A Lengyel Légierő Műszaki Intézete (ITWL – Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych) bejelentette, hogy folytatja a Grot-2 elnevezésű sugárhajtású repülőgép munkálatait.
A tandemüléses, egyhajtóműves gép nem vesz részt a Lengyel Légierő TS-11 kiképzőgépeinek leváltására kiírt tenderen, ám a fejlesztők szerint minimum egyenértékű képességekkel bír a tenderen pályázó LIFT (Lead-In Fighter Trainer) típusokkal, sőt nagyobb feladatot szánnak neki: a Szu-22-esek leváltását.
Az ötödik generációs jegyekkel is ellátott Grot-2-es fejlesztésének célja egy olyan gép létrehozása, mely jóval olcsóbb típus létrehozása, mint a piacon elérhető 4+ és 5. generációs gépek. A tájékoztatás szerint két verzió (ember vezette és pilóta nélküli változat) is készül a szénszálas sárkányszerkezettel épített típusból, melyhez még nem választottak az erőforrást, de két éven belül el kell készülnie a prototípusnak.
Nem ez lesz az első alkalom, hogy a lengyel ipar korszerű gép előállításával próbálkozik. Az elmúlt évtizedben több nekifutás is történt, így a Marganski & Mysłowski művek nevével fémjelzett EM-10 Bielik, a kompozit sárkányszerkezettel, J-85 hajtóművel és digitális vezérlőrendszerrel ellátott többfeladatú kiképzőgép, mely repült ugyan, de sosem jutott el a sorozatgyártásig, vagy a PZL-Mielec által fejlesztett I-22 Iryda kiképzőgép, mely szintén zsákutcába került, de említhetjük a PZL-230 Skorpion csökkentett észlelhetőségű, könnyű, csapásmérő harcigépet is, aminek fejlesztése ugyanúgy elakadt.