A kínai repülőipar gyenge láncszeme a saját hazai hajtóműgyártás, aminek ledolgozására jelentős erőfeszítéseket tesznek. Ennek egyik állomása, hogy a tavalyi év végén megtörtént a közös európai-kínai AC352 helikopter első felszállása hazai gyártású WZ-16 hajtóművekkel.
Az AC352 egy hét tonnás kategóriába eső többcélú helikopter, mely a kínai Avicopter és az európai Airbus közös fejlesztése. Viszont a felek közt nem csak a helikopter fejlesztése történt közösen hanem a hajtóművé is. Így Kína, európai segítséggel tudott végigvinni egy hajtóműfejlesztést.
A szóban forgó WZ-16-os hajtómű egy új generációs 1 500 – 2 000 lóerő teljesítményű, kimondottan helikopterekbe szánt gázturbina. Jellemző rá egy nagyon kompakt és modul rendszerű kialakítás, mely a gyártó szerint 10%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt a vetélytársakhoz viszonyítva.
A WZ-16-lesz az első hajtómű aminek az engedélyeztetését párhuzamosan fogják végeztetni úgy Kínában, mint Európában. Míg Kínában WZ-16 megjelölés alatt, addig Európában Ardiden 3C márkanév alatt fog futni. Ha minden a tervek szerint halad, akkor az Ardiden 3C 2017 év végére megkapja a légyügyi engedélyt az EASA (European Aviation Safety Agency)-tól, a kínaiak viszont valamikor 2018-ban számítanak az otthoni engedélyek megszerzésére.