|

Új helikoptert fejlesztettek az ukránok

Az ukrán Softex Aero vállalat sikeres próbarepülést hajtott végre a saját fejlesztésű könnyű harci helikopterével.

A VV-2 jelzésű, nagy sebességre optimalizált, tandemülésű forgószárnyast a cseh PBS Velká Bíteš által gyártott TS 100 ZA típusú gázturbina hajtja, mely utazósebességen 190 lóerő, míg felszállás során rövid ideig 245 lóerő leadására képes. A helikopter maximális sebessége 240 km/h, legnagyobb emelkedési sebessége 9 m/s, csúcsmagassága 4000 méter, míg hatótávolsága 500 kilométer.

A gépet a közlemény szerint harci helikopternek szánják, ám az 1,100 kilogramm maximális felszállótömeg nem ezt sugallja, maximum gépágyú(k) és nem irányított rakéták hordozására lehet alkalmas. A hátsó ülésben a pilóta, míg az elsőben a fegyveroperátor foglal helyet.

A helikopternek tervezik pilóta nélküli felderítő és harci változatát is.

További képek a típusról:

Forrás: Softex Aero

Forrás: Softex Aero ,

Forrás: Softex Aero

Forrás: Softex Aero ,

Forrás: Softex Aero

Forrás: Softex Aero ,

Forrás: Softex Aero

Forrás: Softex Aero ,

Forrás: Softex Aero

Forrás: Softex Aero ,

Forrás: Softex Aero

Forrás: Softex Aero ,

Fórum hozzászólások

  • Pont erre gondoltam, hogy egy buzgóbb AK-harcos úgy leszedi mintha ott sem lenne. A szélvédője sem tűnik golyóállónak. Az 1db 190-245 lóerős turbina is elég vékony. Túlfelől a tesók a harci helijeikbe kettot használnak darabonként 10x olyan erőset. Ha legalább nem lenne ilyen a kialakítása, pl szélesebb lenne, akkor 4 személyes olcsó(?) civil gépként árulhatnák. Ezzel épeszű pilóta nem fog a szakik fele menni, még egy Igla-t sem indítanának rá, hanem PKM-el hoznák le ha az AK-nak nem sikerül.
  • Hát igen, legalább a 12,7-es kaliber alattiakat meg kéne tudnia fognia, különben gyakorlatilag nincs védelme. Meg hát a fegyverzet is kérdéses, hogy miből mennyit tudna vinni.
  • Mackensen
    A 80`-as évek európai páncéltörő helikopterei lényegében páncéltörő rakétákkal felszerelt könnyű helikopterek voltak.
    Az 1.Vh.-ban lèghajóról ès duplafedeles gèpekről is bombàztak.
    25-30 èvvel kèsőbb mègsem jutott eszèbe alkalmazni ezeket senkinek.
  • Szerintem ebben az esetben bevetési profilja ami eldönti, hogy mennyire van értelme. Ha felderítésre akarják használni mint az amerikaiak az OH-6-t és valami olyasmi lesz belőle mint a Kawasaki OH-1 akkor szerintem ok.
  • ghostface
    Az 1.Vh.-ban lèghajóról ès duplafedeles gèpekről is bombàztak.
    25-30 èvvel kèsőbb mègsem jutott eszèbe alkalmazni ezeket senkinek.
    Bár szó szerint nem bombáztak, de az angolok kétfedelű Swordfish torpedóvető repülőket használtak a II.VHB-ban.
  • Mackensen
    Szerintem ebben az esetben bevetési profilja ami eldönti, hogy mennyire van értelme. Ha felderítésre akarják használni mint az amerikaiak az OH-6-t és valami olyasmi lesz belőle mint a Kawasaki OH-1 akkor szerintem ok.
    Most arról az Ukrán vezetésrôl beszélünk, amely " megalkotta" a Dozor B-t, és a "Porosemko osztályú" páncélozott folyami hajót. Mindkettô alkalmatlan rossz konstrukció. A Dozor B egyértelmûen használhatatlan és gyakorlatilag nem mûködik, és már ha megy pár tucat kilométert törik- reped a páncélja. A páncélozott folyami hajó alapjában nem tengerre való, mégis arra szánták, ráadásul a hírek szerint ugyancsak pocsék a minôsége. Ezután egy alig terhelhetô helikopter- röhejes paraméterekkel. Csak hogy alig van bevethetô helikopterük. Az nem nagyon számít hogy roncsokkal próbálnak repülni, mert többek közt nincsenek a javításhoz használható új vagy megfelelô minôségben felújított alkatrészeik. Nem nagyon vannak már szakembereik sem.. Pénzük sincs igazán ezeknek ( sem) a beszerzéséhez, biztosításához. Így elôálltak egy nagyon olcsó és egyszerû helikopter koncepciójával, amit talán szériában is le tudnak gyártani, és mûködtetni. Viszont ennek a helikopternek csak az lehet a bevethetôségi koncepciója Ukajna jelenlegi lehetôségei- körülményei mellett, ha nagy tömegben nagyon olcsón tudják gyártani, És eleve nem számít a pilóták és a gép elvesztése. ( a katonáik élete az eddigiek alapján nem számít nekik- viszont ez alapján nagy számban kell majd gyorsan kiképzett pilóta is) Ezért ( is) gyaníthatóan nem felderítésre fogják használni, hanem egy az egyben támadásra. Potyogni fognak? Biztosan. Viszont.
    Ár/ érték arány, + Ukrajna lehetôségei + a jelenlegi Ukrán "katonai" vezetés mentalitása. És még mindig kérdéses hogy az egyre rosszabb körülményeik mellett képesek a széria gyártására.

Ugrás a fórum topichoz