|

Antonovok és Iljusinok minden mennyiségben

Ha minden a nemrégiben bejelentettek szerint fog zajlani, akkor az Orosz Légierő szállítógép vonalon is kedvező évek elé fog nézni. A védelmi és a hadiipari szektorral kapcsolatos ügyekkel foglalkozó Dmitrij Rogozin miniszterelnök helyettes pénteken az állami repülőgépgyártó konszernnel, az Egyesített Repülőgépgyártó Vállalattal egyeztetett, mely után nyilatkozatra is futotta:

„Nagy mennyiségű An-124 Ruszlán kerül felújításra és modernizálásra 2020-ig, illetve 10 új gép is legyártásra kerül.” – nyilatkozta a miniszter.

Antonov An-124 a Kennedy Űrközpontban

A Volga-Dnepr Airlines egyik Ruszlánjából a Nemzetközi Űrállomás egyik Japánból érkezett modulját rakodják ki a Kennedy Űrközpontban | Forrás ,

Az ukrán óriás mellett előkerült egy ízig-vérig hazai is, hiszen a hírek szerint az uljanovszki Aviastar-SP hamarosan megkezdi az orosz szállítóflotta gerincét adó Il-76 Candid nyugdíjazásának feladatát kapó Iljuson Il-476 gyártását is. Megjegyezzük, hogy a nyugati sajtóértesülések szerint a típusra tavaly decemberben még nem volt érvényes megrendelés.

Az Il-76 új generációjáról a mostani egyeztetés után is csak amolyan oroszos tempóban nyilatkoztak, így a legyártandó mennyiségről egyelőre csak annyit tudunk, hogy „tucatnyi” gépről van szó. A típus alaposan átdolgozott új változata kapcsán 2009-ben még úgy nyilatkoztak, hogy várhatóan 2012-től fog szolgálatba állni és legalább 38 gép beszerzése szükséges. A légierő mellett egyébként a Katasztrófavédelmi Minisztériumnak is jut majd az új gépekből az Aviastar-SP tavalyi nyilatkozata szerint. Az első Il-476 prototípus elkészülte idén februárra várható, a roll-out után pedig nem sokkal el is kezdődnek majd a repülési tesztek.

A fentebb szereplő csendes óriások mellett egy kisebb turboprop géppel kapcsolatos fejleményről is beszámolhatunk: az Orosz Légierő számára 2011. májusában megrendelt 7 darab An-140 szállítógép közül nemrégiben munkába állt az első An-140-100 típusú gép. A várakozások szerint rövidebb időn belül további 2 gép érkezik majd az elsősorban személyszállító szerepkörben használni kívánt típusból.

An-140 az Orosz Légierő színeiben a MAKSZ 2011 kiállításon

Fotó: Nighthawk9 ,

11 hozzászólás “Antonovok és Iljusinok minden mennyiségben”

  1. Szerintem kizárt hogy új orosz technikát szerezzünk be váltótípusként.

    Ráadásul az AN-140 csak utasszállító változatban létezik jelenleg és kevesebb mint 40 db épült eddig. Katonai célokra csak egy-két darabot alakítottak át (pl nagyobb oldalajtó). Hátsó rámpás változata még nem létezik, most kezdik fejleszteni. Nekünk ebben a formában nem megfelelő.

  2. Szerintem kizárt hogy új orosz technikát szerezzünk be váltótípusként.

    Én azt is elképzelhetőnek tartom, hogy eleve az új technika beszerzése sincs napirenden, hanem valahonnan használt cuccot vesznek majd.
    Ha van eszük, akkor a NATO konténerekkel is kompatibilis gépet vesznek*, az meg azt hiszem a C-160, bár az eléggé nagy lépés lenne az An-26-oshoz képest (wiki szerint háromszor annyi cuccot tud vinni, mint a 26-os), de szóba jöhet még a C-27, CASA C-295, talán a Let L-410 is, bár azt nem tudom mennyire lehet ilyen feladatokra alkalmazni. Több gép most nem jut eszembe, de ha meg akarják tartani a mostani hátteret, akkor esetleg lehet még An-32 is.

    *Ezt az ötletemet már korábban is felvetettem, szerintetek mennyi az esélye annak, hogy egy NATO kompatibilis géppel bérszállítást vállalhat a légierő? Mert így lenne bevétel, lenne repült óra -> tapasztalat, a kerozint meg állják a bérlők. Ugye a NATO logisztikai rendszere elvileg annyira leterhelt már, hogy az oroszoktól bérelnek gépeket.

    Még egy kérdés: a mostani An-26-osokban már semmi tartalék nincs? Nagyjavítással, modernizálással nem lehet még „életben” tartani a két gépet?