|

Ázsiában mutatkoznak be a megújult Orosz Lovagok

Mint ismeretes, a világ egyik legismertebb katonai műrepülő köteléke, az Orosz Lovagok nemrég átnyergelt a korábban használt Szu-27-esekről a modernebb, jobb manőverező-képességű Szu-30SzM típusra. Az 1991-ben alakult formáció négy Szu-27P és két Szu-27UB repülőgépének élettartama a fokozott igénybevétel miatt elfogyott, ezért tavaly az Orosz Légierő a leváltásuk mellett döntött. Most pedig nyilvánossá vált, hogy az új gépek – amelyekkel már pár hónapja intenzíven zajlik a gyakorlás – mikor és hol mutatkoznak be először.

Az Orosz Lovagok műrepülő-kötelék egyik Szu-30SzM repülőgépe |Fotó: Marina Lisceva, Sputnik News ,

Orosz hírügynökségi források számoltak be róla, hogy Victor Bondarev, az Orosz Légierő vezérkari főnöke bejelentette: az Orosz Lovagok a malajziai Langkawiban megrendezett LIMA’17 során repülnek majd először nyilvános bemutatót a Szu-30SzM-ekkel. A március 21. és 25. között zajló esemény nemcsak repülőnapnak, hanem nemzetközi hadiipari szakkiállításnak is helyet ad, ezért a kötelék jelenléte marketingcélokat is szolgál, a Szuhoj ugyanis szeretne további megrendeléseket bezsebelni az ázsiai piacon.

Fórum hozzászólások

  • Allesmor Obranna
    A Vityazi pilóta szerintem sokkal jobb szóló bemutatót repül a Szu-35Sz-el, mint a Szuhoj saját gyári pilótái, Persze, Bogdan meg Vascsuk az istenek, de ez a demó, még ha ugyanazokat a jól ismert elemeket is tartalmazza, valahogy precízebb, élire vasaltabb és a manőverekben is látni némi harcászatilag indokolt kombinációt.



    Ilyen például a nagy ebességről indított, majd vektorálással extrém mód beszűkített 360 fokos húzott forduló. Ez egy kényelmetlen, nagy túlterhelésű manőver, főleg az elején az első belerántásnál, de utána látványos, hogy szinte maga körül megfordul a gép. Hasonlót az egyátalán nem vektorálós Rafale szokott csinálni. Érdekes, hogy egyiknél se fogy el a végére a szufla, mind a kettő kijön az egyhelyben manőverezésből, mégis gyorsan meg tudnak fordulni. Kérdés, hogy ez élesben is egyértelműen kihasználható a géppel?
    Mert ugye a közelmúltban láttuk, hogy a Navy klasszikus Hornet gépe is megverte a malájok Szu-30MKM gépét.
    Hol láttuk?
  • Allesmor Obranna


    Ezt is ide rakom:

    Megnézem majd, de ismerős a videó.
    Ha jól emlékszem akkor lényegében az jött le, hogy igazából a TVC még kis sebességnél se nagyon számít?
  • molnibalage
    Megnézem majd, de ismerős a videó.
    Ha jól emlékszem akkor lényegében az jött le, hogy igazából a TVC még kis sebességnél se nagyon számít?
    A pilóta számít egyedül. A kritikus pillanatban a Hornet pilóta jobban tudta érvényesíteni a saját gépe előnyeit, mint a két maláj pilóta az övét. És ezt többször is egymás után.
    A vektorálás a nose pointing tekintetében kulcsfontosságú előny, csak a megfelelő időzítés kell hozzá.
    Ha az nincs meg, rosszkor, rossz helyzetben válhat álló célponttá a gép.
    Az F-16-os nagy előnye a száguldozás, de jóformán mindent csak 9g környékén tud a saját javára fordítani, ezért is hívják a Viper pilótákat “nyaknélkülieknek”.
    A Szu-35Sz, illetve a Raptor esetében a nagy mozgékonyságot, a korlátok nélküli orr áthelyezést vegyítették a nagy energiafelesleggel.
  • Allesmor Obranna
    A Vityazi pilóta szerintem sokkal jobb szóló bemutatót repül a Szu-35Sz-el, mint a Szuhoj saját gyári pilótái, Persze, Bogdan meg Vascsuk az istenek, de ez a demó, még ha ugyanazokat a jól ismert elemeket is tartalmazza, valahogy precízebb, élire vasaltabb és a manőverekben is látni némi harcászatilag indokolt kombinációt.



    Ilyen például a nagy ebességről indított, majd vektorálással extrém mód beszűkített 360 fokos húzott forduló. Ez egy kényelmetlen, nagy túlterhelésű manőver, főleg az elején az első belerántásnál, de utána látványos, hogy szinte maga körül megfordul a gép. Hasonlót az egyátalán nem vektorálós Rafale szokott csinálni. Érdekes, hogy egyiknél se fogy el a végére a szufla, mind a kettő kijön az egyhelyben manőverezésből, mégis gyorsan meg tudnak fordulni. Kérdés, hogy ez élesben is egyértelműen kihasználható a géppel?
    Mert ugye a közelmúltban láttuk, hogy a Navy klasszikus Hornet gépe is megverte a malájok Szu-30MKM gépét.
    Érdekes, hogy a Vityazi két szólópilótájából az egyiknek a gépébe sokkal több kerozint tankoltak, mert a négy Szu-30SzM és a másik Szu-35Sz leszállását követően még egy külön bemutatót is lerepült a gép.
    De ez a jelentős többlet tömeg az azt megelőző repülésein egyátalán nem látszik meg!

  • Érdekes dolgot fedeztem fel ezen a gyári szárny képen. A szárny végén ott van az a borda. Eddig a Szu-27-es gépcsalád szárnyain ezt nem vettem észre, mert ott se volt. Akkor se, ha a Szorbcija konténert vitték a szányvégi R-73-as indítósín helyett (mivel a rögzító elem a konténer része volt, nem a szárnyé):

    [​IMG]

    Megnéztem az orosz Szu-35Sz gépeket és azt látom, hogy azon sincs rajta, ha a rakétaindító sínt visz a gép és nem az új zavarókonténert:

    [​IMG]

    Ha van konténer, akkor van szárnyvégi tartóborda is:

    [​IMG]

    Namost az egyiptomi gépek ebben is mások. Nem csak az L-sávú radarok hiányoznak a szárny mozgatható belépőéléből, de abban is van eltérés, hogy ha konténer helyett a rakétaindító sín megy fel a szárnyvégre, az orosz légierős gépekkel ellentétben akkor is van tartóborda:

    [​IMG]
    [​IMG]
  • Allesmor Obranna
    Érdekes dolgot fedeztem fel ezen a gyári szárny képen. A szárny végén ott van az a borda. Eddig a Szu-27-es gépcsalád szárnyain ezt nem vettem észre, mert ott se volt. Akkor se, ha a Szorbcija konténert vitték a szányvégi R-73-as indítósín helyett (mivel a rögzító elem a konténer része volt, nem a szárnyé):

    [​IMG]

    Megnéztem az orosz Szu-35Sz gépeket és azt látom, hogy azon sincs rajta, ha a rakétaindító sínt visz a gép és nem az új zavarókonténert:

    [​IMG]

    Ha van konténer, akkor van szárnyvégi tartóborda is:

    [​IMG]

    Namost az egyiptomi gépek ebben is mások. Nem csak az L-sávú radarok hiányoznak a szárny mozgatható belépőéléből, de abban is van eltérés, hogy ha konténer helyett a rakétaindító sín megy fel a szárnyvégre, az orosz légierős gépekkel ellentétben akkor is van tartóborda:

    [​IMG]
    [​IMG]
    Arra a "wingtip"-re gondolsz? :D
  • Három újabb Szu-35Sz készült el az orosz légirő számára. Ezek a legújabb, idáig legutolsó Szu-35Sz gépek. Itt van az egyik, még oldalszám nélkül.
    Különösebben egyéb új dolgot, változást, másfajta antennákat, újfajta panelvonalakat, miegyebet nem látok, ha van is ilyen a korábbi szériákhoz képest, az borítás alatt lesz.
    [​IMG]
  • Allesmor Obranna
    Három újabb Szu-35Sz készült el az orosz légirő számára. Ezek a legújabb, idáig legutolsó Szu-35Sz gépek. Itt van az egyik, még oldalszám nélkül.
    Különösebben egyéb új dolgot, változást, másfajta antennákat, újfajta panelvonalakat, miegyebet nem látok, ha van is ilyen a korábbi szériákhoz képest, az borítás alatt lesz.
    [​IMG]
    Csak a látószög fura vagy tényleg ennyire púpos...?
    A Szu-27-est soha nem láttam ennyire dundinak...
  • molnibalage
    Csak a látószög fura vagy tényleg ennyire púpos...?
    A Szu-27-est soha nem láttam ennyire dundinak...
    Megnyugtatlak, ez hajszálpontosan annyira púpos, amennyire az összes együléses Szu-27-es púpos, 1980, az első T-10Sz felszállása óta. Ugyanaz a törzskeret sor, ugyanazok a gyártó sablonok. Az, hogy itt nincs már meg a törzsféklap, nem módosította a kontúrt.

Ugrás a fórum topichoz