|

Fejlemények az An-26 utódja kapcsán

Konkrétabban az Orosz Légierőben szolgáló An-26-osok utódja kapcsán. Az An-26 leváltása kapcsán legutóbb júniusban írtunk, mikor is az orosz védelmi minisztérium állásfoglalása az volt, hogy az légierőnél már kis számban hadrendben álló Antonov An-140 és az újraindított fejlesztésű Iljusin Il-112 típusok között dől majd el, hogy melyik válthatja le az Orosz Légierőben szolgálatot teljesítő An-26-osokat.

Az Orosz Légierő egyik An-26-osa | Fotó: Igor Dvurekov, Wikipedia

Az Orosz Légierő egyik An-26-osa | Fotó: Igor Dvurekov, Wikipedia ,

Friss fejlemény, hogy a 2011-ben leállított finanszírozású, majd idén nyáron felélesztett Il-112 programot a közeljövőben magasabb sebességbe kapcsolják: Jurij Boriszov védelmi miniszter-helyettes pénteki közleménye szerint a 2014-es védelmi költségvetésben 240 millió dollár került elkülönítésre az Il-112 fejlesztési programjának finanszírozására.

Boriszov arról is beszélt, hogy a fejlesztési program lezárultával be is indítják a sorozatgyártást. Hogy pontosan mennyi gépre, arról nem nyilatkozott részletekbe menően, csak annyit árult el, hogy 2017-től kezdődően legalább több tucat gép fog érkezni a légierőhöz.

Il-112 makett @ MAKSZ 2009 | Fotó: Allocer, Wikipedia

Il-112 makett @ MAKSZ 2009 | Fotó: Allocer, Wikipedia ,

Allocer, Wikipedia">

Ám, hogy ezt a képlékeny több tucatot kissé pontosítsuk: az Iljusin részéről korábban úgy nyilatkoztak, hogy 62 gépet gyártanának le az 1969 és 1985 között legyártott An-26-osok leváltása érdekében. (Melyből az Orosz Légierőnél nagyjából 70 gép áll szolgálatban. Az Il-112 program leállítása előtt emiatt 70 darabos megrendelésről szóltak a hírek.)

A Voronyezsi Repülőgépgyárból a tervek szerint várhatóan 2015-ben kerülhet majd ki az első prototípus.