Oroszország szempontjából a repülőgép-hordozóknak sohasem volt akkora jelentősége, mint az Egyesült Államok esetében, ám ez nem jelenti azt, hogy nem foglalkoztak a dologgal. A szuperhordozó kategória 2 alkalommal sem jött össze nekik, – második körben a Szovjetunió magába dőlése miatt – ám ezt az elkövetkező évtizedben pótolnák.
Igen, valóban régóta visszatérő téma ez az oroszoknál, ami mostanában ismét egy kicsit jobban terítéken van. Legutóbb bő 1 évvel ezelőtt került publikusan is napirendre a kérdés – akkor Oroszország leghosszabb múltra visszatekintő, felszíni hajóegységek tervezésére szakosodott és egyben az összes korábbi szovjet repülőgép-hordozót összehozó tervezőirodájának, a Nevszkoje-nek az igazgatója nyilatkozott. A tervezőiroda részéről akkor arról beszéltek, hogy készen állnak akár hagyományos, akár nukleáris meghajtású hordozó megtervezésére, ám az új orosz repülőgép-hordozó realizálódásáig kell nagyjából egy évtized.
A kérdés a múlt hónap közepe felé jött elő megint, illetve a közelmúltban lezajlott Army-2015 idejére a szentpétervári Krilov Állami Kutatóközpont a Nevszkoje prezentálták a jelenleg Project 23000E Storm megnevezés alatt futó programhoz egy makettet. Utóbbi minden bizonnyal megtekinthető lesz a július elején Szentpétervárott rendezett nemzetközi haditengerészeti expo kertén belül is.
Az Admiral Kuznyecov utódjáról a Krilov Állami Kutatóközpont részéről a napokban úgy nyilatkoztak, hogy megkezdődött a tervezési folyamat, ám 2025 előtt semmiképpen sem kezdődhet meg az első hordozó építése – valószínűbb, hogy 2025-2030 között készül majd el az első Project 23000E. A fejlesztési program költségeiről korábban az Északi Flotta parancsnoka úgy nyilatkozott, hogy annak végső összege közelebb lehet a 6 milliárd dollárhoz, mint az 5-höz.