|

A J-20 nem eladó

A Kínai Néphadsereg légierejének (PLAAF) parancsnoka, Ma Xiaotian tábornok egy televíziós interjúban elmondta, a Csengtu J-20 nem eladó, a típust nem fogják exportálni.

A tábornok a típus első publikus bemutatkozásán, a Zhuhaiban megrendezett Airshow China 2016 beszélt arról, hogy elégedettek a típus képességeivel, de fel akarják gyorsítani a fejlesztést, mert el vannak maradva a gyártási tervhez képest. Emellett elmondta, nem tervezik a J-20-as exportját, megmarad hazai alkalmazásban.

Ez korábbi információk alapján is várható volt, egy kisebb (és csökkentett képességű?) típust szánnak eladásra, ez pedig a Shenyang Aircraft Corporation által fejlesztett J-31-es.

Fotó: Alert5

J-20 a levegőben |Fotó: Alert5 ,

Fórum hozzászólások

  • [​IMG]

    Mackensen
    A térségben roham léptekkel rendszeresítik az F-35-ösöket. Össze kell kapja magyát, mert senki nem fog rá várni.
    A térségben 2025-re 200 f-35 lesz , ennyivel fognak rendelkezni a környező országok akkor táján . Na ezt kell Kínának túllépni .Bár most sincs egyik országnak sem 50 db f-35, Kína 2019-végére ennyit hozott össze .És a komolyabb gyártás idén pörög fel mivel évente 30-40 is átadhatnak .
  • Roni
    És a komolyabb gyártás idén pörög fel mivel évente 30-40 is átadhatnak .
    Helló Roni!

    Korábban beszéltük, hogy gyári számok és alakulat mennyiségek alapján Kína, az elmúlt két évtizedben, évi átlag húsz Szu-27-es kategóriájú nehéz gépet gyártott. Ha igaz az általad leírt 30-40-es éves gyártási darabszám csak a J-20-asra, valamint hozzávesszük, hogy a Szu-27 klónok gyártása is folyik, az azt jelenteni, hogy hirtelen minimum megháromszorozták a katonai költségvetést ezen az egyik legköltégesebb a területen. Van erről bármi gazdasági információ?
  • Galcom
    Ha igaz az általad leírt 30-40-es éves gyártási darabszám csak a J-20-asra, valamint hozzávesszük, hogy a Szu-27 klónok gyártása is folyik, az azt jelenteni, hogy hirtelen
    Ez nekem onnan jött hogy 3 gyártósort terveztek 2020-ig és ott írták hogy 30-40 gép jöhet évente .

    Galcom
    hogy a Szu-27 klónok gyártása is folyik
    Én már csak a j-16-ról tudok amit gyártanak mint klónt ,viszont annál már elérték a 150 db db-t , és kétlem hogy még többet gyártanának belőle .Ahogy korábban írtam a j-11B is már modernizáláson van ami AESA radart kap .
    J-15-ös is felejtős mert nem kell nagy db szám .
  • Roni
    Ez nekem onnan jött hogy 3 gyártósort terveztek 2020-ig és ott írták hogy 30-40 gép jöhet évente .



    Én már csak a j-16-ról tudok amit gyártanak mint klónt ,viszont annál már elérték a 150 db db-t , és kétlem hogy még többet gyártanának belőle .Ahogy korábban írtam a j-11B is már modernizáláson van ami AESA radart kap .
    J-15-ös is felejtős mert nem kell nagy db szám .
    A J-15 gyártást biztos nem hagyták abba, most jönnek még csak a catobar verziók, amikből 50-80 darabra biztosan szükségük lesz.
  • arbalest
    J-15 gyártást biztos nem hagyták abba, most jönnek még csak a catobar verziók, amikből 50-80 darabra biztosan szükségük
    Erre nyugodtan terjunk vissza 6-7 mulva es addigra kiforr a j35 is.
  • Roni
    Erre nyugodtan terjunk vissza 6-7 mulva es addigra kiforr a j35 is.
    A htka hagyományt megtartva szívesen fogadok veled pár korsó sörben, hogy 6-7 év múlva nem lesz kiforrott J-35. Szerintem még "késznek" nyilvánított sem.
  • arbalest
    6-7 év múlva nem lesz kiforrott J-35. Szerintem még "késznek" nyilvánított sem.

    Azért csúnya volna ha a j-31/35 12 év múlva sem állna szolgálatba o_O
  • :D:D
    ogretankHU
    Roni a Kínai agitprop munkájáért megfogja kapni a "Kínai Népköztársaság Hőse" hűtőmágnest ! LOL
    [​IMG]
  • Roni
    Azért csúnya volna ha a j-31/35 12 év múlva sem állna szolgálatba o_O
    A J-31 sehol nem tart, inkább techdemo, mint proto. Nem lesz kész 6-7 év múlva.
  • arbalest
    A J-31 sehol nem tart, inkább techdemo, mint proto. Nem lesz kész 6-7 év múlva.
    Majd meglátjuk ,ha a gyár finanszírozza ahogy írta korábban mackensen akkor meglehet, a másik érvem pedig az hogy lexarják és rohadtul nem priortiás ha valóban hajóra szánják, sokára lesz még bejártós cv-18
  • Roni
    Majd meglátjuk ,ha a gyár finanszírozza ahogy írta korábban mackensen akkor meglehet, a másik érvem pedig az hogy lexarják és rohadtul nem priortiás ha valóban hajóra szánják, sokára lesz még bejártós cv-18
    Sok szempont érvényesül egyszerre. Rá nem érnek, tömegével kezdenek megjelenni az F-35B-k és C-k hordozón, viszont a realitásokat nem tudják megerőszakolni. 2-3 év múlva elkészül a két új catobar CV, 5-6 év múlva talán szolgálatba állnak (ha nem húzódik el nagyon a tesztelésük és bejáratásuk, ha igen, lehet hogy 8-10 év). Ekkorra kell megfelelő számú catobar J-15, és/vagy el kell készülni a J-35-nek (szerintem inkább a kettő együtt), viszont a J-35 program még nagyon az elején tart, hiába tűnik úgy a J-31 sok éves megjelenése miatt, hogy már sok éve repül, tehát jól halad .A hordozófedélzeti stealth program jelenleg csúnyán mínuszos, kegyetlen sok pénzt kell beleölni a J-20 mellett, hogy megjelenhessen.
  • Ha ez ilyen komoly teljesítményű lesz még ha több fogyasztás árán és rövidebb élettartammal is de akár ez lehet majd a 6 gen gépek hajtóműve is .
    Kétlem hogy a jenki 6 gen géphez egy 26 tonna tolóeejű hajtóművet csinálnának majd .

Ugrás a fórum topichoz