|

Új gépeket kapnak az Orosz Vitézek

A Russian Knights, azaz Orosz Vitézek számára lassan elérkezik a típuscsere pillanata, már meg is van, hogy melyik típus váltja az öregedő Flankereket.

Az 1991-ben alakult Orosz Vitézek vagy Orosz Lovagok néven is nevezett Russian Knigths (Русские Витязи, Russzkije Vityazi) bemutatócsapat eddig négy Szuhoj Szu-27P és két Szu-27UB repülőgéppel rendelkezett, de a számos repülőbemutató és gyakorlás rendesen eszi a gépek élettartamát. A közelmúltban azonban az Irkut bemutatta a bemutatócsapat színére festett első Szu-30SzM típusú vadászbombázót, melynek példányai a jelenlegi flottát váltják majd.

Fotó: Vyacheslav Pelymsky

Fotó: Vyacheslav Pelymsky ,

Fórum hozzászólások

  • gacsat
    Pl. Magukhoz képest. Ezeknek a rendszeresítését a 90es évek elejére tervezték. Meg az R-37esét, a Novatorét. Az elektronikus védelemről nem tudok, de az első iraki háború után nekik is nyilvánvalóvá vált, hogy anélkül a vadászgépek csak repülő célpontok.
    Közbeszólt a SZU felbomlása. De az R-77-1 a legújabb verzió(harmadik a 90-es évektől) és már (úgy néz ki) mindegyik Szu-35 harci ezrednél megjelent . (Nem csak Szíriában).
  • gacsat
    Mostanában így tudni. Ráadásul a Tu22es kivételével jobbára ők maguk lövöldözték le.
    Azt ne keverjük oda amit maguk lőttek le.Oké harci veszteség de még is külön kezelendő.
  • gacsat
    Mostanában így tudni. Ráadásul a Tu22es kivételével jobbára ők maguk lövöldözték le.
    3 Szu-25 és egy Tu-22M3-at vesztettek az oroszok. A grúzok találgattak: egyik nap 17 másik nap 19, Szakácsvili 21 lelőtt géprőll beszélt, de voltak akik 80 lelőtt orosz gépet nyilatkoztak. :)
  • boki
    Közbeszólt a SZU felbomlása. De az R-77-1 a legújabb verzió(harmadik a 90-es évektől) és már (úgy néz ki) mindegyik Szu-35 harci ezrednél megjelent . (Nem csak Szíriában).
    Ezt én is tudom, de a tényeken nem változtat. Az orosz légierő most kezd ismét combat ready lenni. Eddig csak azért nem lövöldözték le őket, mert mögöttük áll a stratégiai atomütőerő.
  • dudi
    Azt ne keverjük oda amit maguk lőttek le.Oké harci veszteség de még is külön kezelendő.
    Ebből a szempontból nem. Őskori, minden védelem nélküli békalábakkal repkedtek. Ezeket mát Afganisztánban korszerűsíteni kellett volna. Többnyire Iglákkal lövöldözték le őket.
  • boki
    3 Szu-25 és egy Tu-22M3-at vesztettek az oroszok. A grúzok találgattak: egyik nap 17 másik nap 19, Szakácsvili 21 lelőtt géprőll beszélt, de voltak akik 80 lelőtt orosz gépet nyilatkoztak. :)
    A két Stu-24est meg már ne is említsük. A többi visszaért orosz területre, de selejtezni kellett őket.
    Galcom biztos tudja őket oldalszám szerint is.
  • gacsat
    Ebből a szempontból nem. Őskori, minden védelem nélküli békalábakkal repkedtek. Ezeket mát Afganisztánban korszerűsíteni kellett volna. Többnyire Iglákkal lövöldözték le őket.
    Azért nem lehet egy kalap alá venni mert teljesen másként repülsz ha tudod,hogy nem kell ellenséges légvédelemmel számolnod mintha igen.Jó példa erre a 91-ben lelőtt Tornádó ami kvázi ballisztikus pályán érkezett nulla ellentevékenységet végezve(gyakorlatilag ez zavarta meg a Patriotot is).
  • dudi
    Azért nem lehet egy kalap alá venni mert teljesen másként repülsz ha tudod,hogy nem kell ellenséges légvédelemmel számolnod mintha igen.Jó példa erre a 91-ben lelőtt Tornádó ami kvázi ballisztikus pályán érkezett nulla ellentevékenységet végezve(gyakorlatilag ez zavarta meg a Patriotot is).
    Épp ez az. Csóri pilóták nem tudtak semmit. A földiek sem. Szerinted miért?
  • gacsat
    A két Stu-24est meg már ne is említsük. A többi visszaért orosz területre, de selejtezni kellett őket.
    Galcom biztos tudja őket oldalszám szerint is.
    Voltak sérült gépek amelyek hazatértek, Szu-25-ről kép is volt itt a fórumon.
    Messze nem volt 17 , a grúzok szeretnek lódítani.
  • dudi
    Azért nem lehet egy kalap alá venni mert teljesen másként repülsz ha tudod,hogy nem kell ellenséges légvédelemmel számolnod mintha igen.Jó példa erre a 91-ben lelőtt Tornádó ami kvázi ballisztikus pályán érkezett nulla ellentevékenységet végezve(gyakorlatilag ez zavarta meg a Patriotot is).
    2003-ban volt...
  • gacsat
    A két Stu-24est meg már ne is említsük. A többi visszaért orosz területre, de selejtezni kellett őket.
    Galcom biztos tudja őket oldalszám szerint is.
    Ha beleszámítjuk a saját tüz által elvesztett gépeket is akkor az oroszok összesen 6 gépet vesztettek (Grúziában lezuhant), abból :

    2x Szu-25BM
    1xSzu-25SzM
    2xSzu-24M
    1x Tu-22M3
  • Moscow Defence Brief provided a higher estimate for air force losses, saying that Russian Air Force total losses during the war were one Tu-22M3 long-range bomber, one Su-24M Fencer fighter-bomber, one Su-24MR Fencer E reconnaissance plane and four Su-25 attack planes.[7] Anton Lavrov listed one Su-25SM, two Su-25BM, two Su-24M and one Tu-22M3 lost.
  • gacsat
    Ezt én is tudom, de a tényeken nem változtat. Az orosz légierő most kezd ismét combat ready lenni. Eddig csak azért nem lövöldözték le őket, mert mögöttük áll a stratégiai atomütőerő.
    ...de ez a tényeken nem változtat...

    Mi lett volna, ha nem lett volna stratégiai ütőerő?
    De volt.
    S csak ez számít.


    Ui.; topic off:

    ... egy alkalommal én vittem haza intézményünk igazgatóját Miskolc "Rózsadombjára" vagy húsz-huszonöt éve.
    A város rendszerváltás utáni első polgármestere lakott ott polgármestersége ideje alatt, de ő már nem élt, a következő(k) meg már máshol laktak a sztori idején.
    Feltűnt, hogy mennyire rossz állapotban van az út ahhoz képest, hogy a város egyik "elitnegyede".
    Megkérdeztem a Dirit; hogy hogy ilyen rossz az út?
    - Nem itt lakik a polgármester.
    - Ez ennyire számít?
    - Jegyezze meg Misi: Csak ez számít.

    Úgy látom, hogy most sem sokkal különb az út:
    https://www.google.hu/maps/@48.0916...4!1sHjkggjyEzex6Ih44e-wMKQ!2e0!7i13312!8i6656
  • Terminator
    Szuhojok fekete krónikája
    Van benne pár tárgyi tévedés:

    "Az értesülések szerint a pilóták, így a csapatot vezető Tkacsenko ezredes is a fülke ergonómiájára, az elégtelen műszerezettségre (ez főleg a navigációs és a kommunikációs rendszereket érintette, hiszen éppen azért kapták meg a Szu-27M-eket, mert azokat harcra alkalmatlannak nyilvánították) és a borzasztó hadrafoghatósági arányokra panaszkodtak - a tucatnyi gépből néha alig 2-3 volt repülőképes. Nem meglepő, hogy inkább a gépek hajtóműveit szerelték át a régi Szu-27P-kbe, némi fúrás-faragás árán…"

    Fals. Semmit se kellett "fúrni-faragni".
    Az átadott öt darab Szu-27M-ben ugyanolyan AL-31F-ek voltak, mint a Szu-27P gépekben, az ugyanis csak terv volt, hogy ha sikerül rendszeresíteni a típust, akkor a hajtóműfejlesztés majd idővel "utoléri" a gépet és az is igazodni fog a növelt teljesítmény igényekhez.

    "...Az Irkutszki repülőgépgyárban épített, vadonatúj Szu-30SzM-ekből az első négyet (30-33 oldalszámmal) még 2016 októberében átvehette a csapat, majd november 29-én Kubinkán landolt a következő négyes (34-37) is. A két generáció között ég és föld volt a különbség: elég csak a modern, műholdas navigációt, a légi utántöltési képességet, a mozgó térképet vagy a széles látószögű, szem előtti kijelzőt (HUD) említeni, de a megnövelt tolóerejű és sokkal megbízhatóbb AL-41-es hajtóművek is jól jönnek majd a Vitézeknek..."

    Nincs ilyen, hogy AL-41-es hajtómű. Volt kb húsz éve olyan, hogy AL-41F, ez a MiG 1.44-ben volt és egyenként vagy 18 tonnányi tolóerőre volt képes, meg van olyan, hogy AL-41F-1Sz, ez van a Szu-35Sz-ben és valamivel több, mint 14 tonnányi tolóerő jellemzi.
    A Szu-30SzM-ben egyelőre az AL-31FP van beépítve, ezek tolóereje csak épphogy nagyobb, mint egy régi Szu-27-esé, 12.5 tonna helyett valamivel kevesebb, mint 13 tonna a fékpadi tolóerő, de legalább TVC-s és FADEC vezérelt.
  • Capslock27
    .
    .
    A fotón jól látom, hogy a képernyők csak matricaként oda vannak ragasztva? :)
    Így szokták a kiállításokon. Pl. Chinook pilótafülkéjében is láttam már ilyet.
    Egyszerűbb, mint megoldani hogy mutasson is valami érdekeset a kijelző.
    Vagy épp azt nem akarják, hogy lássák, mit és hogy mutat a kijelző, ezért be sem kapcsolják.

Ugrás a fórum topichoz