|

MiG-29-klónt fejleszt Ukrajna

Petro Porosenko ukrán elnök a minap Zaporizzsja városában járt, látogatást tett a híres Ivcsenko-Progressz hajtóműtervező irodában is, ahol meglepő kijelentést tett: Ukrajna saját vadászrepülőgépet fejleszt.

Zaporizzsja a szovjet hajtóműfejlesztés és -gyártás egyik fellegvára volt, itt települt ugyanis a Ivcsenko-Progressz hajtóműtervező iroda és a Motor-Sics hajóműgyár is. Szerencsére mindkét cég aktív napjainkban is, és az Oroszországgal szembeni viszony miatt fő szerep jut nekik az új ukrán harci repülőgép fejlesztésében: ők készítik az új típus hajtóművét, mely az AI-322F erőforráson alapul majd. Porosenko látogatásakor kiemelte, büszke, hogy Ukrajna egyike azon 5 nemzetnek, akik önerőből képesek sugárhajtóművek kifejlesztésére.

A 2012-es labdarúgó Európa-bajnokságra történő felkészülés jegyében nagyjavított ukrán MiG-29 ,

Az elnök által bejelentett és “Könnyű Harci Repülőgép” néven illetett program a MiG-29-esen alapul, legalábbis külsőre “nagy hasonlóságot mutat” az Ukrán Légierőben is hadrendben álló orosz típussal. A lényeget a csomagolás rejti, az avionika részben saját fejlesztésű lesz, részben nyugatról beszerzett, valamint szintén hazai gyártmány lesz az erőforrás is.

Hogy mikor lesz kézzel fogható vadászrepülőgépük az ukránoknak, azt egyelőre nem lehet tudni, ugyanis nem árultak el sokat a folyamat jelenlegi állásáról. Mindenesetre kíváncsian várjuk, hogy milyen lesz az ukrán MiG-29-es klón.

Fórum hozzászólások

  • Allesmor Obranna
    http://www.jetfly.hu/legierok/a-fecskek-koteleke-a-mig-35-osre-valt

    Furcsa. Még jóformán gyártásban sincs, de már megkapja a demo csapat. Ez volt anno a Szu-30/35Sz-el is, de azért csak betartották a normális utat.
    Ha a MiG-35-öst egyátalán rendszeresítik az orosz légierőben, a Sztrizsi akkor is csak az utolsó lesz a sorban.
    Ja, még a MiG-35 prezentáción nyilatkozta Rogozin hogy MiG-35-be ulnek át a fecskék. 2020-ig biztos gyártanak még gépeket. Viszont azt csiripelik a madarak, hogy beolvasztják az RSzK MiG-et a Szuhoj alá 2018-2019 folyamán.Kevés a gyengi , mindenhol optimalizálnak ahol tudnak.
  • Várható és logikus lépés. Sokat kritizáltam (én a foteltudós) a felemás módon megvalósult UAC kooperációt, de mára már látom, hogy mind az UAC, mind pedig az UEC elkezdett szépen azzá alakulni, aminek lennie kell. A szovjet hadi és repülőipari hagyatékot nem egyszerű átformálni a jelenkori gazdasági viszonyok szerint.
    Az elmúlt tíz év tapasztalata mutatja, hogy mind Oroszországnak, mind pedig a potenciális vevőkörnek a bejáratott Szuhoj termékek és a három hozzájuk tartózó gyár produktumai kellenek. A nagy gépek közül az Aviasztar Il-76-os és An-124-es programja tartható életben, míg a Tupoljevnek nem marad más, mint a három Tupoljev bombázó továbbfejlesztése, karbantartása. A Jakovlev mára lényegében beszorult az Irkut gyárába, de ott viszont - nyugodtan kijelenthetjük - kiválóan teljesít. A Berijev szintén.
    A helikoptereknél valamivel jobb a helyzet, mert mind a Mil, mind pedig a Kamov képes kényelmesen egymás mellett élve olyan gépeket gyártani, amelyekre stabilan van igény.
  • Allesmor Obranna
    Várható és logikus lépés. Sokat kritizáltam (én a foteltudós) a felemás módon megvalósult UAC kooperációt, de mára már látom, hogy mind az UAC, mind pedig az UEC elkezdett szépen azzá alakulni, aminek lennie kell. A szovjet hadi és repülőipari hagyatékot nem egyszerű átformálni a jelenkori gazdasági viszonyok szerint.
    Az elmúlt tíz év tapasztalata mutatja, hogy mind Oroszországnak, mind pedig a potenciális vevőkörnek a bejáratott Szuhoj termékek és a három hozzájuk tartózó gyár produktumai kellenek. A nagy gépek közül az Aviasztar Il-76-os és An-124-es programja tartható életben, míg a Tupoljevnek nem marad más, mint a három Tupoljev bombázó továbbfejlesztése, karbantartása. A Jakovlev mára lényegében beszorult az Irkut gyárába, de ott viszont - nyugodtan kijelenthetjük - kiválóan teljesít. A Berijev szintén.
    A helikoptereknél valamivel jobb a helyzet, mert mind a Mil, mind pedig a Kamov képes kényelmesen egymás mellett élve olyan gépeket gyártani, amelyekre stabilan van igény.
    Mondjuk én stabilan nem értem, hogy miért van három harci helikopter típus párhuzamosan.
  • Allesmor Obranna
    Szép új MiG-35 protó, már jön is le róla a festék:

    [​IMG]
    Ez miért történhet? Gyenge minőségű festék, vagy hanyag munkavégzés? Azért jobban is odafigyelhetnének, nem? Ezzel akarják eladni a gépet??
  • Pocok75
    Ez miért történhet? Gyenge minőségű festék, vagy hanyag munkavégzés? Azért jobban is odafigyelhetnének, nem? Ezzel akarják eladni a gépet??
    Hátha egyszer kipróbálták a maximális üzemi paramétereket, mint elérhető sebesség...
  • Allesmor Obranna
    Szép új MiG-35 protó, már jön is le róla a festék:

    [​IMG]
    LEhet, hogy csak olyan festés van rajta, mint a magyar 29-es díszfestése, amit lemosott az eső?
  • molnibalage
    LEhet, hogy csak olyan festés van rajta, mint a magyar 29-es díszfestése, amit lemosott az eső?
    Akkor felül mosta volna le. Szerintem ezt inkább a nem kielégítő technológiai fegyelem okozhatta ott alul.
  • molnibalage
    LEhet, hogy csak olyan festés van rajta, mint a magyar 29-es díszfestése, amit lemosott az eső?
    Az vizes bázisú festék volt, csak így engedték a díszítést.
  • fishbed
    Az vizes bázisú festék volt, csak így engedték a díszítést.
    Csak arra gondoltam, hogy nem tervezték ezt a mintát hosszútávra.
  • Különös lenne, hogy pont az alsó kékesszürke festés, ami majdnem minden új MiG-en megvan ne volna hosszútávra szánva. Szerintem Lukhoviciben valahogy nem jött össze a festés.
  • "Eddig még nem láttunk gyakorlatban alkalmazható orosz sisakdisplay-rendszert, noha ebből is többfélét fejlesztettek. Az ígéretek szerint a sorozatgyártás kezdetére már készen áll ez is."

    Remélem is nem a hoki sisakcélzó lesz
  • molnibalage
    A Szu-34-es is feje tetején állt meg. Gravitációs anomáliák vannak Oroszroszágban? :D
    molnibalage
    A Szu-34-es is feje tetején állt meg. Gravitációs anomáliák vannak Oroszroszágban? :D
    Nagyon vicces vóóótál mármeg na. :)

    [De most ezt miért kell csinálni? Néha az jön le, hogy értelmes vagy, most N/A.
    Csak bosszantásképpen, ha már te ilyen vagy.]

    Geofizika alapjai
    http://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop425/0033_SCORM_MFGFT6001T/sco_01_04.htm
    http://slideplayer.hu/slide/2092019/8/images/16/Gravitációs+anomáliák+1..jpg


    [​IMG]



    :)

Ugrás a fórum topichoz