|

Tanulj meg oroszul!

Furcsa információt közölt a Rádió-Elektronikai Technológiai Konszern (KRET) igazgató-helyettese, mely szerint a Kína által vásárolt Szuhoj Szu-35Sz típusú vadászbombázók számára mégsem készítenek egyedi szoftvert, azaz mandarin nyelv helyett ugyanúgy cirill betűkkel kell megbirkózniuk a típusra kerülő ázsiai pilótáknak.

Givi Janjgava, a KRET igazgató-helyettese és fejlesztésért felelős vezetője elmondta, minden ügyfél számára személyre szabják a szoftvereket, hogy a helyi pilóták könnyebben tudják kezelni őket, azonban a tesztek során kiderült, hogy a kínai írásjeleket – a latin és cirill betűkkel ellentétben – repülés közben nehéz leolvasni az LCD kijelzőkről, így a kínai fél külön kérése volt, hogy maradjon az eredeti orosz nyelvezet. Az ázsiai ország rendelkezik olyan pilótákkal, akiknek van tapasztaltuk olyan Szu-27-esekkel is, melynek pilótafülkéje szintén nem volt “kínaisítva”, így szintén cirill feliratokkal kellett boldogulniuk, emiatt könnyebb dolguk lesz a típusképzés során.

Forrás: KnAAPO

Forrás: KnAAPO ,

Givi Janjgava emellett azt is elárulta, a kínai fél egyetlen módosítási kérése az volt, hogy a gépek fedélzetére integrálják a BeiDou műholdas navigációs rendszert is a GLONASSZ mellé.

Mint ismeretes, hosszú huzavona után 2015 novemberében megköttetett a szerződés Oroszország és Kína között, melynek értelmében egy közel 2 milliárd dolláros megrendelésről írtak alá szerződést Moszkvával 24 darab Szu-35 típusú vadászbombázóról. Az üzlet a valaha volt legnagyobb repülőgép-ipari szerződés a két ország között, emellett Kína lett a típus első külföldi vásárlója.

Fórum hozzászólások

  • Allesmor Obranna
    Azon van sárvédő és a két szívócsatorna között van.
    A bringámon is van sárvédő, túlnyúlik a keréken, de azért mégis felverődik a sár egy picit néha a nadrágomra. Ez a nadrágomnál nem vészes, megszárad. A gázturbinát viszont nem érdekli ez, a berepül a kő, akkor reccs.

    Persze én is tévedhetek, de a sárvédő hatásfoka messze nem 100%.
  • Allesmor Obranna
    Azon van sárvédő és a két szívócsatorna között van.
    Azon a teherautón is volt, mikor az M-0 felüljárón szembetelálkozva a kereke alól előre!! kirepülve csattant a szélvédőm közepén egy cseresznye-méretű kődarab!! Még a kocsiban ülő két kolléga is meglepődött, egyik megdöbbenve kérdezte is: "Hát ezt meg hogy a fenébe csinálta?!!" Szóval a sárvédő valamennyit biztos segít a sérülések ellen, de sose tudni minden kődarabról hogy merre fog kirepülni a kerék alól és onnan hova fog pattanni. Kis sebességnél meg ha nagy teljesítményen jár a hajtómű, akkor a szívás is besegít hogy könnyebben bekajáljon minden csúnyaságot!!
  • A futóművekről a felverődés nem a kis sebességű futásnál jelentkezik, nagy sebességnél meg már a két szívócsatorna között hátravágódik. Ráadásul a Szu-35-ösnél sárvédője nem a bringákhoz hasonló módon, felül van, mint akár az egész orrfutót beburkoló megoldás a Szu-27-eseken:

    [​IMG]

    hanem csak a felverődésgátó rács maradt meg:

    [​IMG]

    Amúgy a szűrőrácsozat hiánya lehet magyarázat egyfelől a Szu-27-esek, Szu-30-asok jellegzetes interferáló sivító hangjára, illetve ennek hiányára a Szu-35-ösnél:



    A Szu-30-asnál ez igy szól (odatekerve):

  • Capslock27
    .
    .
    Az a szurö nem fel-le nyithato volt, es csak a gurulaskor-nekifutaskor volt leengedve, hogy a beszivott kavicsoktol vedje a hajtomuvet? Tehat repules közben nem befolyasolta a teljesitmenyt?
    Mintha némi üzemanyag került volna a helyére... de lehet, hogy rosszul emlékszem.
  • torsen
    Mintha némi üzemanyag került volna a helyére... de lehet, hogy rosszul emlékszem.
    Az meg hogyan lenne lehetséges? Nem a MiG-29-esek kopoltyújával kevered? Az M-eknél a kopoltyúk helyére került tüzelőanyagtartály.
    A Szu-27-esek szűrői alulról nyilnak felfelé és a szívócsatorna aljába süllyednek vissza:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Állítólag ez hiányzik a Szu-35Sz-ekből. De ennek helyére biztos nem kerül semmi, pláne nem üzemanyag.
  • torsen
    Mintha némi üzemanyag került volna a helyére... de lehet, hogy rosszul emlékszem.
    .
    .
    Szerintem az MiG-29-nek pl az M valtozata volt az, ahova a hasonlo, kosztol vedö "kopoltyus" rendszer helyere kerult uj uzemanyagtartaly, a hajtomu vedelmet pedig ott is Szu-27 jellegu lehajthato raccsal oldottak meg, amit a jegesedes ellen futhetöre csinaltak.
  • Allesmor Obranna
    Állítólag ez hiányzik a Szu-35Sz-ekből. De ennek helyére biztos nem kerül semmi, pláne nem üzemanyag.
    .
    .
    Szerintem itt is a kerekek körul lehet a kulönbseg?

    Szu-35 orrfuto:
    https://es.dreamstime.com/foto-de-a...-aviones-campo-aviación-mostrar-image98696923

    Szu-27:
    http://www.b-domke.de/AviationImages/Flanker/Images/3074.jpg

    Bar Szu-27/30/33/35 kepeket nezegetve ugy tunik, ennek a futomure szerelt felverödesvedö lemezrendszernek eleve többfele verzioja volt, a kisebbtöl a nagyobbig mar regen is.
  • Na látod, így készülnek a tévedések. Ez a kép, amit te a Szu-27-eshez beraktál, konkrétan a 711-es régi Szu-35/37-es futója, tehát ez se Szu-27-es:

    [​IMG]

    A Szu-27-esenk egyféle egykerekes orrfutója és azon egyféle sárvédő volt csak.
    A Szu-30/35-nek meg kétkerekes az orrfutója, a fent látható rácsozattal, burkolat nélkül.
    A Szu-33-asnak egyátalán nincs sárvédője és kétekeres az orrfutója.
    A Szu-34-esnek két hatalmas kerék van az orrfutóján és van egy köztes megoldású sárvédője és nincs semmiféle rácsozata. Megjegyzem, a hangja is a Szu-27-esekére emlékeztet, szóval a szűrőrács, mint hangbefolyásoló nem áll meg.

    [​IMG]

    [​IMG]
  • gacsat
    https://mandiner.hu/cikk/20191115_w...tomot_ha_harci_gepeket_vasarol_oroszorszagtol
    Kicsit vicces a link, mert a címe szerint "megbüntet", de aztán a szöveg szerint erről semmi, hanem átvált F-35-re. Szép. Bár ezt mondhatjuk a hazugságnak is.

    De tegyük fel, hogy igaz. Ez esetben a jenki külpolitika erőteljes satnyulását érzem. Nem ismerik a mondást, hogy:
    "Egy csepp mézzel több legyet lehet fogni, mint egy hordó ecettel."

    Fura, hogy 1973 után a kiegyezésnél F-4 Phantom II és mással kenyerezték le Egyiptomot és nem azzal, hogy lesújt majd, valaki vagy valami.
    Szimplán ennyi kéne ma is. Akkor tegyenek versenyképes ajánlatot F-15E legacy géppel, F-16 Block 70 vagy bármivel a politikai céloknak megfelelő árcímkével ennyi.

    Nem akarok beszállni a Trump haterek sorába, de kb. azóta van ennyire faék egyszerűségű külpolitika, amióta ő az elnök... Bár azért a trend sajnos korábban is erre tartott, de erre most nagyon ráerősítettek.

    A hidegháborút lehozó diplomaták vagy fogják a fejüket, vagy forognak sírjukban a mai politikai generáció (véleményem szerint) impotenciáján.
  • molnibalage
    Kicsit vicces a link, mert a címe szerint "megbüntet", de aztán a szöveg szerint erről semmi, hanem átvált F-35-re. Szép. Bár ezt mondhatjuk a hazugságnak is.

    De tegyük fel, hogy igaz. Ez esetben a jenki külpolitika erőteljes satnyulását érzem. Nem ismerik a mondást, hogy:
    "Egy csepp mézzel több legyet lehet fogni, mint egy hordó ecettel."

    Fura, hogy 1973 után a kiegyezésnél F-4 Phantom II és mással kenyerezték le Egyiptomot és nem azzal, hogy lesújt majd, valaki vagy valami.
    Szimplán ennyi kéne ma is. Akkor tegyenek versenyképes ajánlatot F-15E legacy géppel, F-16 Block 70 vagy bármivel a politikai céloknak megfelelő árcímkével ennyi.

    Nem akarok beszállni a Trump haterek sorába, de kb. azóta van ennyire faék egyszerűségű külpolitika, amióta ő az elnök... Bár azért a trend sajnos korábban is erre tartott, de erre most nagyon ráerősítettek.

    A hidegháborút lehozó diplomaták vagy fogják a fejüket, vagy forognak sírjukban a mai politikai generáció (véleményem szerint) impotenciáján.
    A HH alatt nagyobb volt a tét mint ma.Akkoriban a faék egyszerűségű politika nem lett volna célravezető.
  • molnibalage
    Kicsit vicces a link, mert a címe szerint "megbüntet", de aztán a szöveg szerint erről semmi, hanem átvált F-35-re. Szép. Bár ezt mondhatjuk a hazugságnak is.

    De tegyük fel, hogy igaz. Ez esetben a jenki külpolitika erőteljes satnyulását érzem. Nem ismerik a mondást, hogy:
    "Egy csepp mézzel több legyet lehet fogni, mint egy hordó ecettel."

    Fura, hogy 1973 után a kiegyezésnél F-4 Phantom II és mással kenyerezték le Egyiptomot és nem azzal, hogy lesújt majd, valaki vagy valami.
    Szimplán ennyi kéne ma is. Akkor tegyenek versenyképes ajánlatot F-15E legacy géppel, F-16 Block 70 vagy bármivel a politikai céloknak megfelelő árcímkével ennyi.

    Nem akarok beszállni a Trump haterek sorába, de kb. azóta van ennyire faék egyszerűségű külpolitika, amióta ő az elnök... Bár azért a trend sajnos korábban is erre tartott, de erre most nagyon ráerősítettek.

    A hidegháborút lehozó diplomaták vagy fogják a fejüket, vagy forognak sírjukban a mai politikai generáció (véleményem szerint) impotenciáján.
    Mivel nem tudnak tisztességesen konkurálni, így mindig szankciókkal fenyegetik az országokat. Már elkaszálták a kuwaiti 146 darabos T-90MSz üzletet. Zsarolják az afrikai, közel-keleti, dél-kelet ázsiai országokat. Indonézia kénytelen F-16 gépeket is venni, hogy megvehesse a 11 Szu-35Sz-t.
  • dudi
    A HH alatt nagyobb volt a tét mint ma.Akkoriban a faék egyszerűségű politika nem lett volna célravezető.
    A tét manapság is nagy, a faék egyszerűségű külpolitika pedig sosem célra vezető.

    Ja, és újra hideg háború van, csak nem beszélnek róla annyit.
  • Újabb videó az idei MAKSz-ról.
    Azon tűnődöm, hogy mi van akkor, ha esetleg - ellentétben korábbi állításommal - esetleg úgy tíz éven belül ez a típus is megkapja a Szu-57-es 30-as hajtóművét?
    Azt például nem tudom, hogy vajon a szívócsatornát át kell-e tervezni, de a 117Sz helyére befér.
    Az F-22-es teljesítménye egy F-15E-ben. Csak ugye az F100-as helyére az F119-es nem szuszakolható be.

  • Allesmor Obranna
    Újabb videó az idei MAKSz-ról.
    Azon tűnődöm, hogy mi van akkor, ha esetleg - ellentétben korábbi állításommal - esetleg úgy tíz éven belül ez a típus is megkapja a Szu-57-es 30-as hajtóművét?
    Azt például nem tudom, hogy vajon a szívócsatornát át kell-e tervezni, de a 117Sz helyére befér.
    Az F-22-es teljesítménye egy F-15E-ben. Csak ugye az F100-as helyére az F119-es nem szuszakolható be.

    Bírni fogja a sárkány azt a hajtóművet?
  • Allesmor Obranna
    Újabb videó az idei MAKSz-ról.
    Azon tűnődöm, hogy mi van akkor, ha esetleg - ellentétben korábbi állításommal - esetleg úgy tíz éven belül ez a típus is megkapja a Szu-57-es 30-as hajtóművét?
    Azt például nem tudom, hogy vajon a szívócsatornát át kell-e tervezni, de a 117Sz helyére befér.
    Az F-22-es teljesítménye egy F-15E-ben. Csak ugye az F100-as helyére az F119-es nem szuszakolható be.

    Ha akkor még gyártásban lesz, akkor talán.
    A jenkik annyira "fontosnak" ítélik a repülési teljesítményt, hogy az F-15E gépek 60%-ban még a F100-229-es sincs benne, csak a -220. Ehhez képes export F-15E legacy változatokban az F-15K első rendelése volt emlékeim szerint F100-PW-229-es és mindenki más azóta GE F110-zel tolja.

    Az F-15C + GE F110. Na basszus, azt megnézném. Az már elég raptoros lenne. Az fix. Sanszosan szériagépként minden emelkedési rekordot megdöntene, a P-42-esét is. Ha kiszednek belőle minden nem létfontosságút, akkor aztán meg hajjaj..
  • molnibalage
    Ehhez képes export F-15E legacy változatokban az F-15K első rendelése volt emlékeim szerint F100-PW-229-es és mindenki más azóta GE F110-zel tolja.
    Érdekes, hogy pont fordítva volt. Mindenki megdöbbenésére, a koreaiak az F-15K-t, először az F-15-ösök történetében GE hajtóművel rendelték meg (pedig náluk nem is volt ok erre, hiszen a RoKAF-nál nincs GE hajtóműves F-16-os, csak olyan, ami az F-15E PW229-es hajtóműveivel repül), majd velük egy időben a szaúdiak is áthajtóműveztették a már meglévő F-15SA gépeiket PW229-esről GE129-esre, további, mégmodernebb F-15SA gépeket eleve ilyen típussal rendelték, majd a szingapúri F-15SG gépek is GE hajtóművesek lettek, a katari F-15QA gépek is, az F-15EX-nél is ez lesz sanszosan a befutó (pedig az USA-ban nincs rendszerben GE hajtóműves F-15-ös még annak ellenére sem, hogy a 1999-ben egy USAF projekt keretében építettek át egy F-15E-t, hogy megvizsgálják az F-16C-khez hasonlatosan az alternatív hajtóműves dolgot)...

    ...erre Korea a második, 21 darabos F-15K kontingenst már F100PW229EEP hajtóművekkel rendelte meg. Úgy, hogy a Samsung-nál komplett hajtómű nagyjavító bázist is kiépítettek az F110GE129C hajtóművekre!
    Sokszor az üzletpolitika és a lobbiérdekek felülírják a logisztika elvárásait.
  • 2013-ban járt nálunk a Vityazi, a Szu-27-eseivel. Akkor sokan méltatlankodtak, hogy hol maradtak el a híres csodamanőverek?
    Nyílván kevesen tudták, hogy a fő profiljuk a szoros kötelékezés, ami nagyméretű vadészgépekkel, oroszosan erődemonstratív módon akkor ennyi volt.
    A Vityazi soha nem repült Kobrát, csak a Harang vol az egyetlen, amit előadtak.

    Amikor megkapták a Szu-30SzM-et, eleinte csak folytatták a Szu-27-esekre begyakorolt programjukat, amit helyenként kicsit beszűkítettek, kicsit feszesebbé tettek, ahogy a modernebb típus Fly by Wire rendszere engedte.

    Azóta már sokat változott a Vityazi programja, hiszen lényegében az összes vektorálós manővert előadják a szólistáik és - némi képzavarként - ezt nem ritkán géppárban is!



    A most átvett Szu-35Sz üres tömege a Szu-30SzM-ével azonos, a kerótöltés egy-egy ilyen műsorhoz lényegében ugyanaz, míg ahhoz képest vagy 4 tonna plusz tolóerő áll rendelkezésre...
  • Allesmor Obranna
    Érdekes, hogy pont fordítva volt. Mindenki megdöbbenésére, a koreaiak az F-15K-t, először az F-15-ösök történetében GE hajtóművel rendelték meg (pedig náluk nem is volt ok erre, hiszen a RoKAF-nál nincs GE hajtóműves F-16-os, csak olyan, ami az F-15E PW229-es hajtóműveivel repül), majd velük egy időben a szaúdiak is áthajtóműveztették a már meglévő F-15SA gépeiket PW229-esről GE129-esre, további, mégmodernebb F-15SA gépeket eleve ilyen típussal rendelték, majd a szingapúri F-15SG gépek is GE hajtóművesek lettek, a katari F-15QA gépek is, az F-15EX-nél is ez lesz sanszosan a befutó (pedig az USA-ban nincs rendszerben GE hajtóműves F-15-ös még annak ellenére sem, hogy a 1999-ben egy USAF projekt keretében építettek át egy F-15E-t, hogy megvizsgálják az F-16C-khez hasonlatosan az alternatív hajtóműves dolgot)...

    ...erre Korea a második, 21 darabos F-15K kontingenst már F100PW229EEP hajtóművekkel rendelte meg. Úgy, hogy a Samsung-nál komplett hajtómű nagyjavító bázist is kiépítettek az F110GE129C hajtóművekre!
    Sokszor az üzletpolitika és a lobbiérdekek felülírják a logisztika elvárásait.
    Vagy lehet, hogy teljesítményben ütős a GE F110 csak mi nem látunk rá a költségekre és az öregebb (?), de magasabb flotta óraszámmal bíró F100 család az árral verte meg a másikat, a ciklus élettartama lehet, hogy sokkal magasabb. Vagy csak dolgozott a kenőpénz vagy lehet, hogy Washington szólt, hogy ilyet kaptok és kész, mert kell éppen a PW-nek a meló.

    Mert így igazából nehéz ezt magyarázni. Én rosszul emlékeztem a kronológiára.
  • Allesmor Obranna
    Az meg hogyan lenne lehetséges? Nem a MiG-29-esek kopoltyújával kevered? Az M-eknél a kopoltyúk helyére került tüzelőanyagtartály.
    A Szu-27-esek szűrői alulról nyilnak felfelé és a szívócsatorna aljába süllyednek vissza:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Állítólag ez hiányzik a Szu-35Sz-ekből. De ennek helyére biztos nem kerül semmi, pláne nem üzemanyag.
    nyilván igazad van... sok lehetett az IPA....de már elmúlt! :)
  • Capslock27
    Van meg olyan modern harcigep vagy helikoptertipus, amit Egyiptom nem vett meg? Kilog a segguk a gatyabol, de vasarolnak, mint hulyegyerek a plazaban....
    Nem ők fizetik a számlát.

Ugrás a fórum topichoz