Stabilitási probléma miatt csúszik továbbra is az IJT (Intermediate Jet Trainer) szolgálatba állítása – közölték ipari források.
Közel 10 évvel azután, hogy a HJT-36 Sitara jelzésű kiképzőgép első prototípusa a levegőbe emelkedett, még mindig nem sikerült minden problémát eszközölni az indiai fejlesztésű masinán, mivel nem képesek meglelni a tesztrepülések során (átesési tesztek közben) tapasztalt probléma okát. A berepülőpilóták aszimmetriára panaszkodtak, a tervezőmérnökök azonban egyelőre nem találják sem a kiváltó okokat, sem a megoldást, annak ellenére sem, hogy már a BAE Systems szakemberei is részt vesznek a tesztrepülések adatainak kivizsgálásában.
A gépet kifejlesztő Hindustan Aeronautics Limited (HAL) vezetői ígérik, hogy a gép év végéig hadrendbe állhat korlátozott képességekkel, de belső információk szerint ez inkább következő év a reálisabb.
A szerződés szerint 12 nullszériapéldányt és 73 darab sorozatgyártású gépet kell leszállítaniuk az Indiai Légierő számára, melyek a BAE Systemstől vásárolt 123 darab Hawk 132 típusú sugárhajtású kiképzőgépeket egészítik majd ki.