Kínai internetes fórumokra felkerült fotók tanúsága szerint áprilisban levegőbe emelkedett a J11 egy új változatának a prototípusa.
Április 30-án felkerült fotókon egy új prototípus látható D1101 oldalszámmal és J-11D
elnevezéssel. Az új változaton a legnagyobb eltérést a régebbi Flanker változatokhoz képest
a megváltozott orr rész jelenti, – főleg a radart borítása – ami alapján arra lehet következtetni,
hogy az új burkolat alatt egy új AESA radar található. Ehhez hasonló burkolat található a
legújabb J-10B esetében is, amit szintén AESA radarral láttak el.
Az első képek amin az új radart tesztelték 2013-ban jelentek meg, de azon egy gyári
berepülőgép volt látható, amit más részegységek berepülésére is használtak.
Más látható különbségek ami a régebbi típusoktól eltérnek, azok a kompozit anyagok
szélesebb körű használatára utalnak, főleg a beömlőnyílások környékén amivel valószínűleg a
radarvisszaverődést is csökkenteni szeretnék.
A prototípuson megfigyelhető szárnyvégi indító is változáson esett át, ami meg arra
utalhat, hogy egy újfajta infravörös rakétát rendszeresítenek majd a típushoz. Ezt a típust is
felszerelték egy előrenéző infravörös kamerával, (IRST) de ameddig a régebbi változatokon
az a pilótafülke előtt, középen volt elhelyezve, ezt most jobbra tolták el, hasonlóan mint a
hajófedélzeti J-15 esetében. Ezzel a lépéssel visszakanyarodtak az eredeti Szuhoj kialakításhoz,
ugyanis ezeknél is aszimmetrikus elrendezést használtak.
A különböző fórumokon rengeteg találgatás látott napvilágot, amit egyelőre
semmilyen konkrét forrás nem támaszt alá, viszont hihetőnek tűnnek. Ilyen például, hogy a
gép egy új fly-by-wire rendszer kapott, új kialakítású pilótafülkét, valamint új REH felszerelést.
A hajtómű megváltozott színéből szintén csak találgatni lehet, de elképzelhető, hogy
a WS10A új változata került a gépbe, mely már megnövelt tolóerővel és üzemidővel
rendelkezik az elődhöz képes, valamint ez a változat már egy hazai fejlesztésű FADEC (full
authority digital engine control) rendszert kapott.