|

Tanulj meg oroszul!

Furcsa információt közölt a Rádió-Elektronikai Technológiai Konszern (KRET) igazgató-helyettese, mely szerint a Kína által vásárolt Szuhoj Szu-35Sz típusú vadászbombázók számára mégsem készítenek egyedi szoftvert, azaz mandarin nyelv helyett ugyanúgy cirill betűkkel kell megbirkózniuk a típusra kerülő ázsiai pilótáknak.

Givi Janjgava, a KRET igazgató-helyettese és fejlesztésért felelős vezetője elmondta, minden ügyfél számára személyre szabják a szoftvereket, hogy a helyi pilóták könnyebben tudják kezelni őket, azonban a tesztek során kiderült, hogy a kínai írásjeleket – a latin és cirill betűkkel ellentétben – repülés közben nehéz leolvasni az LCD kijelzőkről, így a kínai fél külön kérése volt, hogy maradjon az eredeti orosz nyelvezet. Az ázsiai ország rendelkezik olyan pilótákkal, akiknek van tapasztaltuk olyan Szu-27-esekkel is, melynek pilótafülkéje szintén nem volt “kínaisítva”, így szintén cirill feliratokkal kellett boldogulniuk, emiatt könnyebb dolguk lesz a típusképzés során.

Forrás: KnAAPO

Forrás: KnAAPO ,

Givi Janjgava emellett azt is elárulta, a kínai fél egyetlen módosítási kérése az volt, hogy a gépek fedélzetére integrálják a BeiDou műholdas navigációs rendszert is a GLONASSZ mellé.

Mint ismeretes, hosszú huzavona után 2015 novemberében megköttetett a szerződés Oroszország és Kína között, melynek értelmében egy közel 2 milliárd dolláros megrendelésről írtak alá szerződést Moszkvával 24 darab Szu-35 típusú vadászbombázóról. Az üzlet a valaha volt legnagyobb repülőgép-ipari szerződés a két ország között, emellett Kína lett a típus első külföldi vásárlója.

Fórum hozzászólások

  • Legyen meg egy helyen akkor...

    boki
    A tegnap lelőtt Szu-30M2(első és egyben utolsó kép a gépről)
    [​IMG]

    boki
    Lezuhant egy Szu-30 SzM kiképző-gyakorló repülés közben a Tveri járásban. A pilóták sikeresen katapultáltak, földetéréskor kapcsolatba léptek a bázissal és a mentőegység el is szállította őket.
    Loken
    https://www.origo.hu/nagyvilag/20200923-orosz-hadigyakorlat-baleset.html
    "Egy másik orosz harci gép lőhette le véletlenül azt a Szu-30-as vadászbombázót, amelyik kedden zuhant le Tver megyében - közölte szerdán a TASZSZ a régió mentőszolgálataira hivatkozva."
  • boki
    Megvolt a Szu-35Sz első légi győzelme. A hotyilovói gépek légiharcot gyakoroltak. Egy Szu-35Sz a Szu-30M2 mögé került és gépágyúval(GS-30-1) kilőtte. A pilóták katapultáltak , a gép lezuhant.(Mai hír a lezuhant Szu-30-ról a repülési események,balesetek topikban)
    A technikus nyilván elfelejtette kikapcsolni az elektromos gyújtót, a pilóta pedig elfelejtette kikapcsolni a fegyvert.
    Egyáltalán, miért volt benne lőszer??
  • boki
    Megvolt a Szu-35Sz első légi győzelme. A hotyilovói gépek légiharcot gyakoroltak. Egy Szu-35Sz a Szu-30M2 mögé került és gépágyúval(GS-30-1) kilőtte. A pilóták katapultáltak , a gép lezuhant.(Mai hír a lezuhant Szu-30-ról a repülési események,balesetek topikban)
    A technikus nyilván elfelejtette kikapcsolni az elektromos gyújtót, a pilóta pedig elfelejtette kikapcsolni a fegyvert.
    :eek:
  • ghostface
    Ez 4 év volt. Papíron, de valójában annyi sem, mert közvetlenül a háború befejezése után semmilyen indokkal nem tudták volna a nyugati vezetők lenyomni a nép torkán egy újabb véres és kétes kimenetelű háború szükségességét. Mire ez a lehetőség újra valóságossá vált, addigra a Szu behozta lemaradását az atomfegyverek fejlesztése terén.
    Legalábbis az imperialisták azt hitték. Valójában a Szovjetuniónak nem voltak bevethető atomfegyverei még vagy tíz-15 évig. Papíron rendszeresítették őket, de nem kerültek sorozatgyártásba.
  • dudi
    Igazából,ha nagyon szigorúan nezzük akkor a SZU-35 pilótája kiválóra hajtotta végre a lőgyakorlatot.
    Ezért nem csábítjuk el a bajtárs feleségét...
  • gacsat
    Egyáltalán, miért volt benne lőszer??
    A gépágyúlőszer a harcigépekbe ősidők óta mindig be van tárazva. Képzeld el ha éles riadó van és 20-30 percen belül el kell hagyni a bázist a teljes állománynak, és leszállva a tartalék/települő reptéren - mivel "helyzet van" - harckészültséget kell adni. Lőszer nélkül "kissé" problémás lenne. Egyébként az állandóan betárazott lőszer miatt fordulhatott elő, hogy egyszer Tökölön egyik szovjet gépen hibás/zárlatos elektromos rendszer miatt rep-előtti ellenőrzésen AKKU-kapcsoláskor elsült a GS-23 gépágyú és ellőtte az orrfutószárat, a gép meg orra esett.
  • emel
    Egyébként az állandóan betárazott lőszer miatt fordulhatott elő, hogy egyszer Tökölön egyik szovjet gépen hibás/zárlatos elektromos rendszer miatt rep-előtti ellenőrzésen AKKU-kapcsoláskor elsült a GS-23 gépágyú és ellőtte az orrfutószárat, a gép meg orra esett.
    Ugyanígy nemrég egy belga F-16 lőtt ronggyá a földön egy másik 16-ost a Vulcan gépágyúval.
  • A 22-es oldalszámú Szu-35Sz lőtte le a 60-as oldalszámú Szu-30M2-est. Szóval kiderült, hogy nem Szu-30SzM volt.
    Ahogy az is, hogy ez a GS-301-es egy igen potens fegyver. Bár napjaink fedélzeti gépágyúi (német, angol, francia, orosz, amerikai) mind igen hatékony fegyverrendszerek, csak már kevés szó esik róluk a modern légi harcászat viszonylatában.

    https://bmpd.livejournal.com/4147236.html
  • gacsat
    Hát nem kéne.
    most tenyleg elfelejtettuk hogy a belgak egy egesz F16 szetlottek 1-2 evvel ezelott???
    Meghozza a foldon karbantartas kozben??

    ilyesmi egyszeruen megtortenik, elhanyagoljak a mesterek az utasitasokat picit es puff... ottvannak a cimlapokon meg a tvn...
  • altx
    most tenyleg elfelejtettuk hogy a belgak egy egesz F16 szetlottek 1-2 evvel ezelott???
    Meghozza a foldon karbantartas kozben??

    ilyesmi egyszeruen megtortenik, elhanyagoljak a mesterek az utasitasokat picit es puff... ottvannak a cimlapokon meg a tvn...
    Ezért nem kellenek bele éles skulók.
  • emel
    A gépágyúlőszer a harcigépekbe ősidők óta mindig be van tárazva. Képzeld el ha éles riadó van és 20-30 percen belül el kell hagyni a bázist a teljes állománynak, és leszállva a tartalék/települő reptéren - mivel "helyzet van" - harckészültséget kell adni. Lőszer nélkül "kissé" problémás lenne. Egyébként az állandóan betárazott lőszer miatt fordulhatott elő, hogy egyszer Tökölön egyik szovjet gépen hibás/zárlatos elektromos rendszer miatt rep-előtti ellenőrzésen AKKU-kapcsoláskor elsült a GS-23 gépágyú és ellőtte az orrfutószárat, a gép meg orra esett.
    Taszáron meg asszem a 01-es Szuhoj szólalt meg a hangárban.
  • gacsat
    Ezért nem kellenek bele éles skulók.
    Ezt nálad kicsit több ésszel megáldott emberek találták ki anno, hogy így kell csinálni.
    Lendülj túl rajta...;)

Ugrás a fórum topichoz