|

Új gépeket kapnak az Orosz Vitézek

A Russian Knights, azaz Orosz Vitézek számára lassan elérkezik a típuscsere pillanata, már meg is van, hogy melyik típus váltja az öregedő Flankereket.

Az 1991-ben alakult Orosz Vitézek vagy Orosz Lovagok néven is nevezett Russian Knigths (Русские Витязи, Russzkije Vityazi) bemutatócsapat eddig négy Szuhoj Szu-27P és két Szu-27UB repülőgéppel rendelkezett, de a számos repülőbemutató és gyakorlás rendesen eszi a gépek élettartamát. A közelmúltban azonban az Irkut bemutatta a bemutatócsapat színére festett első Szu-30SzM típusú vadászbombázót, melynek példányai a jelenlegi flottát váltják majd.

Fotó: Vyacheslav Pelymsky

Fotó: Vyacheslav Pelymsky ,

Fórum hozzászólások

  • hurci10
    És mit keres ott? Már ennyire nagy a barátság?
    Részt vesz a "Technofest-2019" repülési és üripari kiállításon Isztambulban.Mellette az MSz-21, SSJ-100, BE-200 és a Szu-57 is
  • Hivatalos, úgy fest mindegyik Szu-33-asra visszakerült a már lassan negyedszázada(!) eltávolított tizenegyedik és tizenkettedik pozícióba a fegyvertartó.
    De megmaradt a fékhorog is.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Cserébe viszont úgy néz ki, deaktiválták az eddigi nagy-szárnytartót (ami a szárazföldi Szu-27-esekével azonos helyen volt), így simán lehet, hogy a Szu-33-as továbbra is csak 10 pilonnal rendelkezik.
    Kérdés nyilván az is, hogy a pilon állapot visszajelző műszer a HUD alatt hány tartót tud kiszolgálni. A képet árnyalja, hogy a fotók 2018-asok, így az is lehet, hogy a gépek hordozóképessége jottányit se változott, csak az R-27-es rakéta tartóját pakolgatják egyik pozícióból a másikba.
    Korábban ilyen volt:

    [​IMG]

    Tehát az, hogy kiderüljön, a DCS szimulátor Szu-33-asának modellje korrekt-e, még várat magára.
    [​IMG]
  • arbalest
    Kazah és orosz Szu-30-asok a Centr-2019 hadgyakorlaton.

    [​IMG]
    Hogy én mennyire imádtam gyerekoromtól mindig is a MAZ teherautók hangját!

    A duplasvancú Szuhojokét meg azóta, hogy szerepeltek az Orosz Vitézek Kecskeméten!
    Az a hang a gázturbinák indításakor...bárki hallását odaadtam volna, hogy gyakrabban halljam élőben, ilyen közelről.:D:rolleyes:
  • Radar For Super Sukhoi?

    [​IMG]One fitted with SU-35.
    Most powerful PESA out there.
    Can track 30 @ 350km+ dist., lock on 8.
    Detect 3m2 RCS at up to 400 km
    RCS 0.01m2(SR-71/Bird) at 90km
    RCS 0.001m2(F-35) at 60km
  • Jevgenyij Topgun legújabb videója Permből, ahol most Szu-35Sz-ek vendégeskedtek.
    Itt is jól látni a "megfontolt" nekifutást, amelynél az is látszik, hogy a repülőnapokon látható vektorálásos starthosszcsökkentés ezúttal elmarad.
    Szerintem ez a lassú hajtóműfelpörgetés és a valószínű csökkentett forszázs rezsim, a vektorálás mellőzésével együtt a hajtómű békeidős üzemeltetése, mellyel igen sok üzemidőt nyernek.
    Ennek az ellentéte az AL-41F-1Sz-nél (117Sz) a rendkívüli üzemmód, ahol maximálisan kiaknázzák az AL-31F-hez képesti többlet levegőátfutást és sűrítési viszonyt és ott aztán van utánégetés rendesen.

  • Allesmor Obranna
    Jevgenyij Topgun legújabb videója Permből, ahol most Szu-35Sz-ek vendégeskedtek.
    Itt is jól látni a "megfontolt" nekifutást, amelynél az is látszik, hogy a repülőnapokon látható vektorálásos starthosszcsökkentés ezúttal elmarad.
    Szerintem ez a lassú hajtóműfelpörgetés és a valószínű csökkentett forszázs rezsim, a vektorálás mellőzésével együtt a hajtómű békeidős üzemeltetése, mellyel igen sok üzemidőt nyernek.
    Ennek az ellentéte az AL-41F-1Sz-nél (117Sz) a rendkívüli üzemmód, ahol maximálisan kiaknázzák az AL-31F-hez képesti többlet levegőátfutást és sűrítési viszonyt és ott aztán van utánégetés rendesen.

    MiG-31-eseknél indul a videó, az nem vektorált. Azok hajtóművét nem gyártják egy ideje. Ott nem spórolnak a hajtóművekkel? Az zsír új Szu-35-nél erre mi szükség van, amikor elvileg a FADEC miatt eleve kímélőbbek a tranziensek?
  • molnibalage
    MiG-31-eseknél indul a videó, az nem vektorált. Azok hajtóművét nem gyártják egy ideje. Ott nem spórolnak a hajtóművekkel? Az zsír új Szu-35-nél erre mi szükség van, amikor elvileg a FADEC miatt eleve kímélőbbek a tranziensek?
    A D-30F6-oson nincs FADEC, ott ilyen kíméletes felpörgetést csak kézzel lehetne összehozni, a pilóták egyéni képessége alapján.
    Habár az AL-41F-1Sz-nél se maga a fordulatszám felfutásának sebessége a lényeges, hanem annak időzítése egy adott gurulási sebességhez.
    A hajtóművek szemre úgy két lépcsőben pörögnek fel. Először a fékek oldásánál, utána meg vagy 100-150 méter gurulást követően.
    Ezt valószínű valami program vezérli.

    Lakenheath-nél láttam azonnal fáklyát dörrentő F-15E-t és olyat is, amelyik csak jóval a fékek felengedése után érte el a maximált, majd kezdett kapcsolni utánégetőt.
    Pilótája válogatja.

    A vektorálás mellőzése pedig egyértelműen az AN-100-as fúvócsövek megkímélése érdekében történhetett. Mivel ez a rendszer már a felszálláskor is együttműködik az FbW-el, biztos vagyok benne, hogy a leválaszthatósága opcionális és programvezérelt ugyanúgy.

Ugrás a fórum topichoz