Az Airbus Helicopters (korábban Eurocopter) egyik legújabb, leginkább előremutató terméke a H160 közepes többfeladatú helikopter. A típust elsősorban a polgári szférába szánják, de katonai célú felhasználásra is kínálják – a legújabb hírek szerint pedig lehet, hogy ez fogja meghozni az első nagyobb sikert a forgószárnyasnak. Franciaország védelmi minisztere szerint ugyanis Párizs a következő 10 éven belül 160-190 példányra tarthat igényt, amikkel a jelenlegi helikopterflottájuk egy részét váltanák le és egészítenék ki.
Jean-Yves Le Drian március 3-án beszélt erről annak kapcsán, hogy ellátogatott a dél-franciaországi Marignane városába, ahol az Airbus Helicopters egyik fő gyártóközpontja található. Drian szerint a H160 a Light Joint Helicopter program kapcsán lehet befutó. Arról, hogy mikor születhet meg erről a döntés, nem tudott konkrétumokat mondani, de azt biztosra vehetjük, hogy erre az áprilisi választásokig mindenképpen várni kell. A védelmi miniszter szerint viszont az elhatározás stabil, és a leendő új kormány maximum a mennyiségen fog változtatni, de azon sem szignifikánsan.
A H160 több, különböző korú és feladatkörű típust válthat le egyszerre, úgy a szárazföldi erők, mint a haditengerészet állományában. Az Aérospatiale Gazelle és Alouette III, az AS365 Dauphin, AS565 Panther, valamint az AS550 Fennec helyét is az új forgószárnyas veheti át – természetesen az adott haderőnem igényeinek megfelelő műszerezettséggel, fegyverzettel és egyéb kiegészítőkkel. A döntés hátterében jelentős részben a jelenlegi, igen vegyes képet mutató flotta egységesítése, ezáltal az üzemeltetési költségek csökkentése áll.
Az Airbus Helicopters 2018-2019 táján tervezi bevezetni a H160-ast a polgári piacra. A katonai verzió egyelőre még nincs kész, bár a mostani bejelentés minden bizonnyal nagy lökést ad majd a fejlesztésnek. A tervek szerint a szállítások akár már 2024-től megkezdődhetnek, amennyiben Párizs kellő időben megrendeli a típust, az első példányok pedig 2028-ban állhatnak szolgálatba.