|

A400M először a Mach Loop-ban!

A Mach Loop névről a legtöbbeknek valószínűleg brit Tornado és Eurofighter, esetleg amerikai F-15E vadászbombázók jutnak eszébe, amint Közép-Wales hegyei között hasítják a levegőt szédületesen nagy sebességgel és rendkívül alacsonyan. A több völgyből álló, többé-kevésbé összefüggő “folyosó” azonban nem csak sugárhajtóműves típusoknak szolgál gyakorló repülések helyszínéül, hanem olyan teherszállítóknak is, mint például a C-130J Super Hercules – 2017. január 5-étől pedig az Airbus A400M Atlas is ide sorolható. Ezen a napon tette tiszteletét először a Mach Loop-ban az európai teherszállító, amiről kiváló felvételeket készítettek a helyszínen lévő spotterek. Jó szórakozást hozzájuk!

Fórum hozzászólások

  • kamm
    Marmint azok, akiknek tucatnyi Atlas van szolgalatban es ami az elsoszamu igaslovuk?

    Mert errol beszelunk itt honapok ota, csak neked valamiert beakadt ez a ruszlanos okorsg, mint onallo megoldas...
    Első számú igásló... na persze... Úgy érted a Herky, még mindig... :D Vissza fogják még őket sírni, miután eladják költségcsökkentés címszó alatt. Majd rájönnek.

    Nincs itt beakadva a Ruszlán, csak a nagy többség használja a fejét, akármennyire sem akarod beismerni. De te csak hord a szemetedet az Atlasszal mindenhová, fordulj jó sokat, de mind a 3 tervezett gépünkkel egyszerre, hogy minden eszközt/felszerelést célba juttass értékelhető időn belül, had égjen az üzemanyag, a repidő, meg az adófizetők pénze. Már ha fel tudnak szállni és nem alkatrészre várva, vagy a reptilalom miatt a földön vesztegelnek... Mindenki más meg akinek nagyobb az IQ-ja, mint egy marék száraz lepkének, az meg jól megpakolja a bérelt Ruszlánt. :)

    Ha már igásló, amúgy a britek mért a Foxhoundot meg a MAN-t próbálgatták a Ruszlánba? Ezeket az Atlasz is el tudja vinni... Mért nem mondjuk az ASCOD-ot, vagy Boxert? :p
  • tacticool
    Első számú igásló... na persze... Úgy érted a Herky, még mindig... :D Vissza fogják még őket sírni, miután eladják költségcsökkentés címszó alatt. Majd rájönnek.
    Pont az ellnekezoje: konkretan az mondjak, hogy legszivesebben az osszeset csereltek volna, de annyi penz a vilagon nincs.

    Szoval a "Herkyd" szepen eltunik, max megmarad arra a par csokkentett feladatra, amire meg jo marad.

    Nincs itt beakadva a Ruszlán, csak a nagy többség használja a fejét, akármennyire sem akarod beismerni. De te csak hord a szemetedet az Atlasszal mindenhová, fordulj jó sokat, de mind a 3 tervezett gépünkkel egyszerre, hogy minden eszközt/felszerelést célba juttass értékelhető időn belül, had égjen az üzemanyag, a repidő, meg az adófizetők pénze. Már ha fel tudnak szállni és nem alkatrészre várva, vagy a reptilalom miatt a földön vesztegelnek... Mindenki más meg akinek nagyobb az IQ-ja, mint egy marék száraz lepkének, az meg jól megpakolja a bérelt Ruszlánt. :)
    Kiveve, hogy military szinte alig hasznalja. Nem baj, a te fejedben rend van, az alenyeg, hogy te elhidd. :D

    Ha már igásló, amúgy a britek mért a Foxhoundot meg a MAN-t próbálgatták a Ruszlánba? Ezeket az Atlasz is el tudja vinni... Mért nem mondjuk az ASCOD-ot, vagy Boxert? :p
    Mit szeretnel mondani? Az Atlast reptetik minden vilagvegi helyre, tekerj vissza par oldalt, ki lett mar vesezve, kepezd magad a temaban kicsit.
  • kamm
    Pont az ellnekezoje: konkretan az mondjak, hogy legszivesebben az osszeset csereltek volna, de annyi penz a vilagon nincs.

    Szoval a "Herkyd" szepen eltunik, max megmarad arra a par csokkentett feladatra, amire meg jo marad.

    Kiveve, hogy military szinte alig hasznalja. Nem baj, a te fejedben rend van, az alenyeg, hogy te elhidd. :D

    Mit szeretnel mondani? Az Atlast reptetik minden vilagvegi helyre, tekerj vissza par oldalt, ki lett mar vesezve, kepezd magad a temaban kicsit.
    Igen? :D Ez azelőtt, vagy azután volt, mikor Mark Francois felszólalt tavaly ilyentájt a parlamentben a gépek rossz hadrafoghatósága miatt? Azt is mondta, volt időszak, hogy csak 2 gép állt bevetésre készen a 20-ból. The Telegraph-ot is megjárta.

    Itt is van mért próbálgatták a britek a Ruszlánt:
    https://www.janes.com/defence-news/news-detail/uk-paratroopers-deploy-to-bosnia

    És egy Herky vitte a katonákat. Biztos mind a 20 Atlasz valami a világvégi helyen haknizott... :D
    A katonaság alig használja? Hány példát kell még felhoznom? Tele van az internet vele. Tudom, van az a pénz, amiért segget csinál bárki a szájából, de te már teljesen hitelteleníted magad ezzel.
  • [QUOTE="kamm, post: 728743, member: 2439"
    Pont az ellnekezoje: konkretan az mondjak, hogy legszivesebben az osszeset csereltek volna, de annyi penz a vilagon nincs.
    .[/QUOTE]
    Értjük.
    Mivel a vételár nagyjából tudható és az nem túl HÚHA "egyesek" szerint, és az ángliusoknak még a C-17-re is tellett, itt az derülhetett ki hogy valami okból rohadt drága lehet az Atlas üzemeltetése - "ha annyi pénz a világon ninc
  • tacticool
    Igen? :D Ez azelőtt, vagy azután volt, mikor Mark Francois felszólalt tavaly ilyentájt a parlamentben a gépek rossz hadrafoghatósága miatt? Azt is mondta, volt időszak, hogy csak 2 gép állt bevetésre készen a 20-ból. The Telegraph-ot is megjárta.

    Itt is van mért próbálgatták a britek a Ruszlánt:
    https://www.janes.com/defence-news/news-detail/uk-paratroopers-deploy-to-bosnia

    És egy Herky vitte a katonákat. Biztos mind a 20 Atlasz valami a világvégi helyen haknizott... :D
    A katonaság alig használja? Hány példát kell még felhoznom? Tele van az internet vele. Tudom, van az a pénz, amiért segget csinál bárki a szájából, de te már teljesen hitelteleníted magad ezzel.
    Úgy látom újra előkerült a téma az A400 használhatatlanságárol csak olvas vissza kicsit a topikban és lesz egy két cikk felrakva amelyben pont a RAF hajózói cáfolják meg ezt mítoszt.Ami meg a hadrafoghatóságot illeti az csak a karbantartás kérdése érdekes módon a franciáknak a spanyoloknak törököknek és még a malájoknak sincs ilyen problémája az Atlassal.Pedig elég rendesen reptetik a gépeket.
  • Ha jól értem, akkor itt mindenki szeretne egy KC-390-est az Atlas teherbírásával és a Herky hajtóműveivel és egy Cessna 152 árában. Egyébként egy Boxer a zsebemben is elfér. Ha pedig a harcjárműre gondoltok, mindegyikbe befér a felfújható változat. Itt az ideális gép!!! :) :) :)

  • tacticool
    Igen? :D Ez azelőtt, vagy azután volt, mikor Mark Francois felszólalt tavaly ilyentájt a parlamentben a gépek rossz hadrafoghatósága miatt? Azt is mondta, volt időszak, hogy csak 2 gép állt bevetésre készen a 20-ból. The Telegraph-ot is megjárta.

    Itt is van mért próbálgatták a britek a Ruszlánt:
    https://www.janes.com/defence-news/news-detail/uk-paratroopers-deploy-to-bosnia

    És egy Herky vitte a katonákat. Biztos mind a 20 Atlasz valami a világvégi helyen haknizott... :D
    A katonaság alig használja? Hány példát kell még felhoznom? Tele van az internet vele. Tudom, van az a pénz, amiért segget csinál bárki a szájából, de te már teljesen hitelteleníted magad ezzel.
    Te olyan szinten vagy tájékozatlan, hogy az röhejes.
    Az meg az arrogancia teteje, hogy még a topicot sem vagy hajlandó vegigolvasni, csak az innen-onnan osszeguglizott, szazszor kitargyalt hulyesegeket tolod, ami passzol a prekoncepciodhoz. Tipikus gyomorbol érvelés, az egyik dolog, ami nagyon nem hianyzik az otthoni kulturabol...
  • Wilson
    Úgy látom újra előkerült a téma az A400 használhatatlanságárol csak olvas vissza kicsit a topikban és lesz egy két cikk felrakva amelyben pont a RAF hajózói cáfolják meg ezt mítoszt.Ami meg a hadrafoghatóságot illeti az csak a karbantartás kérdése érdekes módon a franciáknak a spanyoloknak törököknek és még a malájoknak sincs ilyen problémája az Atlassal.Pedig elég rendesen reptetik a gépeket.
    Hagyd, nem éri meg. Láthatóan lövése nincs az egész témáról avagy lepereg róla minden teny, mint blogenrol.
  • emel
    [QUOTE="kamm, post: 728743, member: 2439"
    Pont az ellnekezoje: konkretan az mondjak, hogy legszivesebben az osszeset csereltek volna, de annyi penz a vilagon nincs.
    .
    Értjük.
    Mivel a vételár nagyjából tudható és az nem túl HÚHA "egyesek" szerint, és az ángliusoknak még a C-17-re is tellett, itt az derülhetett ki hogy valami okból rohadt drága lehet az Atlas üzemeltetése - "ha annyi pénz a világon ninc
    Huh? A vételár 10 eve meg valani $175-180M volt, megis 20-30 geprn tul szerinted hanyra lenne penze annak a UK hadseregnek, amelyik a hajoin Windows NT Embeddedet futtatott meg 4-5 eve is...?
    Ennek semmi értelme. Világosan elmondta az akit ideztek, hogy barcsak lenne annyi penz, hogy levaltsak mindet egyszerre, de annyi a vilagon nincs.
  • Littlejohn
    Ha jól értem, akkor itt mindenki szeretne egy KC-390-est az Atlas teherbírásával és a Herky hajtóműveivel és egy Cessna 152 árában. Egyébként egy Boxer a zsebemben is elfér. Ha pedig a harcjárműre gondoltok, mindegyikbe befér a felfújható változat. Itt az ideális gép!!! :) :) :)

    A KC egy kiherelt kompromisszum, akkor van csak értelme, ha lemondunk a valóban nehéz technimarol, de megkapjuk mondjuk az Atlas feléért, akkor megeri a kockazat, mert akkor hatom Atlas helyett akar 4 KC is johet és meg mindig olcsobban jottek.
  • Parapitecus
    Magyar blog kedveském. Engem nem zavar, mert értem a nyelvet, de nem mindenki van így vele.
    Diohejban annyi, hogy ugyan eddig is gyakoroltak a hrlikopteres tankolast, de most eloszor teszteltek ugy, hogy valoban nyomtak at uzemanyagot. Szerintem meg iden meglesz a certificatiom erre is - ez nekunk is fontos lesz majd, ha Atlast veszünk a végén, a franciak is Caracalt
    tankolnak-tesztelnek vele...
  • Wilson
    Én kíváncsi leszek mit fognak csinálni 7 db A400-l a belgák amúgy egy vadonatúj 13,600 m² hangárt építenek az A400-k Melsbroekban.
    NATO alapító tagok. Nem félek, hogy egy percig is kihasználatlanul állnak majd..
  • kamm
    A KC egy kiherelt kompromisszum, akkor van csak értelme, ha lemondunk a valóban nehéz technimarol, de megkapjuk mondjuk az Atlas feléért, akkor megeri a kockazat, mert akkor hatom Atlas helyett akar 4 KC is johet és meg mindig olcsobban jottek.
    Ilyen kicsi volt ez az "óriásgép"
  • gacsat
    NATO alapító tagok. Nem félek, hogy egy percig is kihasználatlanul állnak majd..
    Ha jól vettem ki az az elképzelésük,hogy Benelux szállítóflottaként akarják üzemeltetni őket,amúgy az a 7 belga gép még egy A400-l fog kiegészülni ugyanis Luxemburg egyetlen A400-a is Melsbroekban a vadi új hangárban lesz elszállásolva.
  • rudi
    ...és hangsúlyozták hogy az új századnak kiemelt szerepe lesz a Francia H225M Caracal helikopterek légi üza.utántöltésében.
    Ezt a C-130-ról mondták a franciák... :cool:
    Pedig itt pár oldallal ezelőtt olvastam, hogy az A-400 erre is jó lesz, meg nekünk is jó lenne...

Ugrás a fórum topichoz