A Eurofighter Typhoon eddig sem tartozott a gyenge manőverező-képességgel megáldott vadászbombázók közé, de tovább növelik a típus szubszonikus képességeit.
Laurie Hilditch, a Typhoon továbbfejlesztéséért felelős igazgató bejelentette, hogy még az év vége előtt megkezdik a repülési tesztjeit a Eurofighter aerodinamikai fejlesztésének, mely 15 százalék javulást ígér manőverező-képesség terén a szubszonikus tartományban.
Az új aerodinamikai csomag keretében megnyújtják a szárnytő belépőélét (ún. LERX), megnövelik a fékszárnyak méretét, valamint átalakítják a kabin két oldalán található ILS antennák profilozását és kialakítását is.
Hilditch elárulta, a LERX-et már tesztelték repülés közben és jelentős előrelépést mutatott, különösen a szubszonikus szárnytő feletti áramlás javult.
Beszélt a további fejlesztési lehetőségekről is. A legnagyobb lehetőségek a tolóerő-vektorálásban rejlenek, bár eddig megrendelés hiányában jegelték a projektet. Amennyiben lesz olyan vevő, mely igényt tart a vektorálható fúvócsövekkel ellátott EJ200-as hajtóművekre, folytatják a fejlesztést.