|

Nézd meg nagyban a kínai lopakodót!

Először mutatta meg magát a nagyközönség előtt Kína ötödik generációs típusa, a Csengtu J-20 vadászbombázó. A hétvégén rendezett Airshow China alkalmával az ázsiai ország csúcsvadászának két példánya is közszemlére tétetett.

Fórum hozzászólások

  • Lassan elég haderejük lesz ahhoz hogy megakadályozzanak egy agresszív japán támadást mint ami a 2 vh történt.
  • Roni
    Ez még augusztusi adat volt

    Most 36 db j-20A-ról írnak
    És 144 db j-16-ról
    Helló,

    A 36 db J-20-as valós lehet. Egy aktív dandár használja. A nagyobb gépekből egy egy ilyen dandár álltalában 24 géppel repül, amiből álltalában négy kétüléses. Ha itt közel 20 együléses gépről beszélünk akkor az reális lehet, plusz kb. 8-8 teszt és kiképző céllal a FTTB és FTTC-nél.

    A 144 db J-16-ast viszont eltúlzottnak tartom, bár én is olvasok hasonlóakat. Ha figyelembe vesszük az eddigi gyártást:
    • J-11B körülbelül 150-160 darab gyártva 2007 és 2014 között
    • J-15 gyártva 24 darab 2013 és 2016/17 között
    (Ezek a rendelkezésre álló gyári számok és az alkalmazó dandárok száma alapján vannak megadva.)
    Tehát 2007 és 2016 között évi alig 20 Szu-27-es klón épült.

    Ezzel szemben a J-16 sorozatgyártása kezdődött 2017-ben. Ahhoz, hogy 2019-re, három év alatt eljussanak a 144 legyártott J-16-asig, bő duplájára kellett volna emelni a gyártási kapacitást. Ennek semmi jele nem látszik...

    (A dátumoknál a tömeges, sorozatgyártás évét adtam meg, természetesen van ahol 3-5 évvel korábban már repültek az adott változat prototípusai, előszériapéldányai)
  • Roni
    Lassan elég haderejük lesz ahhoz hogy megakadályozzanak egy agresszív japán támadást mint ami a 2 vh történt.
    Miért lassan? Hagyományos fegyverzetben évtizedek óta elég volt nekik eddig is, plusz ott az a pár száz atomtöltet. Azok az idők már nagyon rég elmúltak.
  • Galcom
    Helló,

    A 36 db J-20-as valós lehet. Egy aktív dandár használja. A nagyobb gépekből egy egy ilyen dandár álltalában 24 géppel repül, amiből álltalában négy kétüléses. Ha itt közel 20 együléses gépről beszélünk akkor az reális lehet, plusz kb. 8-8 teszt és kiképző céllal a FTTB és FTTC-nél.

    A 144 db J-16-ast viszont eltúlzottnak tartom, bár én is olvasok hasonlóakat. Ha figyelembe vesszük az eddigi gyártást:
    • J-11B körülbelül 150-160 darab gyártva 2007 és 2014 között
    • J-15 gyártva 24 darab 2013 és 2016/17 között
    (Ezek a rendelkezésre álló gyári számok és az alkalmazó dandárok száma alapján vannak megadva.)
    Tehát 2007 és 2016 között évi alig 20 Szu-27-es klón épült.

    Ezzel szemben a J-16 sorozatgyártása kezdődött 2017-ben. Ahhoz, hogy 2019-re, három év alatt eljussanak a 144 legyártott J-16-asig, bő duplájára kellett volna emelni a gyártási kapacitást. Ennek semmi jele nem látszik...

    (A dátumoknál a tömeges, sorozatgyártás évét adtam meg, természetesen van ahol 3-5 évvel korábban már repültek az adott változat prototípusai, előszériapéldányai)
    Szia Galcom! Pár napja futottam bele egy képbe Twitteren, csak nem mentettem le sajnos, amin egy J-16 volt, a szívócsatorna külső, alsó peremén ha jól emlékszem, 0320 volt felfestve. A poszt írója szerint ez azt jelentette, hogy a 3. széria 20. gépéről készült a kép.

Ugrás a fórum topichoz