|

Új gépeket kapnak az Orosz Vitézek

A Russian Knights, azaz Orosz Vitézek számára lassan elérkezik a típuscsere pillanata, már meg is van, hogy melyik típus váltja az öregedő Flankereket.

Az 1991-ben alakult Orosz Vitézek vagy Orosz Lovagok néven is nevezett Russian Knigths (Русские Витязи, Russzkije Vityazi) bemutatócsapat eddig négy Szuhoj Szu-27P és két Szu-27UB repülőgéppel rendelkezett, de a számos repülőbemutató és gyakorlás rendesen eszi a gépek élettartamát. A közelmúltban azonban az Irkut bemutatta a bemutatócsapat színére festett első Szu-30SzM típusú vadászbombázót, melynek példányai a jelenlegi flottát váltják majd.

Fotó: Vyacheslav Pelymsky

Fotó: Vyacheslav Pelymsky ,

Fórum hozzászólások

  • Allesmor Obranna
    Azt nem értem, hogy miért maradnak ki a szórásból a Szu-34-esek hajtóművei.
    A Szu-34-esnek ugyanúgy AL-31FM-1-es hajtóművei vannak, mint a Szu-27SzM3-asoknak és a Szu-30M2-eseknek, de ezekkel ellentétben a 34-esek áthatóművezése valahogy nem opció.
    Emellett engem az is foglalkoztat, hogyha kiütik a képből az AL-31FM-1-est gyártó moszkvai egykori MMPP Szaljut-ot (akik mára már amúgy egy organizációban vannak az AL-31F-et, az AL-31F-3Sz-t, az AL-31FP-t és az AL-41F-1Sz-t, továbbá a 30-as gyártmányt is fejlesztő, de örök konkurens Ufa-i UMPO-val), akkor ők mit fpgnak csinálni?
    Semmit?
    2015-től
    АО „ОДК“ Производственный Комплекс „Салют“»
  • molnibalage
    A hír jó, csak egy repüléssel foglalkozó, magára valamit adó portál hogy a búbánatba süllyed odáig, hogy "motor" szót használjon a hajtómű helyett...?
    Kedvenc vesszőparipám. Többször kaptam már tőle gutaütést, de ez csak terjed mióta fogalmatlan amatőrök fordítanak filmeket/könyveket/cikkeket angolból. Egyszer poénból kigyűjtöttem egy a saját szakmámhoz kapcsolódó ismeretterjesztő filmből a hibás fordításokat, és elküldtem a csatornának. A válasz- mondjuk legalább válaszoltak - az volt, hogy sajnálják, de nem szakmabeliek fordítják. Ok, én megértem, hogy nem ül minden bokorban egy szakfordító, de legalább kapitális baromságokat ne adjanak az eredeti narrátor szájába. Na ilyen a hajtómű vs. motor is. És hiaba magyarázod nekik a különbséget, néz rád a nagy kék bölcsész szemével és semmi.
  • Hogy a cikkhez is írjak valamit: egyrészt mi az, hogy gyakran
    boki
    2015-től
    АО „ОДК“ Производственный Комплекс „Салют“»
    Na, most volt kicsi időm és elolvastam az eredeti hivatkozott cikket, és az abban hivatkozott cikket... Szóval nekem ebből kicsit zavaros kép alakult ki. Valóban a Szu-27, 30, 35 van felsorolva, de, van ott egy bekezdés ami számomra elég zavaros, és ami alapján nem teljesen egyértelmű, hogy mire is gondolt Makienko? OK, kellene erősebb hajtómű és egységesítünk, de ez úgy is értelmezhető, hogy az ebben a bekezdésben fesoroltak kivételek, meg úgy is, hogy nem, meg úgy is, hogy csak az 57, 35Sz esik ki a többi nem. Az utolsó mondattal meg mégjobban megkeveri az egészet a 35Sz új verzióival...

    "Замдиректора Центра анализа стратегий и технологий Константин Макиенко называет идею унификации двигателя плодотворной. Проект позволит постепенно унифицировать двигатели тяжелых истребителей «Су» на основе использования технологии «изделия 117» (используется в Су-57 и Су-35С) и уйти от устаревающих АЛ-31Ф и АЛ-31ФП, говорит он. Кроме того, отмечает господин Макиенко, фронтовые бомбардировщики Су-34 и многоцелевые истребители Су-30СМ явно «недомоторизованы» и нуждаются в более мощных двигателях, особенно это относится к более тяжелому Су-34. «Новые модернизированные модификации истребителя Су-35С будут тяжелеть и также потребуют дополнительной тяги»,— говорит он."

    De majd Boki lehet, hogy többet tud erről.
  • Flexus
    Hogy a cikkhez is írjak valamit: egyrészt mi az, hogy gyakran

    Na, most volt kicsi időm és elolvastam az eredeti hivatkozott cikket, és az abban hivatkozott cikket... Szóval nekem ebből kicsit zavaros kép alakult ki. Valóban a Szu-27, 30, 35 van felsorolva, de, van ott egy bekezdés ami számomra elég zavaros, és ami alapján nem teljesen egyértelmű, hogy mire is gondolt Makienko? OK, kellene erősebb hajtómű és egységesítünk, de ez úgy is értelmezhető, hogy az ebben a bekezdésben fesoroltak kivételek, meg úgy is, hogy nem, meg úgy is, hogy csak az 57, 35Sz esik ki a többi nem. Az utolsó mondattal meg mégjobban megkeveri az egészet a 35Sz új verzióival...

    "Замдиректора Центра анализа стратегий и технологий Константин Макиенко называет идею унификации двигателя плодотворной. Проект позволит постепенно унифицировать двигатели тяжелых истребителей «Су» на основе использования технологии «изделия 117» (используется в Су-57 и Су-35С) и уйти от устаревающих АЛ-31Ф и АЛ-31ФП, говорит он. Кроме того, отмечает господин Макиенко, фронтовые бомбардировщики Су-34 и многоцелевые истребители Су-30СМ явно «недомоторизованы» и нуждаются в более мощных двигателях, особенно это относится к более тяжелому Су-34. «Новые модернизированные модификации истребителя Су-35С будут тяжелеть и также потребуют дополнительной тяги»,— говорит он."

    De majd Boki lehet, hogy többet tud erről.
    A Stratégiai és technológiai elemző központ igazgató-helyettese Konsztantyin Makijenko nyilatkozata. Szerinte el kell hagyni a kiöregedett Al-31F és Al-31FP hajtómüveket.
    Ideálisnak tartja az univerzális hajtómü fejlesztésének ötletét, mivel a Szu-34 és Szu-30SzM igen "alulmotorizált" , de ez főleg a Szu-34-re vonatkozik. Ugyanúgy kell egy erősebb hajtómü a Szu-35Sz modernizált változatának is majd.

    Mi a nyilatkozat mondanivalója? Jó lenne egy új univerzális hajtómü -a 117 alapján kifejlesztve-, amely bekerülne a Szu-30SzM-be, Szu-34-be(modernizált változatba főleg) és a későbbiek folyamán modernizált Szu-35Sz-be is.
  • boki
    A Stratégiai és technológiai elemző központ igazgató-helyettese Konsztantyin Makijenko nyilatkozata. Szerinte el kell hagyni a kiöregedett Al-31F és Al-31FP hajtómüveket.
    Ideálisnak tartja az univerzális hajtómü fejlesztésének ötletét, mivel a Szu-34 és Szu-30SzM igen "alulmotorizált" , de ez főleg a Szu-34-re vonatkozik. Ugyanúgy kell egy erősebb hajtómü a Szu-35Sz modernizált változatának is majd.

    Mi a nyilatkozat mondanivalója? Jó lenne egy új univerzális hajtómü -a 117 alapján kifejlesztve-, amely bekerülne a Szu-30SzM-be, Szu-34-be(modernizált változatba főleg) és a későbbiek folyamán modernizált Szu-35Sz-be is.
    Igen, eddig én is eljutottam. A mi nálam kicsit zavart okozott, hogy ez az "új univerzális hajtómű" az azonos lenne e a Szu-27-30-35 leendő közös hajtóművével?
  • Flexus
    Igen, eddig én is eljutottam. A mi nálam kicsit zavart okozott, hogy ez az "új univerzális hajtómű" az azonos lenne e a Szu-27-30-35 leendő közös hajtóművével?
    Nyilván.

    Nálam az a kérdés melyik Szu-27 változatokat akarják új hajtómüvel felszerelni.
  • Amit ez ügyben látni kell:
    A 117Sz gyártmányjelzéssel ismert AL-41F-1Sz hajtómű csak egy állomás az AL-31F hajtóművek 70-es évek vége óta tartó fejlesztésében. Már tizenöt évvel ezelőtt is ismert volt egy útiterv a tolóerő-hatásfok-élettartam triumvirátus fejlesztésének tekintetében. Megnövekedett levegőátfutás, sűrítési viszony, gázhő, de ugyanakkor élettartam is egyben.
    Ez a folyamat nem állt le, senkit se tévesszen meg, hogy 2012 óta sorozatban gyártják a 117-es 117Sz jelű változatát, egyelőre csak a Szu-35Sz-ek számára. A dolog annak ellenére sem állt meg itt, hogy párhuzamosan folyik a 30-as hajtómű igen lassú fejlesztése is.
    Ugyanis a projektet erősen húzza a Szu-57-esek számára készült kis szériás átmeneti megoldás, a 117-es egy módosulata, a 117A vagy helyenként 117F néven ismert verzió.
    Kívülről nem különböztethető meg a Szu-35Sz AL-41F-1Sz hajtóművétől, de már most is erősebb mind maximál, mind forszázs rezsimen a Szu-57-esek hajtóműve, mint a nagy szériájú Szu-35-ösöké. A fejlesztési cél a 117A nyomdokán kifejlesztett modernizált AL-41F-1Sz, ami valószínű majd az AL-41F-2Sz jelülést fogja kapni. A 30-as hajtómű pedig logikusan majd AL-51F néven kezdi meg pályafutását az orosz légierőben. De addig is az oda kifejlesztett technológiák átemelődnek a tovább fejlesztett AL-41F-1-esekbe, F-2-esekbe.
  • Annyival kiegészéteném, hogy voltak hangok, amik a 30-as hajtómü fejlesztésének leállítását akarták, így csak az uj hajtómü fejlesztésére fókuszálnának, de természetesen elvetették. Tehát a 30-as hajtómü továbbra is fejlesztés alatt és kizárólag a Szu-57 -es számára.
  • Galcom
    • A Nyugati Stratégiai Főparancsnokságot lengyelországi központtal, ami alá a keletnémet, lengyel, csehszlovák, belorusz, balti és kárpáti (Ukrajna) körzeteket tartoztak
    • Valamint a Nyugati Stratégiai Főparancsnokságot, kijevi központtal, ami alá magyar, román, bolgár, kijevi és a odessza-i körzetek tartoztak.
    Két Nyugati S. Főpk.? Nem sok az?
    Egyik déli, nem?

    molnibalage
    , hogy a hiperkönnyű Szu-27 fajlagos fogyasztásával számoltunk az egész út alatt
    Ezt kérdeztem ma az F-15 topikban :)

    molnibalage
    Mert akkor manual nem jó vagy mi...
    Esetleg butítottak rajta, hogy ne számolgasson itt boldog boldogtalan?
  • borisz
    Esetleg butítottak rajta, hogy ne számolgasson itt boldog boldogtalan?
    Pont, hogy nem. Kihozza az Oszriak repülgetést tök reálisan, hogy mire és hogyan volt jó az F-15. Az F-16CJ manual is visszaigazolja az F-16CJ-t.
    Magy ugyanazon diagrammal tök más átrepülési távolság jön ki a részletes manuallal, mint a rövidebb másik forrással? Ami amúgy szintén nem volt publikus?

    Most akkor ezt hogy...?
  • T.Tom
    Gyorsan fakulnak a szegény Szuhojok:
    [​IMG]
    Van egy erős tippem, hogy az első nagyjavítást követően a Szergyukov-szürke gépek már nem fogják visszakapni ezt a festést. Szu-34-es, Szu-35Sz, Mi-24P, Mi-35M és Mi-28N is van ilyen. Mára már mind kifakult. Talán még a MiG-29KR és KUBR gépek tartják magukat.
  • boki
    Anno 4. -ként regisztráltam az Aerotech-re egy írás miatt, amiben pontatlanul hoztak orosz gépekkel kapcsolatos hírt. Majd mikor megcáfoltam és linkeltem hozzá a forrást, azóta abból(általam linkelt) irkálnak néha össze-vissza logikátlanul.
    Itt ez az új hajtómüves hír, amiről már én 1 hete írtam szintén ebből a forrásból, De a fontosabb dolgok fordítása helyett eltávolodik az india Szu-30MKI vonalon és feltételezi, hogy az oroszoknak problémáik vannak a saját hajtómüveikkel. Szóval sokszor átmennek amatőr szintbe...

    Innen vették:
    https://bmpd.livejournal.com/4092455.html
    De legalább az USA-fan olvasók imádják. Az még külön bónusz a történetben, hogy az orosz helikopterek és repülőgépek folyamatos fikázásán túl, egy olyan press kitet, honlap designt használnak, hogy amikor először megláttam az oldalt, akkor azt hittem,hogy a TASZSZ hírügynökséghez tartozik a portál :D :D
  • Allesmor Obranna
    Van egy erős tippem, hogy az első nagyjavítást követően a Szergyukov-szürke gépek már nem fogják visszakapni ezt a festést. Szu-34-es, Szu-35Sz, Mi-24P, Mi-35M és Mi-28N is van ilyen. Mára már mind kifakult. Talán még a MiG-29KR és KUBR gépek tartják magukat.
    A tengerészti Szu-30SzM-k is szürkén jöttek nagyon sokáig annyi különbséggel, hogy azok alul kék és szürke foltosak. Sőt szürkében adták át az új Be-200-at is.
  • Allesmor Obranna
    Van egy erős tippem, hogy az első nagyjavítást követően a Szergyukov-szürke gépek már nem fogják visszakapni ezt a festést. Szu-34-es, Szu-35Sz, Mi-24P, Mi-35M és Mi-28N is van ilyen. Mára már mind kifakult. Talán még a MiG-29KR és KUBR gépek tartják magukat.
    Ez volt az?
    [​IMG]
  • boki
    A "Szergyukov szürke" festés, amit minden gépen alkalmaztak
    A 33-as is kezd már viseltes lenni, a két kép elkészülte között 7 év telt el:
    [​IMG]
  • T.Tom
    A 33-as is kezd már viseltes lenni, a két kép elkészülte között 7 év telt el:
    [​IMG]
    3-4 évet számoltak akkor a festéssel. hogy kibír. Egy festés 300-400 000 Rubel.
  • Amennyire én a festéshez értek, itt nem az alapozóval van a baj, mert nem mállik a festés, hanem fakul, kivékonyodik. Korábban olvastam valakitől, hogy azért, mert kerozinnal mossák a gépeket. Ez - különösen az A-50-est látva - szerintem nem állja meg a helyét. Nekem úgy tűnik, hogy ez a festéktípus az UV hatására egyszerűen elbomlik, krétásodik, porlad és az eső, meg a menetszél, a repülés közbeni hatások elhordják a felületről. Korábban a Szu-27-eseket érintette ez a probléma, miközben a kortárs MiG-31-es flotta klasszikus "teflonszürke" festését annyira nem.
  • Szergej Bogdan és Szergej Csernyisev az OKB Szuhovo tesztpilótái a vietnami 935-ös vadászrepülő ezred pilótáit oktatják "mesterfokú pilóta" program keretében.

  • A Su-35 pilótafülkéje megvédi a pilótát a 'nukleáris robbanás sugárzásától

    [​IMG]
    Su-35 Jet pilótafülke:

    Az orosz Su-57 vadászrepülőgép „üveg” védőburkolata meg tudja védeni a pilótát a „nukleáris robbanás sugárzásától”, a repülőgép radarjeleinek csökkentése mellett - állította fejlesztője.

    Az új anyagok elősegítik a pilótafülke észlelhetőségének csökkentését a radarérzékelés szempontjából - mondta.

    Az új tulajdonságokat a pilótafülke "üvegének" öntésére kifejlesztett monolitos polikarbonátból készült új technológia, valamint az arany és indium-ón ötvözetek speciális bevonatként való alkalmazása tették lehetővé.

    Andrey Silkin azt állítja, hogy a világon nem létezik még egy ilyen típusú technológia.

    "Az ONPP Tekhnologiya szerződést írt alá a PJSC Sukhoi-val (amely a Su-57-et gyártja) polimer kompozit alkatrészek szállítására az Su-57 sorozatgyártásához 2028-ig 74 termékkészlet gyártását biztosítjuk. "- mondta Silkin a kormánynak szóló jelentésben.

    [​IMG]
  • Wilson
    A Su-35 pilótafülkéje megvédi a pilótát a 'nukleáris robbanás sugárzásától

    [​IMG]
    Su-35 Jet pilótafülke:

    Az orosz Su-57 vadászrepülőgép „üveg” védőburkolata meg tudja védeni a pilótát a „nukleáris robbanás sugárzásától”, a repülőgép radarjeleinek csökkentése mellett - állította fejlesztője.

    Az új anyagok elősegítik a pilótafülke észlelhetőségének csökkentését a radarérzékelés szempontjából - mondta.

    Az új tulajdonságokat a pilótafülke "üvegének" öntésére kifejlesztett monolitos polikarbonátból készült új technológia, valamint az arany és indium-ón ötvözetek speciális bevonatként való alkalmazása tették lehetővé.

    Andrey Silkin azt állítja, hogy a világon nem létezik még egy ilyen típusú technológia.

    "Az ONPP Tekhnologiya szerződést írt alá a PJSC Sukhoi-val (amely a Su-57-et gyártja) polimer kompozit alkatrészek szállítására az Su-57 sorozatgyártásához 2028-ig 74 termékkészlet gyártását biztosítjuk. "- mondta Silkin a kormánynak szóló jelentésben.

    [​IMG]
    Attól IS! Meg mindentől IS!

    De képen is látszik a kabinkeret szemből, oda kell is, hogy ne engedjen se ki semmi sugárzást mert azt még rádióamatőr is képes lenne detektálni a világ másik végéről.

Ugrás a fórum topichoz