|

Megvan a maláj MiG-ek új specifikációja?

Minden valószínűség szerint megvan, mi adja a Maláj Királyi Légierő MiG-29N Fulcrum repülőgépeinek korszerűsítési csomagjának alapját.

Mint kiderült, a márciusban megrendezett LIMA 2017 kiállításon és vásáron az orosz delegáció ajánlatot tett Malajzia számára a MiG-29N flotta modernizációjára. A gépeket “olcsósított” MiG-29UPG verzióra húznák fel, ahogy tették ezt a mianmari gépek esetében is, melyek a MiG-29SzM típusjelzést kapták. A korszerűsített példányok többek közt annyiban különböznek az UPG típusjelzésű gépektől, hogy megmaradt az eredeti N-019E radar, bár néhány alkatrészt módosítottak, cseréltek a berendezésen.

Még sokáig maradnak Malajziában a MiG-29-esek? ,

Malajzia 18 gépes Fulcrum-flottával rendelkezik, melyet 1994-ben rendelt és 1995-96 között vehetett át. A gépek alkatrész-ellátásával sok probléma volt (ez a magyar MiG-29-esek kapcsán számunkra is ismerős), többször felmerült a kivonás gondolata, de a maláj MiG-ek a mai napig rendszerben vannak, mert a váltótípus kiválasztási folyamata nem halad túl gyorsan. 2015-ben felmerült az indiaiak számára megalkotott UPG verzióra való korszerűsítés, de az ázsiai fél később elállt az üzlettől a magas költségek miatt.

Ha a fent említett MiG-29SzM-mé történő modernizáció megvalósul, akkor a Mianmar számára létrehozott koncepció sztenderddé válik, és a vékonyabb pénztárcájú vásárlók számára olcsóbb alternatívát jelenthet az UPG-nél. Egy másik vevőjelölt is van már az SzM verzió számára, ez pedig Banglades, ahol a 2000-es évek elején beszerzett 10 darab Fulcrum képességeit szeretnék növelni.

Fórum hozzászólások

  • Hpasp
    Mondjuk a MiG-29-esnek pont függőlegesen skálázott az üzemanyag mennyiség mérője.

    [​IMG]
    Mérésthechnikán így tanítják. Hovatovább a MiG-21-et is hadititokként kezelték. Ha mindenki egyesével nekilát ellenpéldákat hozni, megkeresem a szervert és kihúzom.
  • Algír forrás szerint a MAKSz keretein belül az algír delegáció megállapodott a MiG-gel, hogy a 2020-ban kivonásra kerülő MiG-29Sz típust a MiG-35-el váltanák le.
  • nyugger
    Algír forrás szerint a MAKSz keretein belül az algír delegáció megállapodott a MiG-gel, hogy a 2020-ban kivonásra kerülő MiG-29Sz típust a MiG-35-el váltanák le.
    Valszeg az ucso esely a Mig nek. Jo volna mar ha tenyleg tudnanak eg APAR rendszert belerakni. Mar 94 kornyeken igertek hogy "hamarosan keszen lesz" Az Indusoknak is igertek anno az AE-t demeg senki nem kapott es nem is latott beloluk .
  • boki
    5 ország mint potenciális MiG-35 vásárló.

    https://rg.ru/2019/09/05/piat-stran...hjxzJntJX148O6pqPxI3k1GGV8x9p1rCk0npPCRAd0Puk
    nyugger
    Algír forrás szerint a MAKSz keretein belül az algír delegáció megállapodott a MiG-gel, hogy a 2020-ban kivonásra kerülő MiG-29Sz típust a MiG-35-el váltanák le.

    A MiG-29-es típust üzemeltető országokat próbálják hírbe hozni, a MiG-35-össel:

    Algéria – három század használt MiG-29 9.13-asuk volt, amik közül kettőt már az évtized elején leváltottak Szu-30MKA-ra. Egy maradék századot MiG-35-ösre cserélni nincs sok értelme, náluk inkább a Szu-24-esek lecserélése a kérdés. Persze, ha politikai az indok, az bármit elbír.

    Egyiptom - itt látok reális politikai esélyt, kérdés ki fogja fizetni? Finanszírozza egy gazdag arab ország a háttérből, vagy az oroszok fizetik ki és elkönyvelik, soha vissza nem fizetendő kölcsönként. Van erre pénze az oroszoknak?

    Irán - a MiG-29-esnél, húsz évvel régebbi gépeket is vígan repülnek. Irán tudja, hogy érdekeinek képviseletére a vallásinak álcázott háborúk, illetve az atomfegyverzet birtoklása az alkalmas, nem a MiG-35-ös vadászgép.

    Fehéroroszország - már született megrendelés a Szu-30SzM-re, a MiG-29-esek lecserélése céljából

    Észak-Korea - amennyiben az Oroszoknak van akarata és pénze a koreai gazdaság finanszírozásának átvételére Kínától, akkor majd lesz orosz vadászgép is, akár MiG-35-ös.

    India - nem értem a gondolkodásukat. Együtt ’dolgozva’ egy egyiptomi arabbal, vagy egy muzulmán malajziaival, azokban több kulturális közös pontot találok, mint az indiaiakban. Innentől bármi lehet, de ami fontos, ők nagyrészt az egyetlenek, akik fizetnének is a MiG-35-ösért, tehát nem az oroszoknak kellene finanszírozni.


    Legalábbis jelenleg így látom, de nyitott vagyok más véleményekre…
  • Galcom
    A MiG-29-es típust üzemeltető országokat próbálják hírbe hozni, a MiG-35-össel:

    Algéria – három század használt MiG-29 9.13-asuk volt, amik közül kettőt már az évtized elején leváltottak Szu-30MKA-ra. Egy maradék századot MiG-35-ösre cserélni nincs sok értelme, náluk inkább a Szu-24-esek lecserélése a kérdés. Persze, ha politikai az indok, az bármit elbír.

    Egyiptom - itt látok reális politikai esélyt, kérdés ki fogja fizetni? Finanszírozza egy gazdag arab ország a háttérből, vagy az oroszok fizetik ki és elkönyvelik, soha vissza nem fizetendő kölcsönként. Van erre pénze az oroszoknak?

    Irán - a MiG-29-esnél, húsz évvel régebbi gépeket is vígan repülnek. Irán tudja, hogy érdekeinek képviseletére a vallásinak álcázott háborúk, illetve az atomfegyverzet birtoklása az alkalmas, nem a MiG-35-ös vadászgép.

    Fehéroroszország - már született megrendelés a Szu-30SzM-re, a MiG-29-esek lecserélése céljából

    Észak-Korea - amennyiben az Oroszoknak van akarata és pénze a koreai gazdaság finanszírozásának átvételére Kínától, akkor majd lesz orosz vadászgép is, akár MiG-35-ös.

    India - nem értem a gondolkodásukat. Együtt ’dolgozva’ egy egyiptomi arabbal, vagy egy muzulmán malajziaival, azokban több kulturális közös pontot találok, mint az indiaiakban. Innentől bármi lehet, de ami fontos, ők nagyrészt az egyetlenek, akik fizetnének is a MiG-35-ösért, tehát nem az oroszoknak kellene finanszírozni.


    Legalábbis jelenleg így látom, de nyitott vagyok más véleményekre…
    Általam linkelt orosz cikk, amit most lefordítottál a Military Watch véleménye(eredeti cikk)

    Oroszul nem tudóknak:
    https://militarywatchmagazine.com/a...om-india-and-north-korea-to-belarus-and-egypt

    Ide tartozik, hogy Malajzia már konkrét tárgyalásokat folytat a Mig-35 -ről. Ezt ma jelentette ki Malajzia miniszterelnöke, aki szintén résztvevője a Keleti Gazdasági Fórumnak Vlagyivosztokban.
  • Galcom
    Algéria – három század használt MiG-29 9.13-asuk volt, amik közül kettőt már az évtized elején leváltottak Szu-30MKA-ra. Egy maradék századot MiG-35-ösre cserélni nincs sok értelme, náluk inkább a Szu-24-esek lecserélése a kérdés. Persze, ha politikai az indok, az bármit elbír.
    24-48 közti lehetséges beszerzendő mennyiségről írnak, bár korábban a Szu-34 exportja is felmerült az algíroknál amiből aztán sem lett semmi. Szóval igen egyelőre még vegyük ezt a hírt egy adag szódával, mert a pénz nem végtelen és ki tudja mi lesz a végső döntés.

    boki
    Ide tartozik, hogy Malajzia már konkrét tárgyalásokat folytat a Mig-35 -ről. Ezt ma jelentette ki Malajzia miniszterelnöke, aki szintén résztvevője a Keleti Gazdasági Fórumnak Vlagyivosztokban.
    Pár napja olvastam olyat (nem tudom hol), hogy Putyin felajánlotta a maláj félnek, hogy Oroszország kész lenne visszavásárolni a maláj MiG-ket és azok helyébe küldeni MiG-35-t. Gondolom azért így is maradna jelentősebb összeg amit fizetnie kéne a malájoknak, de itt első sorban az export beindulása lenne a lényeg.
  • nyugger
    24-48 közti lehetséges beszerzendő mennyiségről írnak, bár korábban a Szu-34 exportja is felmerült az algíroknál amiből aztán sem lett semmi. Szóval igen egyelőre még vegyük ezt a hírt egy adag szódával, mert a pénz nem végtelen és ki tudja mi lesz a végső döntés.


    Pár napja olvastam olyat (nem tudom hol), hogy Putyin felajánlotta a maláj félnek, hogy Oroszország kész lenne visszavásárolni a maláj MiG-ket és azok helyébe küldeni MiG-35-t. Gondolom azért így is maradna jelentősebb összeg amit fizetnie kéne a malájoknak, de itt első sorban az export beindulása lenne a lényeg.
    1. Algéria: 14-16 darab MiG-29M/M2 vásárlásáról írt alá szerződést , ez mellett meg további 14-16 Szu-30MKI(A) -t is vesz.

    2. Malajzia: Igen arról van szó, hogy visszaadják a MiG-29-est és vesznek MiG-35 gépeket. Olcsó orosz hitelről folynak jelenleg a tárgyalások .
  • Galcom
    A MiG-29-es típust üzemeltető országokat próbálják hírbe hozni, a MiG-35-össel:

    Algéria – három század használt MiG-29 9.13-asuk volt, amik közül kettőt már az évtized elején leváltottak Szu-30MKA-ra. Egy maradék századot MiG-35-ösre cserélni nincs sok értelme, náluk inkább a Szu-24-esek lecserélése a kérdés. Persze, ha politikai az indok, az bármit elbír.

    Egyiptom - itt látok reális politikai esélyt, kérdés ki fogja fizetni? Finanszírozza egy gazdag arab ország a háttérből, vagy az oroszok fizetik ki és elkönyvelik, soha vissza nem fizetendő kölcsönként. Van erre pénze az oroszoknak?

    Irán - a MiG-29-esnél, húsz évvel régebbi gépeket is vígan repülnek. Irán tudja, hogy érdekeinek képviseletére a vallásinak álcázott háborúk, illetve az atomfegyverzet birtoklása az alkalmas, nem a MiG-35-ös vadászgép.

    Fehéroroszország - már született megrendelés a Szu-30SzM-re, a MiG-29-esek lecserélése céljából

    Észak-Korea - amennyiben az Oroszoknak van akarata és pénze a koreai gazdaság finanszírozásának átvételére Kínától, akkor majd lesz orosz vadászgép is, akár MiG-35-ös.

    India - nem értem a gondolkodásukat. Együtt ’dolgozva’ egy egyiptomi arabbal, vagy egy muzulmán malajziaival, azokban több kulturális közös pontot találok, mint az indiaiakban. Innentől bármi lehet, de ami fontos, ők nagyrészt az egyetlenek, akik fizetnének is a MiG-35-ösért, tehát nem az oroszoknak kellene finanszírozni.


    Legalábbis jelenleg így látom, de nyitott vagyok más véleményekre…
    .
    .
    Ennyi erővel a szolnoki repülőmúzeum is vehetne egy MiG-35-öt orosz pénzből, soha vissza nem fizetéssel. :)
  • boki
    Ez van az exportverziós MiG-35-ben

    Ez meglepett! o_O + Aesa radar ! Na az oroszok felnőnek!
    Akkor nem is kérdés hogy ez nagyméretű kijelző lesz az első szériás szu-57-hez is :cool:
  • episyrphus
    https://ujszo.com/kozelet/lezuhant-egy-szlovak-mig-29-es-a-pilota-katapultalt

    Lezuhant egy szlovák MiG-29. Ez már valóban egy az utolsók közül Szlovákiában

    https://ujszo.com/csak-nehany-ropkepes-mig-maradt


    "A baleset vizsgálatát nem a védelmi minisztérium, hanem ügyészi felügyelettel a rendőrség végzi. A nyomozást ugyanis általános közveszély okozásának gyanújával indították."



    "A szliácsi légibázison a MiG-ek karbantartását 15-30 fős orosz technikuscsapat végzi. Ezzel Szlovákia egyedülálló a NATO-ban, a lengyel és a bolgár légierő ugyancsak használja a géptípust, de ők maguk szervizelik azokat. Szlovákiának az orosz szerviz a következő években 177 millió eurójába fog kerülni. A védelmi minisztérium SNS által jelölt vezetőinek döntése nyomán az orosz technikusok ugyanis 2024-ig maradnak."


    "A Denník N információi alapján a Szlovákiában a hadrendben lévő MiG–29-esek piaci árát nehéz meghatározni, de hozzávetőlegesen 4-5 millió dollárba kerülhetnek. A lezuhant gép nem volt biztosítva." ???
  • Terminator
    https://ujszo.com/csak-nehany-ropkepes-mig-maradt


    "A baleset vizsgálatát nem a védelmi minisztérium, hanem ügyészi felügyelettel a rendőrség végzi. A nyomozást ugyanis általános közveszély okozásának gyanújával indították."



    "A szliácsi légibázison a MiG-ek karbantartását 15-30 fős orosz technikuscsapat végzi. Ezzel Szlovákia egyedülálló a NATO-ban, a lengyel és a bolgár légierő ugyancsak használja a géptípust, de ők maguk szervizelik azokat. Szlovákiának az orosz szerviz a következő években 177 millió eurójába fog kerülni. A védelmi minisztérium SNS által jelölt vezetőinek döntése nyomán az orosz technikusok ugyanis 2024-ig maradnak."


    "A Denník N információi alapján a Szlovákiában a hadrendben lévő MiG–29-esek piaci árát nehéz meghatározni, de hozzávetőlegesen 4-5 millió dollárba kerülhetnek. A lezuhant gép nem volt biztosítva." ???
    nyomtatott sajtóban még nem jelent meg, de a TV-s nyilatkozatok szerint a lezuhanás oka az volt, hogy elfogyott a keró..... Ezen a mig 29-es példányon vacakolt az üzemanyagmérő a technikusok szerint. Egyszer rendesen mutatott, máskor pedig megkergült. A pilóta azt hitte, kihúzza a reptérig.
  • episyrphus
    nyomtatott sajtóban még nem jelent meg, de a TV-s nyilatkozatok szerint a lezuhanás oka az volt, hogy elfogyott a keró..... Ezen a mig 29-es példányon vacakolt az üzemanyagmérő a technikusok szerint. Egyszer rendesen mutatott, máskor pedig megkergült. A pilóta azt hitte, kihúzza a reptérig.
    Markíza TV-ben elhangzottak szerint.;) Nem hivatalos-nem a VM álláspontja.
  • episyrphus
    nyomtatott sajtóban még nem jelent meg, de a TV-s nyilatkozatok szerint a lezuhanás oka az volt, hogy elfogyott a keró..... Ezen a mig 29-es példányon vacakolt az üzemanyagmérő a technikusok szerint. Egyszer rendesen mutatott, máskor pedig megkergült. A pilóta azt hitte, kihúzza a reptérig.

    Már az első hírekben is benne volt
    . Az a kérdés, hogy mi volt a kevés üzemanyag kiváltó oka...


    Magyar MiG-29-esekről is voltak ilyen történtetek, hogy rosszul jelzette az üzemanyagmennyiséget és majdnem baj lett belőle.

Ugrás a fórum topichoz