|

Oroszország megkezdte az algériai Mi-26-osok gyártását

Február 28-án az ITAR-TASzSZ hírügynökség megerősítette, hogy az orosz Rosztvertol repülőgyárban megkezdték a Mi-26-os óriás helikopterek gyártását az Algériai Légierő számára. Az Algériai kormány által megrendelt hat Mi-26T2-es helikopter éjjellátó szemüveggel kompatibilis műszerfallal fog rendelkezni.

Az algériai Mi-26T2-esek tervezett műszerfala.

Az algériai Mi-26T2-esek tervezett műszerfala. ,

A nehéz szállító helikopterek leszállításának pontos időpontjáról jelenleg még nincs információ. A Fekete-tenger partján található Rosztvertol üzem, Mi-35M, Mi-28-as és Mi-26-os típusú helikopterek gyártásával és nagyjavításával foglalkozik. Jelenleg egy 2010-es megrendelés alapján, 18 darab Mi-26-os építését végzik az Orosz Légierő számára, melyekből tavaly év végéig 13 darabot már leszállítottak.

Foto02

Algéria 1970-ben már rendelkezett nehéz szállító helikopterrel, amikor kis példányszámban rendszeresítette a Mi-6-os típust, mely a Mi-26-os elődje volt. A két hajtóműves óriások nem voltak sikeresek Algériában, mindössze tizenhat év után, 1986-ban selejtezték azokat.

Az algériai kormány, az ezredforduló óta kiemelten foglalkozik légierejének helikopter ellátásával, melyek nélkülözhetetlenek a helyi terrorizmus elleni harcok során. A szélsőséges iszlamista szervezetek jelen vannak, mind az országon belül, mind a határaik mentén. Gondoljunk csak a nemrég Maliban történtekre, vagy a kelet-algériai földgázkitermelő telepen történt eseményekre.

Ezen kívül Algéria helyi fegyverkezési versenyt folytat nyugati szomszédjával, Marokkóval. Valamint a többi szomszédja, Mali és Líbia sem a stabilitásáról híres. Ennek megfelelően az Algériai Légierő napjainkban négy helikopter ezreddel rendelkezik, a kisegítő és futár egységek mellet. Ezek közül egy-egy kiképző és harci egység, kettő pedig szállító, deszant és közvetlen támogató feladatokat lát el. Ez utóbbi kettő, a 6-ik és a 11-ik ezredek, az elmúlt évtizedben beszerzett nyolcvan Mi-171-es és Mi-171S típussal repülnek, melyeket az orosz Ulan-Ude-i üzem gyártott le számukra. Várhatóan ezek mellé kerülnek a Mi-26T2-esek.

Algériai terepmintás Mi-171S a betonon

A nyolcvanas évek vége és 2004 között beszerzett négy fő változatú Mi-17-esből, jelenleg több mint száz példány repül az algériai alakulatoknál. A képen az ezredforduló után gyártott Mi-171Sh látható, mely fegyverzetének és műszerezettségének korszerűsítésére, mind az Oroszok, mind a Dél-afrikaiak nyújtottak be ajánlatot. ,

A jelentős helikopter erőkkel rendelkező 37 millió lakosú ország nem ül a babérjain, hanem további megrendelésekről tárgyal az orosz féllel. 2011 és 2012-ben, a Mi-26-os óriás, valamint a Mi-28 harci helikopterek beszerzéséről és a vadonatúj Mi-171S flotta korszerűsítéséről esett szó 2,7 milliárd USD értékben. 2012-ben a Rosztvertol-i üzem mind a Mi-26-os, mind a Mi-28-as típussokkal bemutatkozott az országban. Míg a Mi-28-as harci helikopter algériai bemutatkozása balszerencsésre sikerült – kis magasságú, éjszakai repülés során megsérült – a Mi-26-so bemutatóját siker koronázta, hiszen valódi megrendelés született belőle.

A Mi-28-as harci helikopter legelsőként gyártott szériapéldányának bemutatója Algériában.

A Mi-28-as harci helikopter legelsőként gyártott szériapéldányának bemutatója Algériában. ,

A Mi-26-os lehetőségeinek tesztelése Algériában

A Mi-26-os lehetőségeinek tesztelése Algériában ,