Elöljáróban gyorsan leszögeznénk, hogy az egykoron majd valamilyen formában vélhetően csak-csak realizálódó orosz repülőgép-hordozó „program” kapcsán érkezett némi nyilatkozat illeszkedik a megszokott sorba: lényegében semmi érdemlegeset nem közöl, csak bedobja a témát a hírekbe.
Ezúttal Oroszország leghosszabb múltra visszatekintő, felszíni hajóegységek tervezésére szakosodott tervezőirodájának, a Nevszkoje-nek az igazgatója nyilatkozott. Többek között a repülőeszközök hordozására is képes hadihajók, így az összes eddigi orosz repülőgép-hordozó tervezését végző tervezőiroda részéről úgy vélik, hogy az új orosz repülőgép-hordozók terveinek megalkotása és az első példány megépítése nagyjából 10 évbe kerülne.
Erre ők készen is állnak, legyen szó végül nukleáris, avagy hagyományos meghajtású hordozóról. Előbbi kapcsán 85 000 tonnás vízkiszorítás és cirka 70 repülőeszköz, utóbbi esetében 65 000 tonna és akár 55 repülőeszköz értékekkel számolnak.
Álláspontjuk szerint Oroszországnak legalább 4 repülőgép-hordozóra lenne szüksége, amit 2-2 arányban oszthatna el az Északi- és a Csendes-óceáni Flotta között.
Mint ismert lehet Oroszországnak jelenleg egyetlen repülőgép-hordozója van az Admiral Kuznyecov formájában. Szóban forgó hordozó átépítése már jó ideje napirenden van, sőt a korábbi ütemezés alapján ennek már folyamatban is kéne lennie, ám a Kuznyecov jelenleg még véletlenül sincs a Szevmash környékén, lévén jelenleg épp a Földközi-tenger habjait szeli. Egyes források szerint visszatérte után viszont megkezdődnek a korábban 2012-es starttal tervezett munkálatok.