Nem olyan rég megjelent fényképek alapján bizton állítható, hogy rendszeresítés küszöbén áll a J-10B vadászgép a Kínai Légierő kötelékében. Mint annyiszor, most is információmorzsák állnak rendelkezésünkre. Mivel a sorszám jó részét cenzúrázták, így nehéz megállapítani melyik az az egység amely először kapott a gépből. Valószínűsíthető azonban, hogy a 78x1x a szám, ami a Flight Test & Training Center 170-ik dandárjának oldalszáma. Ezek szerint a gyári tesztek után a gépet megkapta a légierő, hogy a hadrendbeállításhoz szükséges berepüléseket
elvégezzék.
A J-10B a J-10 radikálisan továbbfejlesztett társa. A leglátványosabb elem amiben eltér az elődtől az a kabin alatti DSI (diverterless supersonic inlet). A szívócsatorna a vadászgépeknek egy nagyon fontos eleme, mivel ezen keresztül szabályozzák a hajtóműhöz érkező levegő sebességét. Egy vadászgép átlépheti a hangsebességet, viszont a hajtóműhöz érkező levegő sebessége nem lépheti ezt túl, így le kell fékezni. Ennek az egyedi kialakítású beömlőnyílásnak az a lényege, hogy elhagyták belőle a mozgó alkatrészeket, így az egész szerkezet könnyebbé, olcsóbbá és kevesebb karbantartást igénylővé vált.
A másik lényeges előrelépést az AESA radar megléte jelenti. Ezzel Kína is belépet azon fejlett országok kötelékébe melyek csúcskategóriás radarokkal látják el vadászgépeiket.
Közreműködött: Galcom