23 előtt nem volt? Így nézd a mércét... A BVR képesség hiánya önmagában nem volt döntő akkor. Főleg az ellen gépparkját nézve. Amúgy az F-15A is vadászbombázónak készült és a C változata is megkapta a teljes csomagját kicsit még javítva is az A-nak úgy, hogy soha nem használta ki az USAF az A-ét sem.


    Tök jó, mert azt is megnéztük és azonos sebesség és teher esetén a LO-LO-LO hatósugara az F-16A és Szu-22-nek kvázi azonos. Úgy, hogy itt is laza 3 tonna eltérés van...


    A korábbi MiG-29-es exportváltozatok se kellettek kb. a kutyának se tömegesen a Szuhoj gépekhez képest. Ezen mit változtat a MiG-35 a Szu-30 és 35 megléte mellet...?


    Akkor miért nem rendelt korábban 29-es? Az átvett algériai behazudott gépekkel is tessék-lássék repültek.
    Mindem tiszteletem mellett.
    Én nem minősítettem a Te "zizi" jelződet, Te se minősítsd az enyémet.
    Nálam tény szerint ez is "lepkefing" kategória FM ide, vagy oda,
    minden dobálózás nélkül. Azt írtam, hogy Szu-22 (aminek szintén nem valami acélos a hatósugara) és így is van, tények szerint is. Azért a komolyabb hatótávolságok nem itt kezdődnek. Fegyverzet, vagy hatótáv? Az egyiket csak a másik rovására lehet növelni.
    Az F-16A közeli légiharcban (dogfigt) nagyon jó volt, de ez a légiharc képességnek csak egy szelete. Ezért írtam, hogy korlátozottan, mert csak ebben volt jó, nagyon jó. BVR képesség MiG vonalon valóban nem volt meg a MiG-23-ig, de pl. Yak-28P, Szu-11, Szu-15 kb. 23-25km volt. F-15A-val kapcsolatosan pont Te írtad, hogy miért nem azokkal hajtották végre. (Gebasz esetén a fél F-15 flotta lelett volna amortizálva). Én már akkor (1981-ben) azon csodálkoztam, hogy miért nem F-4E repülőgépekkel hajtották végre a támadást.
    Az orosz frontlégierőben nem voltak MiG-29 vadászgépek? LOL... 9.12. valóban nem sok, náluk a 9.13. volt rendszeresítve, ami nem volt export verzió.
    Engedd már el a MiG-29-et, talán az eredeti kérdésemre kellene összpontosítani.
  • ghostrider
    Én már akkor (1981-ben) azon csodálkoztam, hogy miért nem F-4E repülőgépekkel hajtották végre a támadást.
    Mert csak légi utántöltéssel ment volna,amit túl kockázatosnak itéltek.Az F16hoz is nagyobb szárny póttartályokat használtak,mint az amcsi szabvány.
  • Allesmor Obranna
    Az orosz védelmi ipari belpolitika a MiG-et semmiképp sem akarja veszni hagyni
    Ez a lényeg. Ezért is írták alá 2018-ban a 6 darabos MiG-35 megrendelést (a tervezett 24-ből) Együléses Sz típusjelzéssel és a kétüléses UB jelzéssel.
  • boki
    Ez a lényeg. Ezért is írták alá 2018-ban a 6 darabos MiG-35 megrendelést (a tervezett 24-ből) Együléses Sz típusjelzéssel és a kétüléses UB jelzéssel.
    Pedig kéne, mert szemmel láthatóan zsákutca.
  • Hpasp
    Ez a könyv csak 9.12-est tárgyalja, semmi többet.
    Ahogy a linkben is benne a könyv a szovjet légierő 9.12-es gépeiről ír 1983-1993 . Készül már a 2. és a 3. kötet is. A második rész a 9.13-as tárgyalja, Alcíme: Szovjet és a független államok légiereje 1994-1999, a 3. rész a 9.51-el foglalkozik, alcíme: Új évszázad 2000-2008
  • boki
    Ahogy a linkben is benne a könyv a szovjet légierő 9.12-es gépeiről ír 1983-1993 . Készül már a 2. és a 3. kötet is. A második rész a 9.13-as tárgyalja, Alcíme: Szovjet és a független államok légiereje 1994-1999, a 3. rész a 9.51-el foglalkozik, alcíme: Új évszázad 2000-2008
    Sajnos, csak ígérgetik - lassan már tizenegy éve - a második, harmadik kötetett.
  • A lelött "libiai" MiG-29 kapcsán az egyik rádió ma reggeli műsorában felhivták Szabó "Topi" Zoltánt, aki elméselte rutinosan a régi "kattintásos" sztoriját, ám a beszélgetés végén számomra váratlan dolog történt, Topiból a beszélgetés hevében kibukott, hogy a magyar visszavonulása után ő is dolgozott külföldi zsoldos pilótaként, nem árulta el, hogy hol, de úgy tűnt, több helyen is. Ami még érdekesebb, hogy azt mondta, hogy az egyik ilyen helyen olyan intenziven repült, hogy volt ahol 1 hónapban 1000 (!) felszállása volt. A riporter visszakérdezett, hogy tényleg ezret mondott-e, de igen.

    Ti erről hallottatok valamit?
  • Capslock27
    A lelött "libiai" MiG-29 kapcsán az egyik rádió ma reggeli műsorában felhivták Szabó "Topi" Zoltánt, aki elméselte rutinosan a régi "kattintásos" sztoriját, ám a beszélgetés végén számomra váratlan dolog történt, Topiból a beszélgetés hevében kibukott, hogy a magyar visszavonulása után ő is dolgozott külföldi zsoldos pilótaként, nem árulta el, hogy hol, de úgy tűnt, több helyen is. Ami még érdekesebb, hogy azt mondta, hogy az egyik ilyen helyen olyan intenziven repült, hogy volt ahol 1 hónapban 1000 (!) felszállása volt. A riporter visszakérdezett, hogy tényleg ezret mondott-e, de igen.

    Ti erről hallottatok valamit?
    Az ~33 felszállás/nap. Ezt most hogy csinálták? Váltógépekkel 1/2 órás bevetés 16.5 óra alatt majd 7.5 óra pihenés? Vagy 33 iskolakör?
  • Capslock27
    A lelött "libiai" MiG-29 kapcsán az egyik rádió ma reggeli műsorában felhivták Szabó "Topi" Zoltánt, aki elméselte rutinosan a régi "kattintásos" sztoriját, ám a beszélgetés végén számomra váratlan dolog történt, Topiból a beszélgetés hevében kibukott, hogy a magyar visszavonulása után ő is dolgozott külföldi zsoldos pilótaként, nem árulta el, hogy hol, de úgy tűnt, több helyen is. Ami még érdekesebb, hogy azt mondta, hogy az egyik ilyen helyen olyan intenziven repült, hogy volt ahol 1 hónapban 1000 (!) felszállása volt. A riporter visszakérdezett, hogy tényleg ezret mondott-e, de igen.

    Ti erről hallottatok valamit?
    Topi külföldi tevékenységéről nem hallottam (gondolom az adóhivatal miatt se reklámozta), de ennyi felszállás szerintem csak oktatóként jöhet össze havonta. Ha kezdőkkel foglalkozott, akkor ugye felszállás-iskolakör leszállás majd még egyszer, még egyszer stb., váltás nélkül ugyanazzal a tanonccal óránként akár 10-15 is összejöhet. Unalmas és fárasztó lehet, a sokadiknál - főleg már fáradtan - egy izguló, figyelmetlen és fakezű újonccal akár veszélyes is, de valamit valamiért (gondolom nem kabátgombokért vállalta). Egyébként volt több magyar pilóta is (vadászok és helikopteresek is), akik a légierő 90-es években történt leépítése után külföldön sokfelé vállaltak pilótamunkát, akár forróbb/harciasabb környezetben is ... elég kalandos évek és életek voltak azok.
  • gafzhu
    Az ~33 felszállás/nap. Ezt most hogy csinálták? Váltógépekkel 1/2 órás bevetés 16.5 óra alatt majd 7.5 óra pihenés? Vagy 33 iskolakör?
    Teljesen hihetetlen és lehetetlen érték. Vagy, ha minden toch/go-t annak vesz...
  • molnibalage
    Teljesen hihetetlen és lehetetlen érték. Vagy, ha minden toch/go-t annak vesz...
    .
    .
    .


    a konkrét epizódot kb 41:50-től figyeld, az a rész ott indul.


  • Ez pedig az új gép:

    [​IMG]

    Mennyivel jobb lenne, ha az együléses példányok visszakapnák a régi, együléses kabintetőt, mondjuk egy alacsonyabb öv vonallal a jobb kilátás végett. De ez a kétüléses dekk csak extra légellenállás, semmi több.
    Annyi előnye van csupán, hogy egyfélát kell gyártani az egy- és a kétüléses gépekhez.

Ugrás a fórum topichoz