Spanyolország második, egyben első saját építésű repülőgép-hordozója, az Armada Española egykori zászlóshajója, az aktív állományból 2012 novemberében kivont Príncipe de Asturias csatlakozik azon (európai) repülőgép-hordozók sorába, melyek hajóbontóban fejezik be pályafutásukat.
A döntés azt követően született meg, hogy a korábban érdeklődést mutató brazil és indonéz haditengerészetek végül nem formáltak igényt a hajóra, lévén a 100-150 milló euróra becsült felújítási költségek aránytalanul magasak összevetve a hajóban még bent lévő, fél évtizedre tett hasznos élettartammal.
Így az 1982-ben vízre került, majd 1988-ban hadrendbe állt Príncipe de Asturias repülőgép-hordozó ócskavasként lett meghirdetve – 4,8 millió eurós kikiáltási áron.
A szóban forgó hadihajó jelenleg a Navantia hajógyár főhadiszállásának is számító északnyugat-spanyolországi Ferrol, azaz a Príncipe de Asturias „születési helyének” számító város kikötőjében tekinthető meg.
Hogy ki és mennyiért veszi meg kilóra, az majd kiderül, azonban például a törökök vélhetően szóba jöhetnek, hiszen az elmúlt években a Leyal Ship Recycling már végzett 2 európai hordozóval: ők vásárolták meg szétvágásra a Royal Navy Invincible osztályának 2 tagját, az HMS Invincible (R05) és HMS Ark Royal (R07) repülőgép-hordozókat.
Az eredetileg a nevet viselő Príncipe de Asturias jellegzetes formáját azonban részben tovább viszi egy másik hajó, hiszen a Navantia épített neki egy kistestvért, mely nem más, mint a királyi yachtként is emlegetett thai HTMS Chakri Naruebet – napjaink legkisebb repülőgép-hordozója.