|

Tengerbe zuhant egy orosz tengerész Flanker

Több hírügynökség jelentése szerint az orosz védelmi tárca hétfőn bejelentette: újabb vadászbombázót, ezúttal egy Szuhoj Szu-33 Flanker-D-t veszített el az Orosz Haditengerészet. A veszteséglistára került repülőgép a Földközi-tengeren tartózkodó Admiral Kuznyecov repülőgép-hordozó kötelékébe tartozott. Az elérhető információk szerint a Szuhoj egy Szíria feletti bevetés után, leszállás közben túlfutott a fedélzeten és a tengerbe csapódott. A pilóta sikeresen katapultált, a kutató-mentő helikopter – lévén a hordozó közvetlen közelében történt az eset – percek alatt kimentette. A legfrissebb hírek szerint a hajózó komoly sérülést nem szenvedett, de még megfigyelés alatt áll.

Szu-33 Flanker-D felszállása az Admiral Kuznyecov fedélzetéről |Forrás: Lev Fedoseev/TASS

Szu-33 Flanker-D felszállása az Admiral Kuznyecov fedélzetéről |Forrás: Lev Fedoseev/TASS ,

A mai nap során az orosz védelmi minisztérium elismerte, hogy a baleset műszaki hiba, konkrétan az egyik fékezőkábel elszakadása miatt következett be. Így tehát a Kuznyecov aktuális útja során ez már a második olyan gépveszteség, ami erre az okra vezethető vissza. Mint ismeretes, november 14-én egy MiG-29K semmisült meg, bár akkor a fékezőkábel csak közvetve volt felelős a balesetért: 3 vadászbombázó tért vissza és készült leszállni, ám a második gép a fedélzetet érés közben megrongálta a második és harmadik drótkábelt. A hajó személyzete megpróbálkozott a megsérült kábelek kicserélésével, de nem sikerült időben befejezniük a javítást, ezért a közelben köröző harmadik MiG RD-33-asai – feltehetően a fellépő üzemanyaghiány miatt – leálltak, és a gép a tengerbe csapódott.  Személyi veszteség akkor sem történt.

Szu-33 Flanker-D |Forrás: Lev Fedoseev/TASS

Szu-33 Flanker-D |Forrás: Lev Fedoseev/TASS ,

Az eset kapcsán megszólalt a Kreml miniszterelnöki szóvivője, Dimitrij Petkov is, aki kiemelte: a legfontosabb, hogy a pilóta életben van. “Rendkívül kiélezett helyzetben végzett kemény és hősies munkát” – méltatta a pilótát a szóvivő, aki ezen kívül megerősítette, hogy a repülőgép-hordozó, az előre tervezett ütemterv szerint, tovább folytatja útját, a fedélzetén tartózkodó harci gépek pedig ezt követően is támogatják majd az orosz törekvéseket Szíriában.

Fórum hozzászólások

  • gacsat
    Ezt én is tudom, de a tényeken nem változtat. Az orosz légierő most kezd ismét combat ready lenni. Eddig csak azért nem lövöldözték le őket, mert mögöttük áll a stratégiai atomütőerő.
    ...de ez a tényeken nem változtat...

    Mi lett volna, ha nem lett volna stratégiai ütőerő?
    De volt.
    S csak ez számít.


    Ui.; topic off:

    ... egy alkalommal én vittem haza intézményünk igazgatóját Miskolc "Rózsadombjára" vagy húsz-huszonöt éve.
    A város rendszerváltás utáni első polgármestere lakott ott polgármestersége ideje alatt, de ő már nem élt, a következő(k) meg már máshol laktak a sztori idején.
    Feltűnt, hogy mennyire rossz állapotban van az út ahhoz képest, hogy a város egyik "elitnegyede".
    Megkérdeztem a Dirit; hogy hogy ilyen rossz az út?
    - Nem itt lakik a polgármester.
    - Ez ennyire számít?
    - Jegyezze meg Misi: Csak ez számít.

    Úgy látom, hogy most sem sokkal különb az út:
    https://www.google.hu/maps/@48.0916...4!1sHjkggjyEzex6Ih44e-wMKQ!2e0!7i13312!8i6656
  • Terminator
    Szuhojok fekete krónikája
    Van benne pár tárgyi tévedés:

    "Az értesülések szerint a pilóták, így a csapatot vezető Tkacsenko ezredes is a fülke ergonómiájára, az elégtelen műszerezettségre (ez főleg a navigációs és a kommunikációs rendszereket érintette, hiszen éppen azért kapták meg a Szu-27M-eket, mert azokat harcra alkalmatlannak nyilvánították) és a borzasztó hadrafoghatósági arányokra panaszkodtak - a tucatnyi gépből néha alig 2-3 volt repülőképes. Nem meglepő, hogy inkább a gépek hajtóműveit szerelték át a régi Szu-27P-kbe, némi fúrás-faragás árán…"

    Fals. Semmit se kellett "fúrni-faragni".
    Az átadott öt darab Szu-27M-ben ugyanolyan AL-31F-ek voltak, mint a Szu-27P gépekben, az ugyanis csak terv volt, hogy ha sikerül rendszeresíteni a típust, akkor a hajtóműfejlesztés majd idővel "utoléri" a gépet és az is igazodni fog a növelt teljesítmény igényekhez.

    "...Az Irkutszki repülőgépgyárban épített, vadonatúj Szu-30SzM-ekből az első négyet (30-33 oldalszámmal) még 2016 októberében átvehette a csapat, majd november 29-én Kubinkán landolt a következő négyes (34-37) is. A két generáció között ég és föld volt a különbség: elég csak a modern, műholdas navigációt, a légi utántöltési képességet, a mozgó térképet vagy a széles látószögű, szem előtti kijelzőt (HUD) említeni, de a megnövelt tolóerejű és sokkal megbízhatóbb AL-41-es hajtóművek is jól jönnek majd a Vitézeknek..."

    Nincs ilyen, hogy AL-41-es hajtómű. Volt kb húsz éve olyan, hogy AL-41F, ez a MiG 1.44-ben volt és egyenként vagy 18 tonnányi tolóerőre volt képes, meg van olyan, hogy AL-41F-1Sz, ez van a Szu-35Sz-ben és valamivel több, mint 14 tonnányi tolóerő jellemzi.
    A Szu-30SzM-ben egyelőre az AL-31FP van beépítve, ezek tolóereje csak épphogy nagyobb, mint egy régi Szu-27-esé, 12.5 tonna helyett valamivel kevesebb, mint 13 tonna a fékpadi tolóerő, de legalább TVC-s és FADEC vezérelt.
  • Capslock27
    .
    .
    A fotón jól látom, hogy a képernyők csak matricaként oda vannak ragasztva? :)
    Így szokták a kiállításokon. Pl. Chinook pilótafülkéjében is láttam már ilyet.
    Egyszerűbb, mint megoldani hogy mutasson is valami érdekeset a kijelző.
    Vagy épp azt nem akarják, hogy lássák, mit és hogy mutat a kijelző, ezért be sem kapcsolják.
  • Vityazi Szu-35Sz az égre tör.
    Az AL-41F-1Sz hajtóművek tolóereje az alap AL-31F-hez képest egy tonnával lett nagyobb maximál rezsimen, de két tonnával több forszázson! Vagyis csak a gázturbina alapos átszabásával, a nagyobb átmérőjű kisnyomású kompresszorral, a magasabb gázhővel a teljes tolóerő csak egy tonnával emelkedett volna, de az utánégetőrendszer is erősebb lett, ami miatt ezen a típuson az utánégetés megindulása még akkor is érezhetően nagyobb seggberúgás embernek és gépnek egyaránt, ha közben a sárkány is nehezebb lett.

    [​IMG]
  • Tavaly decemberre ígérték, hogy megkezdik a modernizált Szu-30SzMD építését az Irkut-nál. Nulla hír van azóta róla, így azt se tudni, valóban elkezdődött-e ez a program, épül-e, vagy átépül-e bármiféle modernizált példány.
  • Allesmor Obranna
    Tavaly decemberre ígérték, hogy megkezdik a modernizált Szu-30SzMD építését az Irkut-nál. Nulla hír van azóta róla, így azt se tudni, valóban elkezdődött-e ez a program, épül-e, vagy átépül-e bármiféle modernizált példány.
    Ez miből állna?
  • gacsat
    Mitől van ilyen szépen elszineződve a vezérsík alja?
    Az azt hiszem titán, a Szu-34-nél is ilyen. A nagyobb AG rakéták hajtóműve ellen védi a vezérsíkot.

Ugrás a fórum topichoz