|

Hamarosan kezdődnek a MiG-35 állami tesztjei

Dmitrij Rogozin miniszterelnök-helyettes elárulta, januárban megkezdik a MiG-35 vadászbombázó állami tesztelését. A kéthajtóműves típus nyüstölését eredetileg már 2016 nyarán megkezdték volna, de ismeretlen okok miatt csúszik a csapatpróba.

By Oleg V. Belyakov – AirTeamImages [Creative Commons], via Wikimedia Commons

A típust eddig Oroszországon kívül csak Egyiptom rendelte meg, az afrikai állam 50 darabot vásárolt még 2016 februárjában.

Nézed meg a MiG-35-ös gyártósorát videón! Katt ide! >>>

Fórum hozzászólások

  • molnibalage
    Ez és még más faktorok betettek a 29-esenek
    Gondolom ebbe az avionika is benne volt. Mig -29 légi győzelemről nem is halottam még sose
  • Roni
    https://sputniknews.com/russia/201708131056420876-russia-virtual-testing/

    Miről szólhat a cikk? Fordítóval nem tudom értelmezni
    Felporgetik a szamitogepes szimulaciokat. Valos ideju tesztekre alkalmas szimulatorokat keszitenek. Osszefognak egyetemekkel, a vedelmi a ipar szereploivel es a leendo vasarloikkal, hogy egy komolyabb kozpontot hozzanak letre. A (teljesen orosz) programok mar lenyegeben megvannak. Kepesek szimulalni mindenfele repulo targyat. Olcsobb es gyorsabb lesz a fejlesztes, blabla...
  • Roni
    Amúgy az a legérdekesebb az egészbe hogy míg a hidegháborúkor a Mig-29 volt midnenhol a menő irak szíria stb más szovjet utódállamokban addig szu-27-ről szinte semmit nem lehetett tudni.
    Most meg az egész felcserélődött a Szuhojokat nyomják a MIG meg le van maradva.
    Jé, ez idáig fel sem tűnt!:eek:
    Komolyan: van némi igazságod!
  • "Amúgy az a legérdekesebb az egészbe hogy míg a hidegháborúkor a Mig-29 volt midnenhol a menő irak szíria stb más szovjet utódállamokban addig szu-27-ről szinte semmit nem lehetett tudni.Most meg az egész felcserélődött a Szuhojokat nyomják a MIG meg le van maradva."

    A MIG-29-el nem lett volna semmi baj. A Szovjetunió és a VSZ felbomlása után, Oroszországnak nem volt elég pénze semmire. Igy katonai repülőgépek tervezésére és gyártására is kevés jutott. Ez azt jelentette, hogy pld. amíg az F-16 folyamatos korszerűsítéseken, upgradeken ment keresztül, a tervezett MIG-29 korszerűsítések elmaradtak illetve megmaradtak prototípus szinten, és azok is csak félig-meddig készültek el. Utána viszont a Szuhoj iroda mindenhatója Pogoszjan került olyan helyzetbe, hogy az orosz állam mindenkor a Szuhoj protokat fogadta el. (A szuhoj is hasonló nehéz helyzetben volt, sok esetben nyugati, sőt amerikai haknikból fedezték a tervezési költségeket - lásd pld. Kvocsur repüléseit a gyári gépekkel klf. repnapokon). Olyan esetben is nyert a szuhoj amikor a MIG-29-es értelmesebb kompromiszum lett volna, Lásd. Orosz flotta Szu-33-as rendszersítése a Kuznyán. Aztán a MIG iroda és gyártósok lassan elavult. A gyártósora pld összehasonlíthatatlanul rosszabb körülmények között működött, (valszeg szakembere is kevesebb volt, mint a Szuhojnak) A Szuhoj 27-est is felajánlották egy csomó országnak már a HH végén (pld. nekünk is). Elviselhetetlenül drága lett volna az üzemeltetése abban az időben. A régebbi modikiációjú MIG-29-esek gyászos harci eredményei - aminek nagy részében támogatás nélkül repültek, mennyiségi és minőségileg is fölényben lévő ellenség ellen, (pld. Jugo vs NATO) vagy 2 évtizednyi lemaradással rendelkező erők oldalán repültek a világ legnagyobb koalíciója ellen (Irak - ENSZ csapatok, III. Iraki (öböl) háború -arra ösztökélték a még orosz fegyvert vásárolókat, hogy a Szu-27-est vegyék. Erre a magasabb harcérték, a nagyobb hatótáv, illetve járőrőzési képesség, nagyobb üzemanyagtartalék - és a modernizálások + az orosz állam tevékenysége is kellett amely a Pogoszjan féle Szuhojt támogatta. Nézzük meg, hogy a Szuhoj mikor kapott PESA lokátort pld.. Hány változatot alakítottak és és mennyi nyugati müszerintegrációja volt. A 29-eseknél csak a Maláj gépeknél oldották meg, de ott is csak részben ezeket.. Szinte minden más 29-es üzemeltető, csak a 29UPG-t kaphatta és kapta volna meg, de hány évre is a rendszeresítések után. Ez az egyetlen értelmes modernizáció,de azóta pld. hova fejlődött az F-16-os. Másik vegyük észre, hogy már nincs F-16 (bár van F-16V, de az utodtípus F-35 az USA és a külföldi váltótípus is, tehát a 29/35 moderizálással, új változattal sem szabadna vergődni. Új sárkány, hajtómű egyszóval XXI századi MIG kéne a tervezirodának.

    A MIG mára már teljesen beolvadt s másodhegedüsként bár még mindig brand a név, de a 29-est már Bangladesh sem veszi.. Az potenciális 29-es vásárlóknak utolsó lehetősége lesz ha az oroszok tényleg rendszeresítik a 35-öst, de Ők is csak akkor, ha az AESA, MAWAS, ECM megfelelő lesz. Nos ez elég távol van. Oroszországnak sincs már szüksége a 29/35-re, de talán még lenne potenciális 29-es vásárló amely a 35-öst megvenné. Intő jel az indiai naval változat, ahol már látszik, hogy a szárazföldi üzemeltetési kultúrájú gépeket gyártó, a tengerészeti igénybevételt nem tudta rendesen tervezni és minőséget gyártani.

    Én talán egy könyebb repülőgépet várnék már a MIG-től, 5 generációs-t, de az az igazság, hogy a Szu-57, amely kisebb a bazi nagy Szu-30/35 sorozatnál éppen optimális méretű. Viszont szélnek nem akarják ereszetni a MIG tervezőit, gyártósorát stb. ezért még fennmarad a MIG brand. Talán a MIG-nek az UCAV frontra kéne inkább tervezni, miként a Grumann tette amerikában. (bár az más projektekben is részt vesz.
  • molnibalage
    Érdekes a sapka is az egyik fickón.
    Ő maga Takhtar Aubakirov. Későbbi kazah elnöki főtanácsadó és mellesleg űrhajós is. A 29K fedélzeti teszteket (melyek nem voltak veszélytelenek) úgy csinálta meg, hogy már javában zajlott a kozmonauta kiképzése. Később a Kazah Repülésügyi Intézet vezetője és parlamenti képviselő is volt, no meg a Szovjetúnió Hőse is. Jelenleg nyugdíjas.
  • kelepisti
    "Amúgy az a legérdekesebb az egészbe hogy míg a hidegháborúkor a Mig-29 volt midnenhol a menő irak szíria stb más szovjet utódállamokban addig szu-27-ről szinte semmit nem lehetett tudni.Most meg az egész felcserélődött a Szuhojokat nyomják a MIG meg le van maradva."

    A MIG-29-el nem lett volna semmi baj. A Szovjetunió és a VSZ felbomlása után, Oroszországnak nem volt elég pénze semmire. Igy katonai repülőgépek tervezésére és gyártására is kevés jutott. Ez azt jelentette, hogy pld. amíg az F-16 folyamatos korszerűsítéseken, upgradeken ment keresztül, a tervezett MIG-29 korszerűsítések elmaradtak illetve megmaradtak prototípus szinten, és azok is csak félig-meddig készültek el. Utána viszont a Szuhoj iroda mindenhatója Pogoszjan került olyan helyzetbe, hogy az orosz állam mindenkor a Szuhoj protokat fogadta el. (A szuhoj is hasonló nehéz helyzetben volt, sok esetben nyugati, sőt amerikai haknikból fedezték a tervezési költségeket - lásd pld. Kvocsur repüléseit a gyári gépekkel klf. repnapokon). Olyan esetben is nyert a szuhoj amikor a MIG-29-es értelmesebb kompromiszum lett volna, Lásd. Orosz flotta Szu-33-as rendszersítése a Kuznyán. Aztán a MIG iroda és gyártósok lassan elavult. A gyártósora pld összehasonlíthatatlanul rosszabb körülmények között működött, (valszeg szakembere is kevesebb volt, mint a Szuhojnak) A Szuhoj 27-est is felajánlották egy csomó országnak már a HH végén (pld. nekünk is). Elviselhetetlenül drága lett volna az üzemeltetése abban az időben. A régebbi modikiációjú MIG-29-esek gyászos harci eredményei - aminek nagy részében támogatás nélkül repültek, mennyiségi és minőségileg is fölényben lévő ellenség ellen, (pld. Jugo vs NATO) vagy 2 évtizednyi lemaradással rendelkező erők oldalán repültek a világ legnagyobb koalíciója ellen (Irak - ENSZ csapatok, III. Iraki (öböl) háború -arra ösztökélték a még orosz fegyvert vásárolókat, hogy a Szu-27-est vegyék. Erre a magasabb harcérték, a nagyobb hatótáv, illetve járőrőzési képesség, nagyobb üzemanyagtartalék - és a modernizálások + az orosz állam tevékenysége is kellett amely a Pogoszjan féle Szuhojt támogatta. Nézzük meg, hogy a Szuhoj mikor kapott PESA lokátort pld.. Hány változatot alakítottak és és mennyi nyugati müszerintegrációja volt. A 29-eseknél csak a Maláj gépeknél oldották meg, de ott is csak részben ezeket.. Szinte minden más 29-es üzemeltető, csak a 29UPG-t kaphatta és kapta volna meg, de hány évre is a rendszeresítések után. Ez az egyetlen értelmes modernizáció,de azóta pld. hova fejlődött az F-16-os. Másik vegyük észre, hogy már nincs F-16 (bár van F-16V, de az utodtípus F-35 az USA és a külföldi váltótípus is, tehát a 29/35 moderizálással, új változattal sem szabadna vergődni. Új sárkány, hajtómű egyszóval XXI századi MIG kéne a tervezirodának.

    A MIG mára már teljesen beolvadt s másodhegedüsként bár még mindig brand a név, de a 29-est már Bangladesh sem veszi.. Az potenciális 29-es vásárlóknak utolsó lehetősége lesz ha az oroszok tényleg rendszeresítik a 35-öst, de Ők is csak akkor, ha az AESA, MAWAS, ECM megfelelő lesz. Nos ez elég távol van. Oroszországnak sincs már szüksége a 29/35-re, de talán még lenne potenciális 29-es vásárló amely a 35-öst megvenné. Intő jel az indiai naval változat, ahol már látszik, hogy a szárazföldi üzemeltetési kultúrájú gépeket gyártó, a tengerészeti igénybevételt nem tudta rendesen tervezni és minőséget gyártani.

    Én talán egy könyebb repülőgépet várnék már a MIG-től, 5 generációs-t, de az az igazság, hogy a Szu-57, amely kisebb a bazi nagy Szu-30/35 sorozatnál éppen optimális méretű. Viszont szélnek nem akarják ereszetni a MIG tervezőit, gyártósorát stb. ezért még fennmarad a MIG brand. Talán a MIG-nek az UCAV frontra kéne inkább tervezni, miként a Grumann tette amerikában. (bár az más projektekben is részt vesz.
    Szep-szep, meg igaz is, csak nem Pogoszjan, hanem Szimonov. Amirol/akirol te beszelsz, az Mihail Szimonov volt. Ekkortajt Pogoszjan meg kardiganos ormeny szobatudoskent szogletes fuvocsoves Szu-27-es, meg az Sz-32 Berkut projekteket iranyitotta.
  • Ha már tőlem okosabb... Az orosz számmisztika jegyében.. Értem én, hogy Szu-7, Szu-17, Szu-27, Szu-37 és Szu-57, de ebbe hogy illeszkedik bele, pld. a Szu-30 vagy Szu-35 (A Szu-25-ről nem is beszélve..).. OK gyártanak még sportgépeket, múrepülőgépeket is.. Hogyan is van ez???
  • kelepisti
    Ha már tőlem okosabb... Az orosz számmisztika jegyében.. Értem én, hogy Szu-7, Szu-17, Szu-27, Szu-37 és Szu-57, de ebbe hogy illeszkedik bele, pld. a Szu-30 vagy Szu-35 (A Szu-25-ről nem is beszélve..).. OK gyártanak még sportgépeket, múrepülőgépeket is.. Hogyan is van ez???
    47 is foglalt volt :)
  • kelepisti
    Ha már tőlem okosabb... Az orosz számmisztika jegyében.. Értem én, hogy Szu-7, Szu-17, Szu-27, Szu-37 és Szu-57, de ebbe hogy illeszkedik bele, pld. a Szu-30 vagy Szu-35 (A Szu-25-ről nem is beszélve..).. OK gyártanak még sportgépeket, múrepülőgépeket is.. Hogyan is van ez???
    Számtalan teóriát lehetne erről gyártani. A Szu-17 expotrja pl. páros számú lett, 20/22. A csapásmérő Szu-24 is páros. Aztán jött a Szu-25, ami kakukktojás. A Szu-27-ből lett Szu-30 exporta készült először, tehát érthető a páros szám, csak azóta már Oo. is használja. (Monjuk a Szu-30 evolúcós vonala nem egyszerű...) A Szu-33 meg megint páratlan. A Szu-32 csapásmérő páros, amiből végül Szu-34 lett. A Szu-35 páratlan sorszámú multirole, kb. illeszekdik a sorba.
  • Ahogy Én Balázs által leírtakat olvasom az magyarul katyvaszt jelent.. Igen a hazai felhasználásuak páratlan az export páros lett volna. De aztán ez teljesen nem igaz. A csapásmérők párosak, a vadász-multirole meg páratlan, de ez sem teljesen igaz. Ráadásul a műrepülő gépek meg fel is borítják a katonai sorrendet :) A Szu-47, meg az Sz-47 nevet is viselte/viseli. A T-50 milyen proto szám, honnan jött? A PAK-FA OK, azt tudjuk. A T sorozat hogyan épül fel a Szuhojnál?? .. bocs ez egy MIG topic..
  • No a T- gyári sorozatszámak legalább sikerült annyira utánanézni, hogy az másdik világháborús Szuhoj felderítők stb. még nem kaptak T-s jelet. A jet-ek S-jellel kezdődő gyári tipusjelet kaptak, pld.
    Szu-7 (még S-1, S-2, stb. gyári jellel repült), aztán Szu-17 már S-32 lett,

    A Sz-24 már T-6-ként repült. A Szu-11 viszont T-44/T-47 -ként..A Szu-15-os elfogó T-54 volt a modernizált Szu-21-esnek nem láttam kódot. A Szu-25 T-8 as volt, A Szu-27 T-10-es de ezt mindenki tudja, A sportgépeknél viszont nem láttam sem S sem T előjelű gyári kódot.
  • kelepisti
    No a T- gyári sorozatszámak legalább sikerült annyira utánanézni, hogy az másdik világháborús Szuhoj felderítők stb. még nem kaptak T-s jelet. A jet-ek S-jellel kezdődő gyári tipusjelet kaptak, pld.
    Szu-7 (még S-1, S-2, stb. gyári jellel repült), aztán Szu-17 már S-32 lett,

    A Sz-24 már T-6-ként repült. A Szu-11 viszont T-44/T-47 -ként..A Szu-15-os elfogó T-54 volt a modernizált Szu-21-esnek nem láttam kódot. A Szu-25 T-8 as volt, A Szu-27 T-10-es de ezt mindenki tudja, A sportgépeknél viszont nem láttam sem S sem T előjelű gyári kódot.
    A Szuhojok proto-jelzéseiben kezdetben az Sz (eredeti orosz/cirillben "C") "sztrelovidnüj" = nyilazott (szárnyú), a T "treugolnüj" = háromszögetű/delta (szárnyú) kivitelt jelentette. Aztán később valószínűleg rájöttek, hogy a nagy titkosságban ez egy oroszul beszélő nyugati "érdeklődő"-nek túl nyilvánvaló, így aztán később már a Szu-25 meg a Szu-27 proto is T-betűt kapott, nyilván az ellenség megtévesztésére (akkoriban a rekord-repüléseket is mindenféle kitalált típusjelzésekkel jelentették be a FAI-nál).

Ugrás a fórum topichoz