|

Megvan a maláj MiG-ek új specifikációja?

Minden valószínűség szerint megvan, mi adja a Maláj Királyi Légierő MiG-29N Fulcrum repülőgépeinek korszerűsítési csomagjának alapját.

Mint kiderült, a márciusban megrendezett LIMA 2017 kiállításon és vásáron az orosz delegáció ajánlatot tett Malajzia számára a MiG-29N flotta modernizációjára. A gépeket “olcsósított” MiG-29UPG verzióra húznák fel, ahogy tették ezt a mianmari gépek esetében is, melyek a MiG-29SzM típusjelzést kapták. A korszerűsített példányok többek közt annyiban különböznek az UPG típusjelzésű gépektől, hogy megmaradt az eredeti N-019E radar, bár néhány alkatrészt módosítottak, cseréltek a berendezésen.

Még sokáig maradnak Malajziában a MiG-29-esek? ,

Malajzia 18 gépes Fulcrum-flottával rendelkezik, melyet 1994-ben rendelt és 1995-96 között vehetett át. A gépek alkatrész-ellátásával sok probléma volt (ez a magyar MiG-29-esek kapcsán számunkra is ismerős), többször felmerült a kivonás gondolata, de a maláj MiG-ek a mai napig rendszerben vannak, mert a váltótípus kiválasztási folyamata nem halad túl gyorsan. 2015-ben felmerült az indiaiak számára megalkotott UPG verzióra való korszerűsítés, de az ázsiai fél később elállt az üzlettől a magas költségek miatt.

Ha a fent említett MiG-29SzM-mé történő modernizáció megvalósul, akkor a Mianmar számára létrehozott koncepció sztenderddé válik, és a vékonyabb pénztárcájú vásárlók számára olcsóbb alternatívát jelenthet az UPG-nél. Egy másik vevőjelölt is van már az SzM verzió számára, ez pedig Banglades, ahol a 2000-es évek elején beszerzett 10 darab Fulcrum képességeit szeretnék növelni.

Fórum hozzászólások

  • Hpasp
    És mi a különbség a 9.12A (két éve átadott orosz) és 9.12B (szovjet export) harci között?
    Úgy tudom,hogy ami a jugónak volt azoknak a két belső pilonja alkalmas póttartály függesztésére.
  • Erről nem tudok, de lehet. 9.12-esen a szárny alatti tartály csak utólagos módosítással volt lehetséges. A szlovák továbbszolgáló ( mostanság meg már inkább kimúló) MiG-29AS 9.12-esekre van szárny alatti tartály, az 1120 literes, a 9.13-asokról. A Luftwaffe a DASA-val közösen saját maga oldotta ezt meg, egyedi tartályokkal. Most nem ugrik be, hogy a lengyelek ezeket is átvették-e a gépekkel együtt.
  • Allesmor Obranna
    Erről nem tudok, de lehet. 9.12-esen a szárny alatti tartály csak utólagos módosítással volt lehetséges. A szlovák továbbszolgáló ( mostanság meg már inkább kimúló) MiG-29AS 9.12-esekre van szárny alatti tartály, az 1120 literes, a 9.13-asokról. A Luftwaffe a DASA-val közösen saját maga oldotta ezt meg, egyedi tartályokkal. Most nem ugrik be, hogy a lengyelek ezeket is átvették-e a gépekkel együtt.
    Jelentem az biztos, hogy hasznának(ltak) szárnytartályokat, láttam repülni velük polák fulcrumokat, de nem tudom, hogy a Luftwaffe-s egyedieket, vagy oroszt.
  • dudi
    Úgy tudom,hogy ami a jugónak volt azoknak a két belső pilonja alkalmas póttartály függesztésére.
    1990-es Jugó L-18 (MiG-29) manuált nézegetve, ott csak a középső 1500l-es tartályt említik, a szárny alattit nem.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
  • Hpasp
    1990-es Jugó L-18 (MiG-29) manuált nézegetve, ott csak a középső 1500l-es tartályt említik, a szárny alattit nem.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Bezzeg a német MiG-29 manuálban...
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
  • Hpasp
    És mi a különbség a 9.12A (két éve átadott orosz) és 9.12B (szovjet export) harci között?
    Közben Zord is adott egy megfejtést...

    9.12A VSz export
    9.12B nem VSz export
    9.12 szovjet (index után nincs betű).
    9.13-as meg a púpos, eredetileg más radar-megjelenítéssel (bár ez talán ez az összes szovjet N019 sajátossága is volt), elvileg belső zavaróberendezéssel (Gardenyija). Némi plusz keró is belefért, és nedves volt a két szárny alatti belső tartó is PTB1150-eseknek.
    A max felszállója is nagyobb volt, a hasznos terhelés 2000-ről 3200-ra nőtt.
  • Allesmor Obranna
    Erről nem tudok, de lehet. 9.12-esen a szárny alatti tartály csak utólagos módosítással volt lehetséges. A szlovák továbbszolgáló ( mostanság meg már inkább kimúló) MiG-29AS 9.12-esekre van szárny alatti tartály, az 1120 literes, a 9.13-asokról. A Luftwaffe a DASA-val közösen saját maga oldotta ezt meg, egyedi tartályokkal. Most nem ugrik be, hogy a lengyelek ezeket is átvették-e a gépekkel együtt.
    Tudnál ezekről az egyedi tartályokról képet mutatni?
  • MiG-29SzMT és UBM gépek "akcióban". Éleslövészet gépágyúval és B-13L (Sz-13) blokkal.
    Érdemes figyelni, hogy a hátsó ülés egyik kijelzőjén egy kamera képe jeleníthető meg:

  • boki
    Első MiG-35UB

    Ritka gagyi lett az új betűtípus és szám az oldalán. Már láttam ezt néhány újabban átadott Jak-130 és Su-30 gépen is. Hogy nem lehet már egy szabványt használni?
  • Serbian Air Force deployed 3 MiG-29’s to Bulgaria today. They will participate in a live fire exercise over the Shabla range. R-73E and R-60MK rockets expected to be fired during the exercise.
  • Sajnos pont ennél a videónál csesződött el Konsztantyin Khmelik videójának hangja, de azért látványos ez az amúgy ritkán látható MiG-29KR felszállás:

  • A szovjet haditengerészet(?) MiG-29-ese, 9.12-es változat. Az előterében arcra mintha Timu Apakidze álldogálna, aki később a Kuznyecovra települt 279 KIAP, hajófedélzeti alakulat Szu-33-as hajózóinak parancsnoka volt és egy ilyen típussal lelte halálát egy repülőnapon.

    [​IMG]

    [​IMG]
  • Allesmor Obranna
    A szovjet haditengerészet(?) MiG-29-ese, 9.12-es változat. Az előterében arcra mintha Timu Apakidze álldogálna, aki később a Kuznyecovra települt 279 KIAP, hajófedélzeti alakulat Szu-33-as hajózóinak parancsnoka volt és egy ilyen típussal lelte halálát egy repülőnapon.

    [​IMG]

    [​IMG]
    Lehet haditengerészeti.

    Amúgy a második képen meg L-39 van.
  • Igen, lehet, csak személy szerint én nem tudtam, hogy a haditengerészet repülőerőinek MiG-29-ese is volt. MiG-31-ese még most is van, meg sok más egyéb. Azt se tudtam, hogy Timur Apakidze repült 29-esen, persze ezt a kép alapján se lehet biztosra mondani, hiszen lehet, hogy csak előtte állt a fotó kedvéért.
    Ahogy simán lefotózhatták már vezérőrnagyként egy L-39-es előterében is.
  • Allesmor Obranna
    Igen, lehet, csak személy szerint én nem tudtam, hogy a haditengerészet repülőerőinek MiG-29-ese is volt. MiG-31-ese még most is van, meg sok más egyéb. Azt se tudtam, hogy Timur Apakidze repült 29-esen, persze ezt a kép alapján se lehet biztosra mondani, hiszen lehet, hogy csak előtte állt a fotó kedvéért.
    Ahogy simán lefotózhatták már vezérőrnagyként egy L-39-es előterében is.
    Pedig voltak itt is képek már. Pl., ha jól emlékszem, a 120. ezred is tengerészeti volt, sima 9.12-es gépekkel.
  • Allesmor Obranna
    Igen, lehet, csak személy szerint én nem tudtam, hogy a haditengerészet repülőerőinek MiG-29-ese is volt. MiG-31-ese még most is van, meg sok más egyéb. Azt se tudtam, hogy Timur Apakidze repült 29-esen, persze ezt a kép alapján se lehet biztosra mondani, hiszen lehet, hogy csak előtte állt a fotó kedvéért.
    Ahogy simán lefotózhatták már vezérőrnagyként egy L-39-es előterében is.

    Sziasztok!

    Kis szovjet haditengerészeti MiG-29-es történelem, akit érdekel: a hetvenes, nyolcvanas években, a Szovjet Haditengerészet Északi, Fekete és Csendes óceáni flottája rendelkezett csak egy-egy hajfedélzeti, merevszárnyas repülőezreddel, ami az ottani Kijev osztályú hordozóra települhetett ki, Jak-38-as helyből felszálló, szubszonikus vadászbombázó repülőgéppel. Mivel ezek repülési ideje nem biztosította a pilóták minimális repülési gyakorlatát, ezért az ezredek egy-egy MiG-21PFM/UM típussal felszerelt századot is használtak, amin a pilóták gyakorolhattak a Jak-38-as mellett. Ezen kívül a Balti és a Csendes óceáni flotta állományában volt egy-egy Szu-17M típussal feltöltött ezred a nyolcvanas években, ami a helyi „tengerészgyalogságot” támogatta. A Szu-17M változtatható szárnyú bombázókat, a Szovjet Frontlégierő selejtezte ki korában.

    Ebben az időszakban más Szuhoj vagy MiG típus nem volt a Haditengerészet állományában, egészen míg el nem kezdődött a síugrósáncos Riga/Leonyid Brezsnyev (most Kuznyecov) repülőgéphordozó és a fedélzetére szánt MiG-29K, Szu-27K és Szu-25UTG fejlesztése. A személyzet kiképzésére és harceljárások kidolgozására a nyolcvanas években felállítottak egy kiképző/tesztelő ezredet a Krímben egy-egy századnyi Szu-27, MiG-29 9.12 és L-39C repülőgéppel. Később a harmadik század Albatrossait lecserélték Szu-25UTG típusra. A fenti fotó ennél a 100. ezrednél készült!

    Majd a nyolcvanas évek legvégén, a nagy fegyverzetcsökkentések időszakában, több szovjet légihadsereg is úgy próbálta az alakulatait megtartani, hogy papíron átszervezte azokat a flotta állományába. Így kapott a Fekete-tengeri flotta két MiG-29 9.12/9.13 ezredet. De ez nem volt több, mint papír átszervezés.

    Egyébként 1992-ben mind a 100. ezredet, mint az előbb említett papíron átszervezett MiG-29-es ezredeket megörökölte Ukrajna és Moldova, ahol pár éven belül felszámolásra kerültek.

Ugrás a fórum topichoz