|

Tengerbe zuhant egy orosz tengerész Flanker

Több hírügynökség jelentése szerint az orosz védelmi tárca hétfőn bejelentette: újabb vadászbombázót, ezúttal egy Szuhoj Szu-33 Flanker-D-t veszített el az Orosz Haditengerészet. A veszteséglistára került repülőgép a Földközi-tengeren tartózkodó Admiral Kuznyecov repülőgép-hordozó kötelékébe tartozott. Az elérhető információk szerint a Szuhoj egy Szíria feletti bevetés után, leszállás közben túlfutott a fedélzeten és a tengerbe csapódott. A pilóta sikeresen katapultált, a kutató-mentő helikopter – lévén a hordozó közvetlen közelében történt az eset – percek alatt kimentette. A legfrissebb hírek szerint a hajózó komoly sérülést nem szenvedett, de még megfigyelés alatt áll.

Szu-33 Flanker-D felszállása az Admiral Kuznyecov fedélzetéről |Forrás: Lev Fedoseev/TASS

Szu-33 Flanker-D felszállása az Admiral Kuznyecov fedélzetéről |Forrás: Lev Fedoseev/TASS ,

A mai nap során az orosz védelmi minisztérium elismerte, hogy a baleset műszaki hiba, konkrétan az egyik fékezőkábel elszakadása miatt következett be. Így tehát a Kuznyecov aktuális útja során ez már a második olyan gépveszteség, ami erre az okra vezethető vissza. Mint ismeretes, november 14-én egy MiG-29K semmisült meg, bár akkor a fékezőkábel csak közvetve volt felelős a balesetért: 3 vadászbombázó tért vissza és készült leszállni, ám a második gép a fedélzetet érés közben megrongálta a második és harmadik drótkábelt. A hajó személyzete megpróbálkozott a megsérült kábelek kicserélésével, de nem sikerült időben befejezniük a javítást, ezért a közelben köröző harmadik MiG RD-33-asai – feltehetően a fellépő üzemanyaghiány miatt – leálltak, és a gép a tengerbe csapódott.  Személyi veszteség akkor sem történt.

Szu-33 Flanker-D |Forrás: Lev Fedoseev/TASS

Szu-33 Flanker-D |Forrás: Lev Fedoseev/TASS ,

Az eset kapcsán megszólalt a Kreml miniszterelnöki szóvivője, Dimitrij Petkov is, aki kiemelte: a legfontosabb, hogy a pilóta életben van. “Rendkívül kiélezett helyzetben végzett kemény és hősies munkát” – méltatta a pilótát a szóvivő, aki ezen kívül megerősítette, hogy a repülőgép-hordozó, az előre tervezett ütemterv szerint, tovább folytatja útját, a fedélzetén tartózkodó harci gépek pedig ezt követően is támogatják majd az orosz törekvéseket Szíriában.

Fórum hozzászólások

  • hurci10
    És mit keres ott? Már ennyire nagy a barátság?
    Részt vesz a "Technofest-2019" repülési és üripari kiállításon Isztambulban.Mellette az MSz-21, SSJ-100, BE-200 és a Szu-57 is
  • Hivatalos, úgy fest mindegyik Szu-33-asra visszakerült a már lassan negyedszázada(!) eltávolított tizenegyedik és tizenkettedik pozícióba a fegyvertartó.
    De megmaradt a fékhorog is.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Cserébe viszont úgy néz ki, deaktiválták az eddigi nagy-szárnytartót (ami a szárazföldi Szu-27-esekével azonos helyen volt), így simán lehet, hogy a Szu-33-as továbbra is csak 10 pilonnal rendelkezik.
    Kérdés nyilván az is, hogy a pilon állapot visszajelző műszer a HUD alatt hány tartót tud kiszolgálni. A képet árnyalja, hogy a fotók 2018-asok, így az is lehet, hogy a gépek hordozóképessége jottányit se változott, csak az R-27-es rakéta tartóját pakolgatják egyik pozícióból a másikba.
    Korábban ilyen volt:

    [​IMG]

    Tehát az, hogy kiderüljön, a DCS szimulátor Szu-33-asának modellje korrekt-e, még várat magára.
    [​IMG]
  • arbalest
    Kazah és orosz Szu-30-asok a Centr-2019 hadgyakorlaton.

    [​IMG]
    Hogy én mennyire imádtam gyerekoromtól mindig is a MAZ teherautók hangját!

    A duplasvancú Szuhojokét meg azóta, hogy szerepeltek az Orosz Vitézek Kecskeméten!
    Az a hang a gázturbinák indításakor...bárki hallását odaadtam volna, hogy gyakrabban halljam élőben, ilyen közelről.:D:rolleyes:
  • Radar For Super Sukhoi?

    [​IMG]One fitted with SU-35.
    Most powerful PESA out there.
    Can track 30 @ 350km+ dist., lock on 8.
    Detect 3m2 RCS at up to 400 km
    RCS 0.01m2(SR-71/Bird) at 90km
    RCS 0.001m2(F-35) at 60km
  • Jevgenyij Topgun legújabb videója Permből, ahol most Szu-35Sz-ek vendégeskedtek.
    Itt is jól látni a "megfontolt" nekifutást, amelynél az is látszik, hogy a repülőnapokon látható vektorálásos starthosszcsökkentés ezúttal elmarad.
    Szerintem ez a lassú hajtóműfelpörgetés és a valószínű csökkentett forszázs rezsim, a vektorálás mellőzésével együtt a hajtómű békeidős üzemeltetése, mellyel igen sok üzemidőt nyernek.
    Ennek az ellentéte az AL-41F-1Sz-nél (117Sz) a rendkívüli üzemmód, ahol maximálisan kiaknázzák az AL-31F-hez képesti többlet levegőátfutást és sűrítési viszonyt és ott aztán van utánégetés rendesen.

  • Allesmor Obranna
    Jevgenyij Topgun legújabb videója Permből, ahol most Szu-35Sz-ek vendégeskedtek.
    Itt is jól látni a "megfontolt" nekifutást, amelynél az is látszik, hogy a repülőnapokon látható vektorálásos starthosszcsökkentés ezúttal elmarad.
    Szerintem ez a lassú hajtóműfelpörgetés és a valószínű csökkentett forszázs rezsim, a vektorálás mellőzésével együtt a hajtómű békeidős üzemeltetése, mellyel igen sok üzemidőt nyernek.
    Ennek az ellentéte az AL-41F-1Sz-nél (117Sz) a rendkívüli üzemmód, ahol maximálisan kiaknázzák az AL-31F-hez képesti többlet levegőátfutást és sűrítési viszonyt és ott aztán van utánégetés rendesen.

    MiG-31-eseknél indul a videó, az nem vektorált. Azok hajtóművét nem gyártják egy ideje. Ott nem spórolnak a hajtóművekkel? Az zsír új Szu-35-nél erre mi szükség van, amikor elvileg a FADEC miatt eleve kímélőbbek a tranziensek?
  • molnibalage
    MiG-31-eseknél indul a videó, az nem vektorált. Azok hajtóművét nem gyártják egy ideje. Ott nem spórolnak a hajtóművekkel? Az zsír új Szu-35-nél erre mi szükség van, amikor elvileg a FADEC miatt eleve kímélőbbek a tranziensek?
    A D-30F6-oson nincs FADEC, ott ilyen kíméletes felpörgetést csak kézzel lehetne összehozni, a pilóták egyéni képessége alapján.
    Habár az AL-41F-1Sz-nél se maga a fordulatszám felfutásának sebessége a lényeges, hanem annak időzítése egy adott gurulási sebességhez.
    A hajtóművek szemre úgy két lépcsőben pörögnek fel. Először a fékek oldásánál, utána meg vagy 100-150 méter gurulást követően.
    Ezt valószínű valami program vezérli.

    Lakenheath-nél láttam azonnal fáklyát dörrentő F-15E-t és olyat is, amelyik csak jóval a fékek felengedése után érte el a maximált, majd kezdett kapcsolni utánégetőt.
    Pilótája válogatja.

    A vektorálás mellőzése pedig egyértelműen az AN-100-as fúvócsövek megkímélése érdekében történhetett. Mivel ez a rendszer már a felszálláskor is együttműködik az FbW-el, biztos vagyok benne, hogy a leválaszthatósága opcionális és programvezérelt ugyanúgy.

Ugrás a fórum topichoz