Az európai légiipari óriás az A330MRTT többfeladatú légiutántöltő repülőgép modernizációja mellett döntött. A munkálatok során a belső és a külső is megújul.
Az Airbus Defence and Security részlegének vezetője, Antonio Caramazana bejelentette, hogy a vállalat vezetősége a típus korszerűsítése mellett döntött a versenyképesség javítása érdekében.
A modernizáció részeként megújul a fedélzeti számítógép, a bevetéstervező rendszer, emellett változtatnak a merevcsöves rendszer számítógépes vezérlésén és egyszerűsítik a vizuális megközelítő-rendszert is. Továbbá integrálják a Mode 5-ös barát-ellenség felismerő rendszert (IFF), mely kompatibilis a civil ADS-B szabvánnyal is.
A sárkányszerkezet sem marad érintetlenül, strukturális megerősítések mellett aerodinamikai fejlesztéseket is hajtanak végre a gépen. Ennek keretében lecserélik az orrsegédszárnyakat és fékszárnyakat is, mely nem hangzik túl radikális lépésnek, de Caramazana elmondása szerint érezhető mértékben javítja majd a típus gazdaságosságát.
Az „A330MRTT Enhanced” jelzésű verzió prototípusán októberben kezdik meg a munkát és várhatóan 2015 második felében emelkedhet a levegőbe (a tervek szerint júliusban). Amennyiben a berepülési és tesztprogramot sikerül a megszabott időrend szerint lefolytatni, úgy az első példányokat 2017-től tudják szállítani a megrendelőknek. Az új variáns első üzemeltetője Szingapúr lesz, de tárgyalásban állnak Katarral, Franciaországgal és Indiával is, de az Airbus szerint az eddig átadott gépeken is végrehajtható lesz a módosítás.
További fejlesztéseken is dolgoznak, Caramazana elmondása szerint vizsgálják annak lehetőségét, hogyan lehetne a típusból például rádió-elektronikai felderítő és hírszerző repülőgépet varázsolni.