A világ legszegényebb országainak listáján szereplő Banglades gazdasága számára földrajzi elhelyezkedéséből adódóan – a természeti erőforrásainak jelentős részét a Bengáli-öböl hozzájuk tartozó részé biztosítja – kiemelt fontosságú a tengeri területeinek, illetve a tengeri kereskedelem védelme. A Goldman Sachs által összeállított, potenciálisan nagy fejlődést összehozható gazdaságok „Next Eleven” nevű listáján is szereplő ázsiai állam igyekszik is minden tőle telhetőt megtenni haditengerészete, illetve parti őrsége fejlesztése érdekében.
A Forces Goal 2030 néven futó modernizációs program keretében Bangladesh több lépcsőben komoly fejlesztéseket kíván végrehajtani mindhárom haderőnem területén annak érdekében, hogy megfelelően erős katonai erővel rendelkezzen a régióban. Első körben elsősorban a légierő és a haditengerészet érintett.
A címben szereplő olasz korvettek ugyanakkor nem a haditengerészet, hanem az attól 1995-ben leválasztott parti őrség számára érkeznek majd, hatalmas képességbeli ugrást biztosítva. Az Olasz Haditengerészet által nyugdíjazás alatt álló Minerva osztályú korvettekről van szó, melyek közül Bnagladesh 4 hajóra jelentett be igényt. Az üzlet igazából már idén márciusban létrejött, a kiválasztott hajók átalakítását és élettartam hosszabbítását végző olasz Fincantieri azonban csak mostanában kapta meg a szerződést és az első két hajó is a közelmúltban futott be a vállalat genovai hajógyárának kikötőjébe.
A Genovában most elkezdett átalakítási és felújítási munkálatok várhatóan 2 év múlva Olaszország legnagyobb hadikikötőjének és az OTO Melara központjának számító La Spezia városában fejeződnek majd be – ekkorra 4 egykori olasz fregatt, a Minerva, Sibilla, Urania és a Danaide áll majd készen arra, hogy a bangladesi illetékesek átvegyék azokat és még egy jó 20 évig használják saját parti őrségük gerinceként.